Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisnivå på i-Miev

Startet av Gogs, torsdag 14. april 2011, klokken 21:09

« forrige - neste »

Gogs

Hei!

Hva tenker dere om prisnivået på i-Miev når Leaf omsider kommer i butikkene? Leaf er jo foreløpig priset lavere enn i-Miev i andre land, samtidig som den får mye bedre omtalte. Kommer i-Miev til å bli mye billigere i framtiden for å konkurrere mot Leaf?

Hva vil skje med bruktbilprisen på en i-Miev når flere andre biler kommer på markedet?
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Laban

Prisnivået vil vel senkes noe vil jeg anta. Det er markedskreftene som rår, og får man noe bedre til en billigere penge - velger man det. For at de som da leverer en "dårligere" vare skal kunne selge sine varer, må prisen senkes. Det er jo enkelt å importere fra utlandet så jeg tror ikke det blir et eget særnorsk prisnivå på elbiler i Norge.

Se bare på prisnivået på nye Buddy og på Think. Begge senket prisene sine da konkurrenter dukket opp for å opprettholde salget.

Bruktbilprisene på elbiler har jo vært høye pga lite tilbud, og de vil vel falle når det om noen år kommer flere brukte på markedet. Det som kan holde bruktbilprisene oppe er vel at avgiftsnivået går opp på nye elbiler når det blir mange nok av dem (staten skal vel ha den samme totalinntekt på biler uansett). 
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

erik e

Prisnivå "når" Leaf kommer ?????. Men i ettermiddag skulle jeg solgt en i-Miev for ca. 500 000 på R 4 eller E6 ut av Oslo.  :D  God helg / Påske
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Gamleola på torsdag 14. april 2011, klokken 21:09
Hva vil skje med bruktbilprisen på en i-Miev når flere andre biler kommer på markedet?

Står Leaf og i-Miev ved siden av hverandre til samme pris, hadde aldri jeg vært i tvil om at Leaf hadde blitt valget.

Jeg tipper i-Miev kommer med en "Winter edition", der vinterdekk og Defa kupevarmer er inkludert, til samme pris som i dag. Det vil ikke koste M veldig mye, da de slipper moms på ekstrautstyret.

Leaf kommer med kupevarmer inkludert, som drives direkte fra stømnettet. Denne kan også fjernstyres via mobiltlf. 

Tror jeg likevel hadde gått for Leaf, hvis jeg måtte velge.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Jeg tror IMiev'en kan selges med fortjeneste for 150000. I så fall trenger ikke trillingene være redde for at Leaf'en skal komme.

Regnestykket mitt tar utgangspunkt i at en avgiftsbelasted tilsvarende småbil selges for litt over 100000 NOK i Norge.

Eneste fordyrende delen er batteriet, som med sine 16 kWt knapt koster 50K.

Er sikker på at vi snart vil se en betydelig prisreduksjon på i-Miev'en som følge av endret markedssituasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bobakka

Jeg har også gjort tilsvarende analyser på at de burde selges ned mot 150000 gitt prisen på dagens småbiler og prisen på batteripakken.
Det som taler for en høyere pris er at bilen er mye ny teknologi og at den vil bli produsert i et relativt lite volum.
Sammenlignet med andre land det er hardere konkurranse (USA og England)  i så ligger ikke iMiev an til å få en pris på rundt 200 000.
Et annet punkt er prisen på Think. De ligger jo rundt denne og tjener ikke penger. Vil da Think skvises helt ut av markedet med økt konkurranse?
Men hva er prisen er batteripakken? Forhandler antydet mellom 70 og 90 000, elektrolux sier 50 000 og i en artikkel i Aftenposten sa Volvo 180 000 for sin batteripakke som de skulle lease.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Hans Håvard Kvisle

Mitsubishi i Norge har oppgitt gjeldende pris på batteripakka hvis du må bytte den på egen regning. Det er bare å besøke kjøpsveiledningen på elbil.no for å få kunnskap. Oppgitt i den tilhørende elbilmatrisen. Jeg har ikke sagt at dette er batteripakkas kostnad.
St.Hanshaugen

RuneW

160.000 kroner er jo ikke grisebillig...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

erik e

Det var j....... dyrt,men er det noen som skal kjøpe det? Det følger jo med bilen.   ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Granheim

Så lenge prisen for bilen ikke er offentliggjort og bilen ikke er tilgjengelig blir dette bare spekulasjoner, men det er morsomt å spekulere. Jeg tror det viktigste akkurat nå er det enkle faktum at hvis du går til en Mitsubishi forhandler kan du kjøpe en elektrisk bil og vite ganske nøyaktig når du får den (og det er fortsatt noen biler ledig for levering i juni) og ikke minst hva den koster.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

elbil

Dyrt men forhåpentligvis godt ;) Hentet hjem Nordmøres første registrerte Peugeot iOn fra forhandleren i Kristiansund i dag.  Med en pris på over 260 000 koster det å være kar. Attpå til er bilen registrert på kona. Både kona og karen ser imidlertid ut til å kunne bli godt fornøyde. For oss som bor på Averøy blir dette på sett og vis som ei lita blå sparebøsse.

Kjører gjennom Atlanterhavstunnelen hver dag på jobb til Kristiansund. På jomfruturen hjem til Averøy i dag hadde vi ingen problemer med å holde følge med trafikken opp gjennom tunnelen som har 10% stigning. Det gikk som smurt :D Oppe av tunnelen var det bare å smile pent til damene i bommen. Vi gleder oss til fortsettelsen...... dette ser riktig bra ut.
P.S. medlemsskap i Norstart- Norsk Elbilforeniing fulgte også med på handelen, betalt av Peugeot-forhandleren. Da får vi se hva dere driver med i foreningen. Snakkas!!
Peugeot iOn

erik e

Grattis! Ingen ting kan bli bedre enn når kona er .  :D "blid" God Påske.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Walker


Mitsubishi planlegger å selge I-Miev 2012 for 27 990 US dollar i USA. Med dagens gunstige kurs tilsvarer dette omtrent 151 000 norske kroner. Det blir da spennende å se om de vil være like "snille" på denne siden av Atlanteren. For eksempel kan de jo holde den bredere 2012 modellen utenom det europeiske markedet, slik at de slipper direkte sammenligninger. - Men uansett vil de komme til å justere seg i forhold til prisen på Leaf, så det er all grunn til å ønske Nissan velkommen! Se:

http://www.mercurynews.com/cars/ci_17902261?nclick_check=1


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA