Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

tesla s p85d brukt eller ny 75d ?

Startet av Nonte, fredag 15. september 2017, klokken 22:06

« forrige - neste »

Nonte

Hei,
vurderer å kjøpe tesla s snart. Trenger deres synspunkter: enten p85d 15-40 000 km ( gammel lokk) til rund 690 000  eller helt ny 75d til ca. 740 000 ?
Takk til dere som vil gi sine meninger.

automat

Fornuften tilsier ny 75d. Men nå er det mye ved bilkjøp som ikke er fornuftig.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Mao

Har selv P85D fra mars 2015 med Ludi-oppgradering, og har kjørt noen mil i 75D for noen måneder siden. Jeg ville garantert ikke byttet til 75D.

Ytelsen er en ting, der vil selvsagt P85DL være vesentlig råere om du verdsetter slikt. Sportsunderstellet på P85D levert frem til ca. mai 2015 utgjør også en stor forskjell. Utstyr som nextgen-seter både i for- og baksete, samt dobbeltlader, er også et stort pluss på P85D som du ikke får på nyere biler. Med tanke på nyprisene på P-modellene i dag, fremstår brukte P85D som røverkjøp (særlig med Ludi-oppgraderingen).

Men med bruktbil velger du selvsagt bort faceliften, litt garantitid og muligheten for AP2. Selv foretrekker jeg å kjøre selv, så AP er bortimot uinteressant. Adaptiv cruise får du uansett også med AP1.

Så det koker vel i bunn og grunn ned til dine egne prioriteringer - fornuft eller ytelser og kjøreglede :)

MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Nonte

Tusen takk for innspillet ditt. En annen ting: støtfanger på den nye ser 100 % likt i størrelsen med den gamle. Vet du om man kan oppgradere den også ?

Larris

Ja det er mulig. Var faktisk en som la ut en post på facebooksiden til Tesla Owners Club Norway i går.

Men som andre har nevnt. Med dages deal på nye er det vanskelig å argumentere for bruktkjøp.

Lykke til!
Tesla Model X 75D - i bestilling
BMW i3 Fully Charged

Akershus

Mao

Sitat fra: Nonte på fredag 15. september 2017, klokken 23:17
Tusen takk for innspillet ditt. En annen ting: støtfanger på den nye ser 100 % likt i størrelsen med den gamle. Vet du om man kan oppgradere den også ?

Skal du oppgradere støtfanger foran på en pre-facelift bil bør du definitivt gå for fangeren fra Unplugged Performance. Denne passer rett på uten bytte av andre deler som lykter og panser, og ser i tillegg enda bedre ut enn Teslas egen :D

Det pågår pt. et gruppekjøp, og totalpris inkl. frakt, lakk og montering estimeres til rundt NOK 27 000.
https://unpluggedperformance.com/product/unplugged-performance-refresh-front-fascia-system
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

MyMuffin

Er det egentlig noe som helst annet enn de sinnsyke (700hk(?)) hestene som tilsier kjøp av brukt P85D fremfor ny 75D? Såfremt prisen er nogelunde lik så vil vel ny alltid være best og gi mest value.

P85D - Rå aks, gammel "look", nextgen seter, færre KM igjen på garanti.
Hvilken årsmodell er det egentlig snakk? 2015?

75D - splitter ny, facelift.  Det er verdt å merke seg at tesla gjør store og små oppgraderinger fortløpende på bilene sine, en 2017 vs 2015 kan ha svært mange forbedringer utover de normale utstyrspakkene. Nye 75D fikk performance upgrade nå i sommer som gir rundt 450hk (0-100 på 4.4) så de er rimelig spreke. Nye seter foran og bak.
Rekkevidden er tilnærmet lik som en P85D.
Nei, valget er soleklart for min del, ny 75D.

Nå er nok jeg litt partisk, da jeg nylig bestilte meg ny bil ;)

En annen ting å tenke på er hvordan lakken har blitt behandlet på brukte biler, tesla lakk krever en god del vedlikehold for å holde seg bra. Ved ny bil så starter du fra "scratch" (ironien ved det ordet)  ;)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA