Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

My Tesla, Registrere bilen på en eller to personer?

Startet av Vhagar, onsdag 20. september 2017, klokken 21:52

« forrige - neste »

Vhagar

Inne på My Tesla er det 5 "oppgaver" de ber om at en fyller ut.

Jeg søkte om og har fått innfridd billån fra DNB Finans ved bestilling. Hvorfor står det da "send inn kredittsøknad" under "betalingsmetode"?

Under eierskapsdetaljer/registrering har en mulighet til å registrere bilen på 2 personer. Hva er fordelen/ulempene ved å registrere den på 2 personer? Dersom jeg velger 2 personer, vil gratis ubegrenset SC lading følge bilen pluss oss begge (dersom en skulle falle fra)? Eller hva er greia med å registrere den på 2 personer?

View Spec linken har hele 79 option codes, dette er langt flere enn de jeg finner dekodere til (kun funnet for model S så langt). Finnes det overhodet noen oppdatert oversikt for nyere Model X?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ChrML

Hvis du skal ha lånet fordelt på 2 personer, må du også registrere bilen på 2 personer. Ellers ville banken bare hatt pant i "halve bilen.

Sulle

Du kan ikke få personlig bilskilt når det er flere eiere
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

ModelS_Oslo88

Ja fikk også beskjed av DNB og Tesla at dersom du står alene som lånetaker, så må du da stå alene registrert som eier, dvs. 1 lånetaker, 1 pers reg og 2 lånetaker, 2 pers reg.

Vhagar

Ok, så registrering av bilen på en/to personer er knyttet til hvordan bilen er finansiert rett og slett (siden bilen finansieres delvis fra det gunstige lånet). Da var jo det avklart.

Første spørsmålet får jeg ta opp direkte med selger.
Det siste spørsmålet er det kanskje ingen som vet noe om enda uansett.


Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ludwig_holberg

Interessant å høre hva du finner ut mtp gratis supercharging i de tilfeller hvor én av to eiere i bilen senere overtar hele.

Vhagar

Bilen blir bare registrert på 1 person, så det blir ikke noe jeg får svar på for mitt tilfelle hvertfall.
Men ubegrenset og gratis SC bruk følger jo kombinasjonen av bilen og dens eier så lenge det varer, så skjønner ikke at de da vil fjerne godt om 1 av 2 eiere skulle falle fra. Den har jo fortsatt 1 original eier igjen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA