Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva driver tesla med? Har fått to forskjellige priser på bilen!

Startet av sven erik, tirsdag 12. september 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Belloq

Sitat fra: suleman1 på onsdag 20. september 2017, klokken 19:49
Sitat fra: Belloq på onsdag 20. september 2017, klokken 19:40
hvis man har lik pris på final invoice +my tesla så må vel dette være riktig?
Jeg har en x75d med priceadjustment 54950,-å showroom discount 23900,-
Eller går jeg på en smell ved henting?
De fjerner 23900kr tror jeg, jeg hadde samme, men final invoice fjernet 23900kr
står jo på final invoice + på my speck, trodde final invoice i det minste hadde riktig
P85 2014

makki

#76
Sitat fra: Belloq på onsdag 20. september 2017, klokken 19:52
Sitat fra: suleman1 på onsdag 20. september 2017, klokken 19:49
Sitat fra: Belloq på onsdag 20. september 2017, klokken 19:40
hvis man har lik pris på final invoice +my tesla så må vel dette være riktig?
Jeg har en x75d med priceadjustment 54950,-å showroom discount 23900,-
Eller går jeg på en smell ved henting?
De fjerner 23900kr tror jeg, jeg hadde samme, men final invoice fjernet 23900kr
står jo på final invoice + på my speck, trodde final invoice i det minste hadde riktig
Beklager misforstått, tror final invoice er riktig(så lenge de oppdager ikke noe feil rabatt, en fra Bergen fått dobbel rabatt, og hentet bilen) nå ser jeg på my tesla at final invoice er borte, håper det skal ordne etter klage

makki

Da har fått redusert prisen i final invoice etter klage. Dersom viser final invoice priser høyere enn nåværende priser, da er bare snakke med selgeren og klage

Mons

Sitat fra: suleman1 på torsdag 21. september 2017, klokken 12:53
Da har fått redusert prisen i final invoice etter klage. Dersom viser final invoice priser høyere enn nåværende priser, da er bare snakke med selgeren og klage
Tja, ikke bare snakke med selgeren, tydeligvis. Jeg har lik konfigurasjon som deg, bare 100kWh batteri, og en prisforskjell mellom sluttregning og nåværende pris på 20200kr. Skulle hatt utlevering i formiddag, men tok ikke i mot siden de foreløpig ikke har vært villig til å gi dagens butikkpris. Selv om dette kanskje er småpenger, oppleves det helt feil å ta ut en bil med så pass mye høyere pris enn hva samme bil selges for på butikkens egen nettside.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

cirys1

Sitat fra: Mons på tirsdag 26. september 2017, klokken 13:29
Sitat fra: suleman1 på torsdag 21. september 2017, klokken 12:53
Da har fått redusert prisen i final invoice etter klage. Dersom viser final invoice priser høyere enn nåværende priser, da er bare snakke med selgeren og klage
Tja, ikke bare snakke med selgeren, tydeligvis. Jeg har lik konfigurasjon som deg, bare 100kWh batteri, og en prisforskjell mellom sluttregning og nåværende pris på 20200kr. Skulle hatt utlevering i formiddag, men tok ikke i mot siden de foreløpig ikke har vært villig til å gi dagens butikkpris. Selv om dette kanskje er småpenger, oppleves det helt feil å ta ut en bil med så pass mye høyere pris enn hva samme bil selges for på butikkens egen nettside.
Men hva kan sammenlignes når de har endret så mye på pakkene??
Du har mest sannsynlig elektriske bakseter også?

Mons

Det som kan sammenlignes er suleman1 sin bestilling og min bestilling. De er identiske, men forskjellig batteri. Tesla kunne forsåvidt satt opp et kostnadsoverslag, med fratrekk for manglende lyspakke og tillegg for vinterpakke, men det regnestykket har ikke Tesla vært særlig interessert i. Jeg oppfatter at de er enig i at prisforskjellen mellom min bil og en ny bestilling er 20200kr, de er bare ikke villig til å gi meg avslaget.

Det som er mer viktig, er hva selgerne til Tesla har lovet meg. Til meg er det formidlet, fra flere forskjellige selgere og fra delivery, at prisavslag tilsvarende ny bestilling skal ligge til grunn den dagen bilen hentes. Det stemmer altså ikke. Nå sier de at avtalt pris ved bestilling er den prisen som ligger til grunn, og evt. prisavslag er kun goodwill fra Tesla. De har med andre ord endret sin tilnærming til dette i løpet av bestillingstiden. Er det riktig at jeg skal ta tapet for at Tesla har skiftet policy etter bestilling?

Dette kombineres med at Tesla er veldig utilgjengelige for spørsmål, sjelden kan gi riktige opplysninger om noe som helst, ofte unnlater å svare på henvendelser og til dels også gir gal informasjon. De sender sjelden bekreftelser eller kvitteringer ut over det som kommer automatisk fra systemet deres, selv om en avtale bekreftes muntlig på telefon. Overfor meg har de konsekvent trenert å svare på enkle spørsmål, nektet å forholde seg til vesentlige spørsmål og stort sett ikke respondert på skriftlige henvendelser. Når så betalingen forfaller, forventer de at jeg skal stå klar for å signere kontrakten til overpris, og det til og med før de har vist meg bilen. Mener Tesla at dette er premium kundeservice?

Til sist i dette bildet kommer en ubehagelig følelse av at for Tesla er alle kunder like, men noen er likere enn andre. Offisielt får ingen prisavslag, og ingen av x100d kjøperne får renten på 0,25%, men noen får likevel både det ene og det andre. Gleden over å kjøpe nybil forsvinner, sammen med lojaliteten til Tesla.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

THE

Jeg bestilte en inventory X100D 18. august. Selger sa at de hadde fått lov å gi 0,25% rente også på 100D inventory biler, men ikke nybestillinger. Første dato de fikk lov å gi 0,25% rente på 100D var 16. august.

Dvs. at ingen nybestillinger med 100-batteri skal ha fått 0,25%. Ingen som bestilte inventory bil med 100-batteri før 16. august har vel heller fått 0,25% hvis informasjonen jeg fikk er riktig.

Jeg føler at jeg har gjort en god handel med 0,25% rente, og ca 20000,- i rabatt på bilen sammenlignet med nykonfigurering (sammenlignet med pris i konfiguratoren på overleveringsdatoen for bilen).

På nybestilling så hadde jeg fått med oppdatert HW på AP2, men ellers er vel endringen om utstyret ligger i en pakke eller er standard. (Min bil: X100D, tilhengerfeste, 16,5 kW lader, vinterpakke, HIFI, premium pakke, 6 seter hvitt interiør og blå bil)
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Riktig, fordi du har kjøpt med premium så har du alt som ellers ville vært standard. Det er ikke tilfelle om man ikke har kjøpt med premium, da mangler man ambient interiørbelysning og tåkelys?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA