Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

75D med 85KW batteripakke?

Startet av hmbtesla, mandag 18. september 2017, klokken 09:56

« forrige - neste »

ApeX

Uncorked = aksellerasjonsoppgradering. Bilen tar unna 0-100 km/h på 4,4 sekunder, ett sekund raskere enn det den gjorde før. Det er ikke en forutsetning for oppgraderingen at man har en 75D med 85 kw.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

rmr

Sitat fra: ApeX på mandag 12. februar 2018, klokken 17:53
Uncorked = aksellerasjonsoppgradering. Bilen tar unna 0-100 km/h på 4,4 sekunder, ett sekund raskere enn det den gjorde før. Det er ikke en forutsetning for oppgraderingen at man har en 75D med 85 kw.

Jeg vet , men S75D har 85kw 400v batteri , og hadde 0 - 100 på 4,4 sekunder FØR den ble uncorked, så nysgjerrig på om noen har målt etter uncork :)

Leste ett sted at noen S75D var levert med P85+ batteri men software restricted til 75 kw.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rsomby

En stor fordel med sw begrenset 85 batteri er vel at den supercharger betydelig raskere?

Muffinman

Tja, er jo gammel kjemi så den drar mer i vei på veldig lav SOC. Men trapper veldig raskt ned, så det er godt mulig det blir dødt løp f.eks. fra 10-70%, uten at jeg vet helt sikkert.

mthoring

#19
Sitat fra: rmr på mandag 12. februar 2018, klokken 20:07
Jeg vet , men S75D har 85kw 400v batteri , og hadde 0 - 100 på 4,4 sekunder FØR den ble uncorked, så nysgjerrig på om noen har målt etter uncork :)

Leste ett sted at noen S75D var levert med P85+ batteri men software restricted til 75 kw.

0-100 på ca 4,4 er ETTER uncork, også med 85kwt batteri. 85-pakka har 0-100 på ca 5,4 uten uncork, som alle andre.
(Noen greier det litt raskere enn 4,4 og 5,4, avhengig av forhold.) 85kwt batteri gir noe høyere effekt enn 75kwt, men i hovedsak så kompenserer det bare for at 85-batteriet er tyngre.

85kwt batteriet er vistnok det samme som ble brukt på p85dl etter det jeg har lest. Ta det siste med en klype salt.

Det er en tråd om dette på TMC forumet, med benchmarks utført av brukere med de forskjellige pakkene. Du finner den hvis du leter.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på mandag 12. februar 2018, klokken 20:47
Tja, er jo gammel kjemi så den drar mer i vei på veldig lav SOC. Men trapper veldig raskt ned, så det er godt mulig det blir dødt løp f.eks. fra 10-70%, uten at jeg vet helt sikkert.

Men om du starter under 10% så vinner 85 soleklart. Kjent "bug" at 75-batteriet ikke liker supercharging i området 0-10%, og kan bruke opptil 2 timer på å starte lading da...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rmr

Sitat fra: mthoring på mandag 12. februar 2018, klokken 22:50
Sitat fra: rmr på mandag 12. februar 2018, klokken 20:07
Jeg vet , men S75D har 85kw 400v batteri , og hadde 0 - 100 på 4,4 sekunder FØR den ble uncorked, så nysgjerrig på om noen har målt etter uncork :)

Leste ett sted at noen S75D var levert med P85+ batteri men software restricted til 75 kw.

0-100 på ca 4,4 er ETTER uncork, også med 85kwt batteri. 85-pakka har 0-100 på ca 5,4 uten uncork, som alle andre.
(Noen greier det litt raskere enn 4,4 og 5,4, avhengig av forhold.) 85kwt batteri gir noe høyere effekt enn 75kwt, men i hovedsak så kompenserer det bare for at 85-batteriet er tyngre.

85kwt batteriet er vistnok det samme som ble brukt på p85dl etter det jeg har lest. Ta det siste med en klype salt.

Det er en tråd om dette på TMC forumet, med benchmarks utført av brukere med de forskjellige pakkene. Du finner den hvis du leter.

Vet om tråden på TMC , var en av de som leverte testdata der... Min bil hadde oppgradert performance når den var utlevert - VIN 196614, juni -17 bil. Hadde 0 - 100 på 4.4 sek , og nå sier de at min ble uncorked denne uken , derfor jeg lurer på om andre har vært i samme situasjon og vet noe mer :) Mulig performance er uforandret etter uncorking på S75D med 85 kw batteri, jeg vet ikke enda , snø i Bergen så får ikke testet heller.

Har spurt brukeren Krash på TMC , han har vært en god ressurs om dette , kan legge inn hans svar her når han svarer.

Har og hørt at disse 75D`ene har utlevert P85+ batteri , så P85DL var nytt for meg.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 13. februar 2018, klokken 08:50
Sitat fra: Muffinman på mandag 12. februar 2018, klokken 20:47
Tja, er jo gammel kjemi så den drar mer i vei på veldig lav SOC. Men trapper veldig raskt ned, så det er godt mulig det blir dødt løp f.eks. fra 10-70%, uten at jeg vet helt sikkert.

Men om du starter under 10% så vinner 85 soleklart. Kjent "bug" at 75-batteriet ikke liker supercharging i området 0-10%, og kan bruke opptil 2 timer på å starte lading da...
Sant nok, men ikke alle opplever dette. Og mange som gjør det ligger med lav effekt i 15-20 minutter før det starter. Jeg som ser nødvendigheten av å virkelig strekke kapasiteten og ligge med lavest mulig soc på ekspresstur sørover i EU er egentlig litt glad for å ha "gamle" 85-batterier. Ihvertfall så lenge det ikke er planer om 100 :)

mthoring

rmr: Broren min har 75D BTX8 85kwt og har selv målt akselerasjon til ca 5,4s uten uncork. At bilen din har blitt uncorket etter at den allerede hadde ~4,4s er mest sannsynlig bare tull fra Tesla sin side. Men man skal aldri si aldri.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

rmr

Sitat fra: mthoring på tirsdag 13. februar 2018, klokken 20:09
rmr: Broren min har 75D BTX8 85kwt og har selv målt akselerasjon til ca 5,4s uten uncork. At bilen din har blitt uncorket etter at den allerede hadde ~4,4s er mest sannsynlig bare tull fra Tesla sin side. Men man skal aldri si aldri.

Ser ikke bort fra det er tull nei , men min hadde ca 4,4 etter utlevering , så mulig den var uncorked allerede da. Jeg har hele tiden trodd at pga 400 v batteri så hadde den bedre ytelser enn 350v batteri , og at 4.4 sek kunne stemme corked , men er ikke så veldig viktig dette her , hehe
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA