Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rykter/nyheter om kommende BMW elbiler (oppdatert 05.03.2020)

Startet av JorgenM, torsdag 14. september 2017, klokken 18:01

« forrige - neste »

JorgenM

Mobileum: Takk :) Men dette er ingenting, det må være lov å være litt uenig/kritisk. Den forrige tråden min slettet jeg pga overdreven anti-BMW skriverier av et par medlemmer. Enkelte forstår ikke at bilprodusentene fortsatt er helt avhengige av inntektene av fossilbiler for å finansiere elbil-utviklingen (Se bare på Teslas elendige økonomi).

Er for tiden i California et par måneder (kjører fossil!) og har ikke tid til å holde meg oppdatert på BMW-nytt, så er nok mye jeg ikke får med meg nå, men skal komme sterkere tilbake i mars ;)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Sitat fra: Mobileum på lørdag 10. februar 2018, klokken 17:59
Fin tråd du startet, JorgenM. Synd den blir "forurenset" av forumdeltagere som ser som sin oppgave å snakke ned alt som har med tysk bilindustri å gjøre. Skjønner ikke hva de gjør i denne tråden i det hele tatt. Og til "moonbuggy": GM Volt er en hybrid-bil, og har like lite i denne tråden å gjøre som det andre fjaset som skrives,
Nå må det ikke bli helt tesla tilstander her inne, hvor "menigheten" går i skyttergravene hver gang det minste av kritikk kommer opp. Det var en grunn til at teamet bak i3 forlot BMW. De var med rette skuffet over at BMW revererserte planene om helt egne ev modeller. Alle forstår jo at økonomien lå bak, men det er lov å være skuffet over at en revolusjonerende satsing som startet med geniale i3 (bare les munro rapporten),ble lagt død etter intern kamp innad i BMW.
Og joda, mobileum, jeg er klar over at GM Volt er hybrid bilen - Ser du på teksten ellers med Opel Ampera, så trenger du ikke legge godviljen til for å forstå at bilen som omtales er GM - bolt.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Ja...men er det ikke litt merkelig å gå ut med dette før de har en kontrakt ?

«. The contracts are ready to be signed," BMW's Head of Supply, Markus Duesmann, mentioned in an interview with the news outlet.»

PionerThink

Samme artikkel det linkes/vises til på svenske nettsider:
http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180212/bmws-plan-sakra-tillgangen-pa-litium-och-kobolt-for-tio-ar-framat/

Så at det muligens var kommet noen oppdateringer på en litt eldre artikkel her også som viste BMW's fremtidige planer: http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20171211/bmw-har-presenterat-fyra-intressanta-nyheter-om-elbilar-och-laddhybrider/

Håper de snart får fart på seg før de blir helt akterutseilt av de andre produsentene :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Klipp fra tysk magasin, mener det er AutoCar men ikke 100% sikker.
Dette er selvsagt bare artisters visjoner og ikke offisielle :)







Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Ja det eneste man kan si om disse illustrasjonene er at de er nærmest fri fantasi  ;)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

moonbuggy

#83
Og om i1, etterfølgeren til i3 sies det:

"Uten carbon og alu, med forhjulsdrift" (som nye mini)

Det er vel et langt skritt tilbake ?

JorgenM

I denne AutoCar-artikkelen står det at iX3 får 4wd og 2 motorer, mens tidligere rykter sier kun RWD.
Personlig er jeg kun interessert hvis den får 4wd (OG krok)

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-ix3-introduce-brands-fifth-generation-ev-power-2020

- The iX3 will use two electric motors, one mounted up front driving the front wheels and a second at the rear within the axle assembly to drive the rear wheels. This setup will enable torque vectoring to enhance traction.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Det er litt merkelig at BMW som startet så bra henger så mye etter nå...

"I denne AutoCar-artikkelen står det at iX3 får 4wd og 2 motorer, mens tidligere rykter sier kun RWD.
Personlig er jeg kun interessert hvis den får 4wd (OG krok)"

Jaguar i-pace leveres med denne konfigurasjonen fra sommeren av til 599.000 kroner.
90 kwt batteri, og 750 kg trekk-kraft på kroken.

JorgenM

Økonomi :)
Må huske at når det gjelder elbil så er det trolig de som venter lengst med å tilby det som vil tjene mest. BMW går med rekordoverskudd og det er IKKE pga elbiler, men overskuddet vil bidra til utviklingen av fremtidens elbiler.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

BMW i4 offisielt bekreftet:

"- At last year's Frankfurt Motor Show, we unveiled our take on the future of e‑mobility with the BMW i Vision Dynamics. This vehicle will become reality: we will build it in Munich – as the BMW i4"

http://www.bmwblog.com/2018/03/06/bmw-i4-name-next-model/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Synes det er vanskelig å bli entusiastisk over BMW sin satsing på elbiler. Det er mye ord, men lite konkret. i4 ser ut til å være en bil for spesielt interesserte. Skulle gjerne sett en X2 med elektrisk drift.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA