Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betingelser for lån med kampanjerente 0,25% haust 2017

Startet av Luring, mandag 18. september 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

Luring

Fekk desse hos DNB for dei som vil ta ein titt.
Slik eg har forstått det kan DNB heve denne renta tilsvarande dei andre billåna, dvs. samme nominelle renteauke.

Øggen

Ja, den har ej mæ fått. Men det dei derimot ikkje vil svare på, e om renta skal økes likt med andre lån ved endring.
Altså vanlig billån øka med 0.2=Teslalån øka med 0.2 eller om dei kan øke det "fritt" oppover. DET vil dei ikkje svare på, og det gjer meg skeptisk.
Første renteendring, og zzzakk, 2.0% opp f.eks......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Luring

Samme her;
eg fekk dette svaret: "Betingelsene for finansieringen er at den følger markedsrenta til DNB. Ett lån på 700 000 kr vil da koste 6022 i mnd"

nivve

De svarte meg at renta ikke går opp mer enn andre lån, og at det nærmest aldri har skjedd at renta justeres med mer enn 0,25 prosentpoeng per gang. Det var betryggende nok til at jeg tok DNB


Sent from my iPhone using Tapatalk

ludwig_holberg

Det er veldig vanskelig for de å øke renten på kampanjelånene med mer enn andre billån. Finansavtaleloven stiller vilkår om "saklig grunn" ved renteendringer. Denne avtalen går muligens enda lengre, i og med at DNB forplikter seg til å justere renten ut i fra "de prinsipper som kredittgiver til enhver tid anvender for kreditt av det slag avtalen gjelder". Det er vel nærliggende å tolke denne dithen at DNB forplikter seg til at justeringer er i tråd med de øvrige justeringen innenfor klassen lån på nybil. Så jeg ville ikke vært bekymret for at DNB justerer seg vekk fra kampanjetilbudet.

Luring

Er nok enig i det, men korfor kan ikkje Telsa opplyse om det ?
Ein stein kommuniserer jo betre enn dette.


Øggen

Fikk litt beroligande svar no.

Hei

Billånene, i DNB, øker likt, også Tesla-lån som starter med rente 0,25%


Med hilsen

DNB Bank ASA
DNB Finans - Bilfinansiering
tlf. 05020. E-post: 05020@dnb.no
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Espen33

Er det fortsatt slik at det er kun 75 kw biler som får rente til 0,25%, eller får alle det samme tilbudet uavhengig batteri størrelse.


Luring

Fra ein anna tråd:
Sitat fra: bertin på lørdag 02. september 2017, klokken 23:40
0,25% rente gjelder for inventory 75,90 og 100 i hele september. Gjelder ikke Performance.
0,25% rente gjelder inntil videre for nybestillinger av 75.

Jærbuen

I Stavanger fikk jeg tilbud om 0.25% rente også ved kjøp av ny X100D
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

cossie

Inventory er jo forsåvidt ny bil det også, så spørs hvordan du definerer ny bil. Du får det nok ikke ved ny bestilling av X100 med eget design.
Tesla Model X100D

Jærbuen

Presisering, fikk tilbudet etter eget design av ny bil som ikke var satt i bestilling
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Espen33 på onsdag 20. september 2017, klokken 02:48
Er det fortsatt slik at det er kun 75 kw biler som får rente til 0,25%, eller får alle det samme tilbudet uavhengig batteri størrelse.

Jeg kjøpte en Inventory P100D, fikk ikke 0,25% rente. Fikk da beskjed om at rentekampanjen gjelder alle modellene bortsett fra P100D.

Luring

Det stemmer nok, ref:
Sitat fra: Luring på onsdag 20. september 2017, klokken 06:36
Fra ein anna tråd:
Sitat fra: bertin på lørdag 02. september 2017, klokken 23:40
0,25% rente gjelder for inventory 75,90 og 100 i hele september. Gjelder ikke Performance.
0,25% rente gjelder inntil videre for nybestillinger av 75.

Performancegutta(og damer) kan godt subsidiere oss andre litt   8)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Luring på onsdag 20. september 2017, klokken 10:30
Det stemmer nok, ref:
Sitat fra: Luring på onsdag 20. september 2017, klokken 06:36
Fra ein anna tråd:
Sitat fra: bertin på lørdag 02. september 2017, klokken 23:40
0,25% rente gjelder for inventory 75,90 og 100 i hele september. Gjelder ikke Performance.
0,25% rente gjelder inntil videre for nybestillinger av 75.

Performancegutta(og damer) kan godt subsidiere oss andre litt   8)

Haha, ok da. Jeg er nok en av få Performancedamer her inne på Teslajunkies.no vil jeg tro  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA