Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringstråd for oss med ny bil juni / juli 2018

Startet av 70D, torsdag 21. juni 2018, klokken 23:11

« forrige - neste »

dypen

"dypen" Elbilforening medlem. X75D

geear

Sitat fra: dypen på søndag 15. juli 2018, klokken 21:39
Har kanskje brukt appen en håndfull ganger på over to uker, er bilen på våkner den til liv hver gang men har bilen gått i dvale tar det lang tid før appen får kontakt. Hva slags behov har dere for å bruke appen utenom å styre varme / klima anlegg?
Jeg bruker den stadigvekk for å sjekk at bilen er låst (og låser den evt.), låse den opp eller åpne frunk/trunk når jeg skal hente noe i den, enable keyless driving for å flytte den noen meter hjemme i gården når jeg ikke har nøkkel på meg, summon en sjelden gang, sjekke ladestatus, justere ladegrense, åpne ladeluke..

borpheus

Hvorfor luker ikke vinduer automatisk når du stenger bilen? Fra xmas show vet vi at software har tilgang til kontroll til vinduer?! Noen en ide?


Sent from my iPhone using Tapatalk

HaraldRex

Jeg opplevde at bilen ble hengende veldig lenge på fw 2018.24.1. "Alle" rundt meg fikk flere oppdateringer uten at det skjedde noe på min. Som en kronisk "early adaptor" begynte jeg å bli redd for at noe hadde hengt seg opp. Hvoedgrunnen til mistanken er at bilen lastet ned 5,8 GB(!) med data fra wifi rett etter at vi kom tilbake fra Tysklandsferie, men det skjedde aldri noe mer...
Jeg prøvde selvsagt de vanlige restart alternativene (MCU og power off) uten at det hadde noen effekt. Til slutt gikk jeg til det skrittet å ta en "Factory reset" (mister bl.a. favoritter, profiler, triptellere og navi historikk) - Dagen etter så kom 2018.28.5.
Nå skal ikke jeg påstå at dette var løsningen. Det kan selvsagt være at jeg uansett hadde fått oppdateringen den dagen, men magefølelsen sier at det er en kobling her (har funnet andre på diverse fora som har tilsvarende opplevelser)
Uansett så er min erfaring at Linux (det er jo det vi har på Teslaen) kan ha godt av en skikkelig refresh en gang i blant. Særlig kontinuerlige oppgraderinger (om det nå er det Tesla gjør da...) er ikke nødvendigvis optimalt.

Altså; en factory reset er kanskje muligens verdt å prøvde dersom du føler at du ligger langt bak på fw fronten... ;)


Stig-Arne

Fikk 2018.28.5 for ett par dager siden.
Virler som om de har fått orden på radioen nå. Har de siste gangene blitt værende der den stod når jeg slo av.

Men nå har appen begynt å krangle igjen.
Får kontakt med bilen etter en stund, men det går så lang tid at Tibber ikke klarer å styre ladingen lengre. Andre som opplever det samme?

HaraldRex

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 20. august 2018, klokken 19:45
Fikk 2018.28.5 for ett par dager siden.
Virler som om de har fått orden på radioen nå. Har de siste gangene blitt værende der den stod når jeg slo av.

Men nå har appen begynt å krangle igjen.
Får kontakt med bilen etter en stund, men det går så lang tid at Tibber ikke klarer å styre ladingen lengre. Andre som opplever det samme?

Jeg synes også at appen virker å ha blitt tregere til å få kontakt med bilen. Tibber bruker jeg ikke så jeg har ingen erfaring der.

GeirHM

Sjekket app og remote s på iPaden og app på android telefon nå. Alt går meget raskt her. Jeg har fw 2018.32.2.

HaraldRex

Sitat fra: GeirHM på fredag 24. august 2018, klokken 08:04
Sjekket app og remote s på iPaden og app på android telefon nå. Alt går meget raskt her. Jeg har fw 2018.32.2.

Jeg begynner å få følelsen av at dette handler mer om Teslas servere og deres håndtering av de ulike fw versjonene. Bilen min ble markant bedre / raskere til å koble til appen i løpet av perioden jeg hadde 2018.24.1.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på fredag 24. august 2018, klokken 08:04
Sjekket app og remote s på iPaden og app på android telefon nå. Alt går meget raskt her. Jeg har fw 2018.32.2.
Har du vært innom 28.5?

Er når jeg fikk den dette oppstod. Før det fungerte det bra.
Bilen hår ofte i dvale og tar lengre tid å starte opp

GeirHM

#69
Tror jeg var innom 28.5. ikke sikker. Det har vært mange oppdateringer i det siste uten at det har handlet om annet enn såkalte "minor bugs".

De er de virkelig ikke ferdige med. En evig kamp faktisk. Nå om dagen er det halvdårlige treffet på en FM stasjon historie. Men jeg får aldri tilgang til mine egne musikkvalg (lister, album, låter) i spotify. Det går et evighetshjul i stedet. Det hjelper av og til å gjøre en reboot. Men ikke alltid. Sukk.

Gerifr

#70
Ref #55 i denne tråden.
Noen som har bilde e l på hvor beskyttelsesfolien på bakdørene skal/bør plasseres?

Dreier seg om mod X

Mvh
Geir

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA