Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf 40kWh Launch edition har fått agrolavtale!

Startet av sylwester, mandag 18. september 2017, klokken 16:31

« forrige - neste »

Goggen123

Det må jo være et system når BNH tar 10.000 i depositum, men det kan jo være at BNH uansett får en viss andel av bilene og at man har prioritet innen de bilene BNH får.

TFSE

Dette svaret fikk jeg når jeg spurte om kø nr i somras når jeg reserverte hos BNH Oslo:

"Vi gir ikke ut kø nr. Forventet levering avhenger mer av bil konfigurasjon og fabrikkens produksjonskapasitet."

Dette sier jo - - > 0..

Seriøst å kreve folk på 10.000 kr for dette!

daktari

Fikk igjen mine 10.000 på noen få dager. Ryddig, effektivt og enkelt av BNH Økern.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TFSE

Fikk også pengene tilbake, ikke det jeg klager på, men va la vi ut 10.000 kr for?

egar

Betalte inn 10000, hørte ikke et kvekk fra selger før jeg selv tok kontakt en uke etter lansering. Etter litt frem og tilbake om priser og utgaver ga jeg beskjed om at det ikke blir Leaf på meg. Har ikke hørt fra selger eller fått penger siden det.

AlexFromUSSR

Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?

Pneg

Sitat fra: AlexFromUSSR på onsdag 27. september 2017, klokken 07:12
Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?

Ikke så lett dessverre. Som nevnt tidligere en plass her inne må du ha vært medlem i 2mnd FØR kontrakten signeres. For på kontrakt står avtalt pris etter rabatt er trukket ifra.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

PNR1A

Sitat fra: PNR1A på onsdag 27. september 2017, klokken 14:01
Sitat fra: AlexFromUSSR på onsdag 27. september 2017, klokken 07:12
Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?

EDIT: 2 mnd regnes fra innmeldingsdato. Du må uansett vente på bilen til ca. mars 2018.

Det jeg gjorde da jeg bestilte Leaf 30kWh i fjor var å signere kontrakt, fortelle om Agro og så sende Agrol bekreftelse til selger 1 uke senere. Deretter ventet jeg i ca. 2 mnd til bilen kom og så sendte jeg ny bekreftelse ca. 10 dager før levering. Fikk rabatt som avtalt.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

hemi


PNR1A

Nissan Leaf Nordic 30kWh

elhansen

Sitat fra: PNR1A på onsdag 27. september 2017, klokken 14:10
Sitat fra: PNR1A på onsdag 27. september 2017, klokken 14:01
Sitat fra: AlexFromUSSR på onsdag 27. september 2017, klokken 07:12
Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?

EDIT: 2 mnd regnes fra innmeldingsdato. Du må uansett vente på bilen til ca. mars 2018.

Det jeg gjorde da jeg bestilte Leaf 30kWh i fjor var å signere kontrakt, fortelle om Agro og så sende Agrol bekreftelse til selger 1 uke senere. Deretter ventet jeg i ca. 2 mnd til bilen kom og så sendte jeg ny bekreftelse ca. 10 dager før levering. Fikk rabatt som avtalt.

Uten å være helt sikker på fasiten så er følgende sakset fra Agrol sin hjemmeside:

"Storkundebekreftelse må leveres til forhandler ved kontraktsinngåelse."

Da jeg snakket med nissan leverandør fortalte han at det hadde vært en del juks og at man kun ville få storkundeavtalen hvis man hadde vært medlem 2 mnd når kontrakt ble signert." Dette skulle visstnok stå som en vilkår på kontrakten. Men det er jo mulig å prøve seg? Men med mulighet for å måtte betale noe mer hvis man ikke fyller vilkårene. Evt vente et par mnd før man bestiller. Jeg vil jo tro at det kommer såpass mange biler at man antakelig får bil samtidig med de som bestilte først. Satser på det.

oarnoe

Samme avtale hos Tradebroker, her er liste over firma som er medlem der http://www.tradebroker.no/Tradebroker/Medlemmer

Ved å dokumentere at du bruker bil i arbeide får du 9% på bil og 10% på ekstrautstyr.




Sent from my iPad using Tapatalk
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

AlexFromUSSR

Takk for svarene alle sammen!
Et spørsmål til. Hvis jeg blir Bondelag medlem bare for å få rabattert pris (har ikke noe andre grunner å være medlem hos de), og la oss si får rabatt men sperrer medlemskap rett etter jeg kjøper bil for å spare penger jeg må betale for kontingent, skal jeg ikke få uventede konsekvenser fra Agrol eller Nissan? Hva synes dere?

Goggen123

Sitat fra: AlexFromUSSR på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:05
Takk for svarene alle sammen!
Et spørsmål til. Hvis jeg blir Bondelag medlem bare for å få rabattert pris (har ikke noe andre grunner å være medlem hos de), og la oss si får rabatt men sperrer medlemskap rett etter jeg kjøper bil for å spare penger jeg må betale for kontingent, skal jeg ikke få uventede konsekvenser fra Agrol eller Nissan? Hva synes dere?

Snylter sier vi da. Sånne som deg ødelegger muligheten for rabattavtaler.

sylwester

#29
Hvis støttemedlemmer popper inn og sier opp så blir det ingen fordeler for Agrol, men utelukkende administrasjonsoppgaver. Da vil det komme krav om lengre medlemskap før avtalene kan benyttes for å motarbeide en slik holdning.

Du sparer 26'kr (+ renter, så kanskje 33'kr+) så du har jo råd til å betale kontingent en stund etter du har kjøpt bil, muligens frem til du bruker avtalen til å kjøpe ny bil senere? De har også andre avtaler du kan kan bruke som ikke er så sjeldne kjøp som bil!
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA