Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris fra forhandler

Startet av shorizo, onsdag 20. september 2017, klokken 19:49

« forrige - neste »

shorizo

Jeg har i dag snakket med en selger som kunne selge meg e-golfen med alt av utstyr (ordinær pris 363k)
og vinterdekk for 330k. Er det en bra deal eller tror dere det er mulig få bedre?

Mobileum

#1
Det spørs. Er det Møller-forhandler, Møller-tilsluttet forhandler eller fra en uavhengig bilforretning?

Når du sier fullt utstyrt, så er spørsmålet hva du legger i det. Ifølge "Bygg din bil", koster en full utstyrt e-Golf 374.100.-.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

elbilbølle

Sitat fra: shorizo på onsdag 20. september 2017, klokken 19:49
Jeg har i dag snakket med en selger som kunne selge meg e-golfen med alt av utstyr (ordinær pris 363k)
og vinterdekk for 330k. Er det en bra deal eller tror dere det er mulig få bedre?
Dersom det er "alt" utstyr, vinterdekk, to sett felger og "norsk" bil, så er det en god deal.

Jeg hentet ut vår eskenye bil sist fredag med sær farge, dobbelt hjulsett og absolutt alt utstyr unntatt jåleblinklys, og betalte 345.

Du får sjekke at det faktisk ER alt utstyr, og at den er ny i Norge med norske betingelser. Da er det en bra pris du har fått.

</elbilbølle>

DannyMT

Jeg fikk pris på 334 med denne speccen, inkl vinterdekk. Er det innafor?

- Tonede vinduer
- Park assist
- Rygge kam.
- Dynaudio
- Keyless
- Ambientebelysning
- AID
- Sikkerhetspakke
- Dynamiske led front/bak
- Comfort tlf

www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Jensemann

Kommer jo også litt an på om det er den reelle pris du kommer til å betale eller gammel 2017 pris. Prisene settes jo opp for biler levert etter 01.01.2018 (cirka 12000 etter hva jeg har hørt) og dagens prislister tar jo ikke høyde for det.
VW Passat (2016)
e-Golf (2018) - Levert 05.10.2017

Roadtrip USA - Billig leiebil i USA

gak

Når jeg kjøpte i 2015 betalte jeg 287.000,- med mye ekstrautstyr. Det er ikke samme rekkevidde, men det er komfortabelt med skinnseter.
Polo 2.5

Mobileum

Det er forskjellige rabattsatser ute og går. Større firmaer har egne avtaler som kan gi fra 8-10% rabatt. En vanlig kunde kan sjelden (hvis i det hele tatt er mulig) oppnå mere enn 3-4%. Derfor blir det feil å "skryte" av oppnådde priser uten å kjenne bakgrunnen. VW er en av de beste når det gjelder et konsist rabattsystem.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Trond.m

Sitat fra: Mobileum på søndag 08. oktober 2017, klokken 13:07
Derfor blir det feil å "skryte" av oppnådde priser uten å kjenne bakgrunnen.
Jeg synes at det er uheldig å legge ut detaljerte opplysninger om pristilbud uansett. Enhver som kjøper bil bør innhente tilbud fra flere enn en forhandler, og vil da få et grunnlag for en beslutning. At noen får rabatten andre ikke oppnår på grunn av arbeidsforhold eller andre grunner er ingen hemmelighet, men jeg oppfatter alltid et tilbud og kontrakt som en fortrolig avtale mellom kjøper og selger.

Lassiiboiii

En privat person kan fint diskutere ned pris mer enn 4%! Er bare hvor du klarer å hente inn rabatten! Fikk bedriftrabatt og -10000kr + serviceavtale.

Viktigste er og ikke være for ivrig
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på søndag 08. oktober 2017, klokken 13:07
Det er forskjellige rabattsatser ute og går. Større firmaer har egne avtaler som kan gi fra 8-10% rabatt. En vanlig kunde kan sjelden (hvis i det hele tatt er mulig) oppnå mere enn 3-4%. Derfor blir det feil å "skryte" av oppnådde priser uten å kjenne bakgrunnen. VW er en av de beste når det gjelder et konsist rabattsystem.
Kommer veldig an på bilen du kjøper. Fikk tilsammen 10% rabatt på en Touareg. 7% på A4 og Q5, alt som privatperson.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

DannyMT

Jeg fikk vel rundt 7-8% på bilen, men dette er 2017 pris. Skal undersøke nærmere om jeg må betale de 12 ekstra etter nyttår :)
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Mobileum

Og så er det de tilfellene hvor noen kjøper med vinterhjul for 17.000.-, og får 10.000.- i rabatt på hjulene. Ser fint ut på papiret, men man betaler allikevel mere enn på det åpne markedet....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

grønnskolling


Sitat
Dersom det er "alt" utstyr, vinterdekk, to sett felger og "norsk" bil, så er det en god deal.

Jeg hentet ut vår eskenye bil sist fredag med sær farge, dobbelt hjulsett og absolutt alt utstyr unntatt jåleblinklys, og betalte 345.

Du får sjekke at det faktisk ER alt utstyr, og at den er ny i Norge med norske betingelser. Da er det en bra pris du har fått.

</elbilbølle>

Hmm, hva innebærer de såkalte "norske betingelsene"? Nå snakker jeg ikke om "vinterpakke" eller ekstra kraftig batteri, dynamo etc..

Propell

Originale vinterhjul kan ikke sammenlignes med andre. Fikk originale Aspen 16" med Conti Viking Contact 6 og er fornøyd med å kunne bruke samme hjul bolter og ingen senter ring. Har Garanti også verd noen tusen.
Opplevde flassing på uoriginale vinter felger på Toyota og har sluttet å kjøpe uoriginalt. Meget stygt og bare å kaste felgene etter få år.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Erlingni

Sitat fra: Propell på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:14
Originale vinterhjul kan ikke sammenlignes med andre. Fikk originale Aspen 16" med Conti Viking Contact 6 og er fornøyd med å kunne bruke samme hjul bolter og ingen senter ring. Har Garanti også verd noen tusen.
Opplevde flassing på uoriginale vinter felger på Toyota og har sluttet å kjøpe uoriginalt. Meget stygt og bare å kaste felgene etter få år.
En annen fordel som jeg setter pris på er at man får kjøpt en enkelt felg løst, og at felgene er tilgjengelig som
"reservedel" i årevis fremover. Dette har jeg benyttet meg av tidligere.
Skade på uoriginal felg betyr nesten alltid at man må bytte ut alle fire. Enten fordi de ikke finnes lenger, eller fordi de kun selges i sett med fire, eller begge deler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA