Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PUP

Startet av jokke, tirsdag 19. september 2017, klokken 09:32

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: ChrML på onsdag 20. september 2017, klokken 00:06
Det argumentet kan like godt brukes andre veien. Det er en premium bil, hvem vil da velge å kjøpe en premium bil uten et bra anlegg, rattvarme, clean air og varme i alle setene? De fleste velger antakeligvis premium uansett.
Du må gjerne mene det, men mange vil velge å kjøpe en premiumbil uten en eller flere av disse tingene, og kanskje til og med brun bil med grønne seter om så er. Ta deg en tur på Finn og sjekk bruktbiler som er i premiumklassen og se hvilket utstyr de har. Det varierer og det er det som er reelle ønsker og valg fra kjøperne. Man får velge det man vil ha, og velge bort det man ikke vil betale for. Man trenger ikke være økonomisk imbesil for å kjøpe premiumbil. Å kjøpe Tesla nå etter pakkeendringene minner fælt om en tur innom Sven Kvia for å se på Hyundai Ioniq, hvor man kunne velge mellom et par utstyrspakker og fem farger...

geear

Sitat fra: BH på onsdag 20. september 2017, klokken 09:34
Vi gikk for Premium pakke i TMX75D med 6 seter. Premium mest fordi det er setevarme og klima bak samt Biodef... Mange skiturer og fjellturer i våte forhold da er det viktig med litt varme til de bak og så kjører vi ekstremt masse tunneler uansett hvor vi skal.
Klima bak får du med 6 og 7-seterutgavene. Ikke premiumpakken. Mulig du får det i premiumpakken på 5-seter, men for de som også velger 6 eller 7-seter betaler du i så fall to ganger for det samme.

jokke

Klima bak får du men ikke varme i setene vel

olavxxx

Klima bak følger 6/7s konfig. Varme bak i setene følger premium.

THE

#19
Rattvarme, setevarme i baksete og oppvarmede spylerdyser er ikke premiumutstyr, og burde vært standard på en bil som Tesla som selges i Norge. På Kia kan du betale noen få titall tusen for samme ekstrautstyret, og da får du også med ventilerte skinnseter på kjøpet.

ACC burde også vært standard på Tesla spør du meg.

Jeg har kjøpt en inventory bil med både vinterpakke, HIFI, AP2 og premiumpakke. Såpass med utstyr synes jeg en Tesla X fortjener.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Sitat fra: Tai på onsdag 20. september 2017, klokken 02:22
Ifølge selger var bilen utstyrt med premiumpakke men jeg synes ikke det låt spesielt mye bedre enn anlegget i min gamle S.
Prøvebilen (X) jeg kjørte med HIFI var begredelig, mens min X er veldig god lyd i, betydelig bedre enn  min S med HIFI. Antageligvis er ikke prøvebilen sine høytalere ferdig innspilt. (Har en loaner S nå uten HIFI, og jeg vil gråte)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DrNox

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 21. september 2017, klokken 18:00
Sitat fra: Tai på onsdag 20. september 2017, klokken 02:22
Ifølge selger var bilen utstyrt med premiumpakke men jeg synes ikke det låt spesielt mye bedre enn anlegget i min gamle S.
Prøvebilen (X) jeg kjørte med HIFI var begredelig, mens min X er veldig god lyd i, betydelig bedre enn  min S med HIFI. Antageligvis er ikke prøvebilen sine høytalere ferdig innspilt. (Har en loaner S nå uten HIFI, og jeg vil gråte)
Dette med ferdig innspilt teller minimalt. Her er det mer ørene og hjernen som blir vant med lyden ;)
Jeg tror det må ha noe med oppsettet/kalibrering av lyden. Spesielt hvordan subwoofer er satt opp i forhold til de andre høytalerene.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA