Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2013 Opel Ampera til salgs (SOLGT)

Startet av sjokomelk, søndag 17. september 2017, klokken 19:47

« forrige - neste »

sjokomelk

Noen som har lyst på en ladbar hybrid med lang elektrisk rekkevidde?
Selger Amperaen min siden jeg nå er klar for fullelektrisk bil etter 4 år med delelektrisk.

Løp og kjøp!  ;D :+1:

https://www.finn.no/104498437
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual


e-curious


Orbit

For å spikke en flis:
Sitat fra: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104498437&fks=104498437Ampera er den ladbare hybriden med lengst rekkevidde i markedet i dag.

Den har jo opplagt ikke lengst ren elektrisk rekkevidde blant hybridene. Dersom det er rekkevidde på full tank og batteri du tenker på, er det vel dette ca 500km for Ampera. For eksempel A3 e-tron har 40 liter bensintank, bruker grovt regnet 0.5 per mil, som skulle gi rundt 800km + noe fra batteridrift.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Knut Røe

Når hørte du sist noen snakke om rekkevidde på fossile biler?
Dette er stort sett forbeholdt biler som går på batteri.

Orbit

Enig, og i så fall går vel for eksempel en i3 hybrid 2-3x lengre (200-240km) på ren batteridrift enn en Ampera (80km)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Knut Røe

Det er ganske forskjellige biler.
Ampera er en serie hybrid.
I3 hybrid er en BEV med REX (range extender).

Orbit

Som sagt, flisespikking dette her fra min side. Uansett: Siden Ampera er en relativt ukjent bil i det norske markedet, bør selgers opplysninger være 100% riktige. Jeg har vanskelig for å kunne si sitatet over er korrekt eller dekkende, selv med all velvilje. Det er kun spesifisert "ladbare hybrid[en]", som også omfavner i3 REX selv implementasjonen er forskjellig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

sjokomelk

Sitat fra: e-curious på lørdag 23. september 2017, klokken 13:30
Fin bil. Mye respons?
Dårlig med respons så langt. Er nok ikke lett å bli kvitt en Ampera. Er for spesielt interesserte. Men det visste jeg jo når jeg kjøpte bilen. :)
Jeg har fortsatt god til før Model X kommer på huset, så worst-case scenario er å ta en dårlig innbyttepris fra Tesla.

Sitat fra: Orbit på søndag 24. september 2017, klokken 19:34
For å spikke en flis:
Sitat fra: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104498437&fks=104498437Ampera er den ladbare hybriden med lengst rekkevidde i markedet i dag.

Den har jo opplagt ikke lengst ren elektrisk rekkevidde blant hybridene. Dersom det er rekkevidde på full tank og batteri du tenker på, er det vel dette ca 500km for Ampera. For eksempel A3 e-tron har 40 liter bensintank, bruker grovt regnet 0.5 per mil, som skulle gi rundt 800km + noe fra batteridrift.
Takk for tilbakemeldingen. Skal endre teksten til "elektrisk rekkevidde".
Og ref. i3 REX så selges vel ikke den i Norge? Og tror "ingen" har hørt om den..? Jeg hadde helt glemt at den fantes. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elektrolux

#9
Tipper Hybrid Ampere får sin renessanse den dagen elbiler får 1/2 bompenge sats.

Den dagen vil rene BEV biler miste mye av appellen de har i Norge. For bare litt mer bompenger vil en kunne kjøre fossilt til sterkt subsidierte priser, og slippe stress med dyre og opptatte hurtigladere, og rekkeviddeangst og kostbare ladeinstallasjoner hjemme.

Veldig kult personlig skilt forresten. Helt på høyde med Tesla som kjører rundt med SNYLTER skiltet.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Orbit

#10
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:45
Og ref. i3 REX så selges vel ikke den i Norge? Og tror "ingen" har hørt om den..? Jeg hadde helt glemt at den fantes. :laugh:
Den selges, men avgiftene gjør at det er svært lave volumer (vil tippe under 100 registrerte totalt i de 4 årene den har vært i salg). Elektrisk rekkevidde er 240km, altså mer enn Ampera. Vil tippe i3 REX er en "vanligere" bil enn Ampera i Norge  8) Men på grunn av svært liten bensintank på i3 (snaut 10 liter) vil nok en Ampera kommer lenger enn en i3 REX dersom både batteri og tank skal telle i rekkevidden. Men om en skal regne på den måten, er det flere av de "vanlige" hybridene som overgår Ampera igjen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

sjokomelk

Fortsatt til salgs.
Prisen satt ned til 170k, men åpen for bud. Må bort før årsskiftet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA