Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf 40kWh Launch edition har fått agrolavtale!

Startet av sylwester, mandag 18. september 2017, klokken 16:31

« forrige - neste »

Berri

Nå må man være medlem i 12 måneder for å få rabatten for Nissan (2 for de andre bilmerkene). Jeg oppdaga det da jeg etter å ha gått ut av Ampera-køen måtte begynne å se meg om etter andre alternativer og biler.

sylwester

Kravet om 12md medlemskap er uproblematisk for de som allerede er medlemmer. Hadde de heller krevd neste års kontigent ved innmelding (dvs. du betaler minst 12md) så kunnet bilavtalen bidratt til flere medlemmer. Mange av organisasjonene jeg er medlem av bruker nettopp avtalene sine som et av argumentene for å bli medlem og jeg har alltid tenkt det slik at avtalene har vært gode for alle 3 parter.

Jeg våger å tenke positivt at dette kravet kommer istedenfor å redusere rabatten.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Gordon Retriever

Krav om 12 måneders medlemstid er et naturlig resultat når man kan lese om avtalen og tilstrekkelig mange tenker som dette:

Sitat fra: *anonymisert* på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:05
Hvis jeg blir Bondelag medlem bare for å få rabattert pris (har ikke noe andre grunner å være medlem hos de), og la oss si får rabatt men sperrer medlemskap rett etter jeg kjøper bil for å spare penger jeg må betale for kontingent, skal jeg ikke få uventede konsekvenser fra Agrol eller Nissan? Hva synes dere?

Det er viktig å huske at Agrol-avtaler primært er til for dem som ønsker å aktivt støtte opp om fortsatt bosetning og næringsliv i Distrikts-Norge og som ønsker fortsatt norsk matproduksjon.  Rabatter ved nybilkjøp kommer et stykke ned på listen.

Slik sett er det gledelig at de innførte begrensningene går på krav til medlemstid, og ikke fører til dårligere rabatter.

TJV

Når ble det krav om 12 måneders medlemskap? Er det sånn at man må ha hatt Agrol avtale i 12 måneder før kontraktsinngåelse? Ganske sikker på det stod 2 måneder istedenfor 12 måneder ganske nylig. Rett meg visst jeg tar feil...
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Berri

Jeg har forstått det slik at det er 12 måneder ved kontraktstidspunktet. Og ja, det ser ut til å være veldig nytt. Ikke så lenge siden jeg sjekka forrige gang, og da var det 2 måneder.

Bondeknøl

Vi kan kanskje takke denne tråden for at det ble sånn......
Avtalen beholdes og det er jo bra, men er jo litt kjipere for enkelte andre.

Superelbilen

Nå selges ikke Launch edition lenger, og det har ikke kommet noe på tekna-versjonen. Den kommer vel aldri heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA