Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt trilling?

Startet av Mippen, tirsdag 19. september 2017, klokken 16:45

« forrige - neste »

Mippen

Lurer på en brukt triling som ventepølse. Hva har folk erfart i forhold til batterikapasitet på en brukt bil? Hvor mye er en tidlige trilling verdt som har gått mellom 50 og 100 tusen ? Tenker mest på imev da den har litt mer utstyr, men kan vurdere de andre også.
Fremtiden er elektrisk.

elekTrond

~55' km på min '13 (reg sep-12) som fyller fem år denne måneden. Jeg har kjørt 15' av de siden juni i fjor. Har LEV50N cellene og merker ikke noen stor forskjell ennå. I mitt tilfelle sitter den største variabelen mellom rattet og setet.  :police:

Min har ikke tapt seg ei krone ift. dagsprisene på FINN det siste året. Du ser sjøl hvilke biler og annonser som flyr avgårde. Da Opel Ampera-e kom i mai, sank trillingene som ei aksje på børsen. Ei uke senere var alt tilbake ved det unormalt normale. Dvs. kunstig høye bruktbilpriser. De som gikk unna i mai var bl.a. de som la ut gule '11 Ion'er til ±50K. Ser du slike er det bare å hive seg rundt.  :o Ser du en '11 til 100K, kan du gjøre handle (!) som du lyster.  ::) :+1:
'13 Mjau

Mippen

Sitat fra: elekTrond på tirsdag 19. september 2017, klokken 16:59
~55' km på min '13 (reg sep-12) som fyller fem år denne måneden. Jeg har kjørt 15' av de siden juni i fjor. Har LEV50N cellene og merker ikke noen stor forskjell ennå. I mitt tilfelle sitter den største variabelen mellom rattet og setet.  :police:

Min har ikke tapt seg ei krone ift. dagsprisene på FINN det siste året. Du ser sjøl hvilke biler og annonser som flyr avgårde. Da Opel Ampera-e kom i mai, sank trillingene som ei aksje på børsen. Ei uke senere var alt tilbake ved det unormalt normale. Dvs. kunstig høye bruktbilpriser. De som gikk unna i mai var bl.a. de som la ut gule '11 Ion'er til ±50K. Ser du slike er det bare å hive seg rundt.  :o Ser du en '11 til 100K, kan du gjøre handle (!) som du lyster.  ::) :+1:

Hvis jeg skulle kjøpt en bil som din, må jeg ut med 100.000 - det du mener? Får en helt ny bil til rundt 150.000 kroner, men den vil vel tape seg mer i pris enn en som er noen år gammel?
Fremtiden er elektrisk.

elekTrond

Tja, noe sånt. Min er ikke av de tidligste årgangene, men har de fleste oppgraderingene som kom i 2012-2013. Jeg fikk ikke LED-lys og ny motor/gir, men LEV50N og forvarme - som telte mest for meg.

Skulle jeg i juni 2016 brukt 160 000,- (ny trilling), hadde jeg heller gått for en brukt '14 e-up til ~140-145K i stedet. I dag går visstnok tilsvarende e-up for 120K.

Det er med trilling som med Tesla. Med bruktprisene på FINN, er det like økonomisk å kjøpe en sprett ny bil. Med mindre du har flaks og gjør et kupp. Men da må du sitte klar på gjerdet. I mai-16 la noen ut en '15 i-MiEV til bare 115K. Den glapp unna for meg - fordi jeg skulle "tenke på det". Samme med en '11 i-MiEV med 14/16 batteristatus til dengang da lave 60K. *skal bare*  ::)
'13 Mjau

tomrh

Er vel ca. 20% kapasitetstap på vår '12 i-MiEV. Målte med evbatmon sist v/130.000 km og fikk ca. 82% da mener jeg å huske, skal måle igjen nå ved 140.000 km.

Hadde vel håpet å få 60.000 for den om vi skulle solgt nå.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Mippen

Bruktbilprisene er rare. For noen md. siden så jeg biler under 60.000 nå ligger mange fra 80-100.000 kroner.
Fremtiden er elektrisk.

tomrh

De som er "riktig" priset blir solgt, resten blir liggende. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

ozelot

Sitat fra: tomrh på onsdag 20. september 2017, klokken 08:48
Er vel ca. 20% kapasitetstap på vår '12 i-MiEV. Målte med evbatmon sist v/130.000 km og fikk ca. 82% da mener jeg å huske, skal måle igjen nå ved 140.000 km.

Er dette normalt tap eller skiller denne seg ut?


tomrh

Sitat fra: ozelot på onsdag 20. september 2017, klokken 20:55
Sitat fra: tomrh på onsdag 20. september 2017, klokken 08:48
Er vel ca. 20% kapasitetstap på vår '12 i-MiEV. Målte med evbatmon sist v/130.000 km og fikk ca. 82% da mener jeg å huske, skal måle igjen nå ved 140.000 km.

Er dette normalt tap eller skiller denne seg ut?
Er vel blant de litt bedre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA