Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PUP

Startet av jokke, tirsdag 19. september 2017, klokken 09:32

« forrige - neste »

jokke

Er premiumpakken verdt 49000kr? Varme er flott men man kan jo forvarme?

andreas.henrik

Funderer på samme sak...tror jeg klarer meg fint uten dette. De som har valgt med/uten kan kanskje si noe om erfaringer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Frisco

Smak og behag det der. For vår del var vi sugne på rattvarmer, blir i overkant å betale 49k for det. Spurte om det var noe vi kunne ettermontere, de sa seff blankt nei.

Jeg er ei heller spesielt opptatt av lyd, og den er helt kurant for de som sitter foran. Spanderer heller et par nye iPad og kurante head-sett til ungene bak. Da blir det såpass lite støy fra de så lyden foran holder ;D
De sitter forøvrig noen år til i barnestol, så de får ikke spesielt stor glede av evt setevarmer heller.
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

geear

Har gjort samme vurderinger som dere.

Her er en fersk tråd om samme emne: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35598.0.html

...

Tror egentlig det eneste jeg ønsker meg fra premiumpakka er rattvarme og varme i bakseter. Alt det andre klarer jeg meg greit uten.

geear

Sitat fra: nix på tirsdag 19. september 2017, klokken 19:44
Tror egentlig det eneste jeg ønsker meg fra premiumpakka er rattvarme og varme i bakseter. Alt det andre klarer jeg meg greit uten.
Akkurat samme her, primært rattvarme jeg vil ha, derfor syns jeg det er drit at de har fjernet vinterpakken til 8400,- eller hva det var, og at rattvarme nå vil kote meg 50 lapper..

ChrML

For min del er jeg opptatt av lyd. Det skal både ha litt trøkk og være litt bass. Og vil ha rattvarme og oppvarmet vindusdyser. Så for min del er det definitivt verdt 50k. Hadde heller ikke valgt en brukt bil uten denne pakka hvis jeg skulle kjøpt brukt.

Hepa filter, selvpresenterende dører etc. går mer i "kjekt å ha" kategorien for min del.

Øyvind.h

#7
Veldig glad i anlegget. Liker litt ekstra trøkk :) Vinterpakken derimot gir jeg blanke i. Rattvarme har jeg aldri brukt. Viskervarmerne har stort sett null verdi (noen ganger negativ effekt). Testet biler med og uten varme viskere. Det er virkelig noe bortkastede greier :) På mange av Teslaene ligger viskerne faktisk ikke engang skikkelig oppå det oppvarmede området  ;D
Ungene sitter i barneseter, så baksetevarme er sjeldent brukt. En sjelden gang i blant brukt av voksne, men jeg som fører må jo spørre dem om de vil ha på varme, og passe på å regulere ved behov. Synd dette ikke lar seg regulere av de som faktisk skal bruke varmen.

Automatiske dører ble raskt deaktivert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jokke

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:06
Veldig glad i anlegget. Liker litt ekstra trøkk :) Vinterpakken derimot gir jeg blanke i. Rattvarme har jeg aldri brukt. Viskervarmerne har omtrent null verdi (noen ganger negativ effekt). Ungene sitter i barneseter, så baksetevarme er sjeldent brukt.

Automatiske dører ble raskt deaktivert.
Synd man ikke kan betale for de funksjonene man vil ha, 49000 blir drøyt når man kun ønsker seg f.eks varme i ratt

ChrML

Sitat fra: jokke på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:13
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:06
Veldig glad i anlegget. Liker litt ekstra trøkk :) Vinterpakken derimot gir jeg blanke i. Rattvarme har jeg aldri brukt. Viskervarmerne har omtrent null verdi (noen ganger negativ effekt). Ungene sitter i barneseter, så baksetevarme er sjeldent brukt.

Automatiske dører ble raskt deaktivert.
Synd man ikke kan betale for de funksjonene man vil ha, 49000 blir drøyt når man kun ønsker seg f.eks varme i ratt
Samtidig veldig forståelig hvorfor Tesla vil lokke med alt eller ingenting. De tjener mer på det, og får en enklere logistikk.

geear

Sitat fra: ChrML på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:18
Sitat fra: jokke på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:13
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:06
Veldig glad i anlegget. Liker litt ekstra trøkk :) Vinterpakken derimot gir jeg blanke i. Rattvarme har jeg aldri brukt. Viskervarmerne har omtrent null verdi (noen ganger negativ effekt). Ungene sitter i barneseter, så baksetevarme er sjeldent brukt.

Automatiske dører ble raskt deaktivert.
Synd man ikke kan betale for de funksjonene man vil ha, 49000 blir drøyt når man kun ønsker seg f.eks varme i ratt
Samtidig veldig forståelig hvorfor Tesla vil lokke med alt eller ingenting. De tjener mer på det, og får en enklere logistikk.
Ja, men Tesla prøver fortsatt å kalle seg en premium-produsent, og har, iallfall i utlandet, priser langt oppe i premium-segmentet. Allikevel leverer de elendig finish på produktene sine, og utstyrspakker/utvalg som minner mer om pakker til en entry level hatchback. Alle premium-produsentene har betydelig større grad av tilpasninger som kan gjøres. Disse sammenslåingene hadde vært fornuftige for Model 3, men syns ikke de har noe å gjøre på Model S og X.

ChrML

Det argumentet kan like godt brukes andre veien. Det er en premium bil, hvem vil da velge å kjøpe en premium bil uten et bra anlegg, rattvarme, clean air og varme i alle setene? De fleste velger antakeligvis premium uansett.

Men så har man muligheten til å gjøre bilen "litt mindre premium" for å nå en litt større målgruppe mtp prisen på bilen, og da også kunne reklamere med en lavere innstegspris.

Tai

Jeg hadde lydpakke på min 14 model S og det var overhode ikke overveldende! I begynnelsen synes jeg det spilte ganske ok men etter 2-3 år var jeg skikkelig misfornøyd med lyden. Elendig bass og tidvis skurring.
Da vi lånte en X før vi bestilte i august i år var jeg heller ikke spesielt imponert over lyden i den bilen. Ifølge selger var bilen utstyrt med premiumpakke men jeg synes ikke det låt spesielt mye bedre enn anlegget i min gamle S.

Tai



"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

cossie

#13
Grunnen til å kjøpe Tesla er jo alt annet en premium følelsen! Kjøper Tesla fordi den er elektrisk og kan forsvares rent øknomisk sammenlignet med fossil biler. En annen viktig og undervurdert grunn er at den går som en kule sammenlignet med alternative fossil biler til samme pris.

PS! prisen er ikke innkjøpspris, men total kostnad sett over 5-10 år. Da kan en fornuftig utstyrt X100 sammenlignes med RAV4, Sportage eller Kodiac prismessig. Om man besøker havna i Drammen ser man at flere og flere har forstått dette :)

Når det gjelder premium pakker og rattvarme er det etter min mening fullstendig waste og money! Bilen er plenty godt nok utstyrt i innstegsmodellene.
Tesla Model X100D

BH

#14
Vi gikk for Premium pakke i TMX75D med 6 seter. Premium mest fordi det er setevarme og klima bak samt Biodef... Mange skiturer og fjellturer i våte forhold da er det viktig med litt varme til de bak og så kjører vi ekstremt masse tunneler uansett hvor vi skal.
Vi kjøper ny bil ca hvert 10 år så jeg putter noe kr i dette fordi jeg vet vi kommer til å angre senere på alt vi ikke tok med. En annen ting med setevarme er at du kan senke temperaturen i bilen når du durer avsted passe døsen uten at resten av familien klager på kald bil. Premium Lyd har jeg ingen preferanser på men savner god lyd i bilen vi har i dag.
Varme i vindusvisker og speil har vi god erfaring med, det blir betydelig mindre slitasje på pusserbladet.
Det eneste vi ikke har valgt er vel Skinnseter og Selvkjøring, Liker ikke skinnseter (Vegan) og selvkjøring er nok utopi for våres del da kona fremdeles ikke har brukt CC ever på våre 10 år gamle bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA