Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradert ytelse på 100D - rykte eller faktum?

Startet av MeTesla, onsdag 13. september 2017, klokken 12:53

« forrige - neste »

MeTesla

Jeg leste her på forumet for noen uker siden om at det ryktes om at Model S 100D skal få betraktelig bedre ytelse 0-100 (3,3s?) og at dette allerede var å lese i konfiguratoren på UK sidene.

Men ettersom jeg kan se står det samme der som i den norske konfiguratoren.

Noen som vet om ytelsesoppgraderingen var et rykte eller om det er bekreftet på noe vis?

OlaM

Står 4.1 sek 0-60 mph i UK konfigurator nå i alle fall.
'21 3LR

MeTesla

Sitat fra: OlaM på onsdag 13. september 2017, klokken 13:06
Står 4.1 sek 0-60 mph i UK konfigurator nå i alle fall.

Nettopp. Så om det har stått noe annet der noen gang så står det ikke lenger. Synd om det bare var et rykte, hadde klødd veldig i "bestill" fingeren om det var sant.

sfinxern

Så en eventuell bestilling avhenger av om bilen blir 0.8 sekunder raskere fra 0-100??  8) 8) 8) ;D ;D ;D
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

MeTesla

Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03
Så en eventuell bestilling avhenger av om bilen blir 0.8 sekunder raskere fra 0-100??  8) 8) 8) ;D ;D ;D

Oooooooooh Yessssss! Hav av forskjell spør du meg. Hadde ikke betalingsviljen på en 535 vært høyere enn for en 530? Vet ikke hva BMW skal ha for det. Men om Tesla velger å inkludere det i samme pris blir det i mine øyne et mer attraktivt kjøp - det er sikkert!

jazzwheel



MeTesla


Hodetelefoner


Simen1

Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03Så en eventuell bestilling avhenger av om bilen blir 0.8 sekunder raskere fra 0-100??  8) 8) 8) ;D ;D ;D
;D Hehe, godt noen har beina planta på bakken og prøver å få kontakt med den fornuftige delen av hjernen. Ja jøss, rask aks er fantastisk morsomt, men når det koster ørten tusen ekstra å kunne sove 0,8 sekunder lengre hver morgen og fortsatt rekke jobben, så bør fornuft-delen av hjernen ringe i noen kraftige bjeller og vekke drømmedelen av hjernen.. Kanskje man bør vurdere å legge seg 0,8 sekunder tidligere i stedet for.. :p
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 10:11
Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03Så en eventuell bestilling avhenger av om bilen blir 0.8 sekunder raskere fra 0-100??  8) 8) 8) ;D ;D ;D
;D Hehe, godt noen har beina planta på bakken og prøver å få kontakt med den fornuftige delen av hjernen. Ja jøss, rask aks er fantastisk morsomt, men når det koster ørten tusen ekstra å kunne sove 0,8 sekunder lengre hver morgen og fortsatt rekke jobben, så bør fornuft-delen av hjernen ringe i noen kraftige bjeller og vekke drømmedelen av hjernen.. Kanskje man bør vurdere å legge seg 0,8 sekunder tidligere i stedet for.. :p

Hahaha, finnes ikke fornuftig for min del når det gjelder bil  ::) ;D

snd

Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 10:11
Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03Så en eventuell bestilling avhenger av om bilen blir 0.8 sekunder raskere fra 0-100??  8) 8) 8) ;D ;D ;D
;D Hehe, godt noen har beina planta på bakken og prøver å få kontakt med den fornuftige delen av hjernen. Ja jøss, rask aks er fantastisk morsomt, men når det koster ørten tusen ekstra å kunne sove 0,8 sekunder lengre hver morgen og fortsatt rekke jobben, så bør fornuft-delen av hjernen ringe i noen kraftige bjeller og vekke drømmedelen av hjernen.. Kanskje man bør vurdere å legge seg 0,8 sekunder tidligere i stedet for.. :p
Jeg lever i den oppfatning at et bredere smil forlenger livet med flere timer. Trenger derfor ikke å legge meg 0,8 sek tidligere.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA