Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OBS! Se opp for Sandven AS, svindlere med stil

Startet av T.K, fredag 15. september 2017, klokken 18:47

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Vidar1979 på fredag 03. november 2017, klokken 20:55
Forhandleren jeg kjøpte av bilen gir meg ingen garanti men jeg kan jo gå til alle merkeforhandlere.

Europagaranti på 7 år på svensk Kia, akkurat som en kjøpt her.

Hvordan ser denne garantien ut i forhold til Forbrukerkjøpsloven i Norge?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Kårepåsporet

Sitat fra: Finnøy på fredag 22. september 2017, klokken 23:47
Sitat fra: Vidar1979 på fredag 22. september 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Tellus på mandag 18. september 2017, klokken 09:58
Noen tar sjansen på å spare noen kroner ved å kjøpe importbil. Ulempen er redusert fabrikkgarantien og (større) risiko for at enheten man evnt. skal reklamere mot ikke lengre eksisterer. Markedet er til en hvis grad rasjonelt. Man kan spare noen tusenlapper ved å ta større risiko. Gratis penger finnes som regel ikke....
Selv med en importbil så reklamerer man til importør via forhandler.

Vi har en -14 modell Kia ICE som er svensk og da jeg sjekket hadde vi eksakt samme garanti som norske biler men vi sparte 40 000 kroner da vi kjøpte den.
Og hvilken eksakt samme garanti fikk du fra hvilken forhandler? (Fra tvilende tilskuer)

Kopi fra FB tråd (jeg googlet følgende: kia 7 års garanti betingelser)

Hei Dag, servicedeler er deler som blir byttet ved service, eksempelvis oljefilter og dieselfilter. Disse delene er dekket av garanti i 2 år mot fabrikasjonsfeil.

Følgende begrensninger gjelder på Kia's 7-års garanti:

• Garantien gjelder i over 20 land i Europa, både EU-land og ikke-EU-land, deriblant Norge
• Ingen kilometerbegrensning de første tre år, unntatt for biler i bruk som taxi, hvor det er begrenset til 150.000 km.
• Over hele 7-års perioden er kilometerbegrensningen 150.000 km.
• Lakkgarantien er på 5 år (avhengig av modell)
• Radio/lydanlegg/navigasjon er garantert i 3 år/100.000 km
• Servicedeler, tilbehør og batterier er garantert i 2 år
• Normal slitasje på utstyr som dekk, bremseklosser, batteri og clutch er unntatt
Når det gjelder andre komponenter så er de garantert i 7 år / 150.000 km mot fabrikasjonsfeil.

Forøvrig så kom Kia godt ut (blant de tre beste) i en undersøkelse gjort av Forbrukerrådet høsten 2011.
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7838178
Her kan du også sammenligne de forskjellige bilmerkene mot hverandre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA