Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ta ut en 75D uten luft?

Startet av Bushy, torsdag 21. september 2017, klokken 16:57

« forrige - neste »

Bushy

Hei,

Jeg var egentlig fornøyd med prisen i view spec med prisavslag på 48500kr
Så tot sum ble på 668500. Men nå jeg leser at ingen får med dobbelrabatten. Så vil differansen bli −13 650 i rabatt i forhold til en ny lik 75D bare med:
Luftfjæring
Biodefence stæsj
Adaptive lys
Hw2,5
Nye bakseter
Kanskje mer?

Dette virker som en dårlig rabatt?? Tanker?
S75D sept. 17

ModelS_Oslo88

#1
Tja, hvor mye trenger du/vil du ha luft? Og vil du få bilen nå snart eller i januar 2018? Ingen gigantisk prisforskjell nei, men dersom du ikke trenger luft så ville jeg tatt den ut..

Softblue

Spørsmålet er også om du vil tape mer enn depositumet, hvis du skal selge en bil uten luft og lyspakke brukt senere, da dette er blitt standard på bilene nå.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Somni

Jeg bestilte ny, men kjenner det er surt å tenke på at jeg kunne nå ha kjørt rundt i den jeg bestilte først ...   :-\
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Bushy

Det sureste egentlig er at jeg slo meg delvis til ro med den nye prisen. Har ikke fått final enda. Så vet ikke om jeg ikke får. Men virker jo ikke slik. Bilen kom til Drammen 12 juli så burde vel få den snart...
Men det jeg begynte med. Hadde jeg vist den dårlige rabatten så kunne jeg bestilt ny for lenge siden...
S75D sept. 17

Softblue

Har du undersøkt om bilen din har oppdatert performance 0-100?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Bushy

Ja den har «P» men uansett skulle jeg ha luft på neste bil. Men lot meg tilslutt blende av rentekampanjen og kastet inn en bestilling læll. Jeg får jo det jeg har bestillt forsåvidt. Men litt surt uansett. Og 13k rabatt på en utgått bil føles surt. Tapet på bruktmarkedet er jo sikkert 50k under en tilsvarende luft bil
S75D sept. 17

Vidar1979

For egen del ser jeg det som udelt positivt at jeg fikk kjøpt en bil uten luft. Har tenkt å ha bilen lenge og ønsker minst mulig utgifter.

Fikk hifi pakken uten å ta med andre ting jeg ikke trenger.

Softblue

Sitat fra: Bushy på torsdag 21. september 2017, klokken 20:37
Og 13k rabatt på en utgått bil føles surt. Tapet på bruktmarkedet er jo sikkert 50k under en tilsvarende luft bil

Jeg tror du har gitt deg selv svaret. Men dilemmaet er om du bestiller en ny, så kan den også være utdatert innen du får den.

Over the air updates, som Tesla reklamerer for, hjelper bare for software og ikke for hardware updateringer.
Spørsmålet er om det kommer noe nytt i oktober?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA