Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Status A, B, C og D  (Lest 909 ganger)

Speeder

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 368
    • Vis profil
Status A, B, C og D
« på: Tirsdag 19. ſeptember 2017, klokken 21:02 »
Kommunikasjon mellom ladestasjon og bil går jo gjennom neste statuser, i allefall til C. Status D er slik jeg har skjønt det en status som er forbeholdt biler som må ha ventilerte omgivelser for at lading skal starte? Hva vil dette si i praksis, dagens biler er vel ikke avhengig av dette? Og eldre biler støtter vel ikke mode 3 lading?

2021 Model 3 LR  - 2015 Zoe 22kWh/43kW

Griffel

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7334
    • Vis profil
Sv: Status A, B, C og D
« Svar #1 på: Tirsdag 19. ſeptember 2017, klokken 21:45 »
Kommunikasjon mellom ladestasjon og bil går jo gjennom neste statuser, i allefall til C. Status D er slik jeg har skjønt det en status som er forbeholdt biler som må ha ventilerte omgivelser for at lading skal starte? Hva vil dette si i praksis, dagens biler er vel ikke avhengig av dette? Og eldre biler støtter vel ikke mode 3 lading?
Det med spesielle krav til ventilasjon er vel kun relevant for biler og andre kjøretøy med bly/syre batterier. Og klasiske elbiler er gjerne mode 1 biler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Speeder

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 368
    • Vis profil
Sv: Status A, B, C og D
« Svar #2 på: Onsdag 20. ſeptember 2017, klokken 12:56 »
Det er det samme som jeg har tenkt. Med andre ord er status D meget lite relevant?
2021 Model 3 LR  - 2015 Zoe 22kWh/43kW