Jeg kjøpte bil av Sandven AS i 2013. En Nissan Leaf med kjørte 15 mil. Sandven solgte mange Leaf i 2013.
Så la de ned oslo-avdelingen eller gikk konkurs. Trond Sandven sto forøvrig frem i media og skrøt av at de skulle åpne oslo-avdeling i 2012, og hadde store planer, skulle selge Bentley bl.a.
Jeg ringte Sandven AS i går, og de fortalte at "vi tar ikke reklamasjoner på biler solgt fra den nedlagte avdelingen i Oslo".
Jeg ble sur selvsagt, og sendte en sur mail til Trond Sandven om at jeg flytter inn på forum og forteller om den useriøse bedriften Sandven AS, om de ikke tar ansvar. Han bad om å få kjøpekontrakt, bilde av bilskiltet (?), kopi av servicehefte samt kilometerstand. Etter at han hadde fått dette var beskjeden fra Trond Sandven at "Vi har sett på saken og kommet sammen vår jurist samt samtale med forbrukerrådet at dette ikke dekkes av reklamsjonsretten". (klippet og limt, ikke min skrivefeil)
Trond Sandven påstår altså at han har vært i kontakt med Forbrukerrådet! Det er i så fall første gang i historien at en bilselger, som attpåtil er omskolert frisør, har vært i kontakt med forbrukerrådet.
Jeg ser Sandven nå tar opp bestilling og forskuddsbetaling på Jaguar elbil som kommer neste år. Vil du tape pengene dine, kjøp gjerne bil hos Sandven. Men husk at det finnes forhandlere som har eksistert litt lenger og som ikke legger ned og fraskriver seg ansvar.