Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva driver tesla med? Har fått to forskjellige priser på bilen!

Startet av sven erik, tirsdag 12. september 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

sven erik

ja fikk  først en pris på final invoice  så en med   61000 i rabatt  nå 2 dager føre bilen skal  leveres får  jeg en med  den oprinnelige  prisen  vil ikke tesla selge bil eller va ? på spekken på bilen står  den rimligeste prisen
hva skjer

sven erik

#1
jeg prøver å få hva som er fakta  og hva som er det tesla kan gjøre og ikke kan gjøre
for dette er dålig kunde behandling

Øyvind.h

#2
Jeg tipper han har avtalt en pris med Tesla, så fikk han plutselig rabatt underveis som nå er fjernet igjen når endelig faktura kom.

Så lenge sluttfaktura stemmer med opprinnelig avtalt pris er det lov å bli skuffet, men ikke noe å hente ettersom man har en skriftlig opprinnelig avtale om kjøp til en gitt pris. Mange (om ikke alle?) har opplevd at prisen på spekken har hoppet opp og ned fra inngått avtale til bilen skal leveres. Virker som det har vært noe tull i systemet hos Tesla.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sven erik

#3
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. september 2017, klokken 12:03
Jeg tipper han har avtalt en pris med Tesla, så fikk han plutselig rabatt underveis som nå er fjernet igjen når endelig faktura kom.

Så lenge sluttfaktura stemmer med opprinnelig avtalt pris er det lov å bli skuffet, men ikke noe å hente ettersom man har en skriftlig opprinnelig avtale om kjøp til en gitt pris. Mange (om ikke alle?) har opplevd at prisen på spekken har hoppet opp og ned fra inngått avtale til bilen skal leveres. Virker som det har vært noe tull i systemet hos Tesla.

men jeg fikk en regning på den biligste prisen og på spekket på bilen står den med  den rimligste prisen men  fått ny regning på det oprinnelige beløpet i gjenn  er noe med norsk kjøpslov her og

Øyvind.h

Du har krav på en faktura pålydende den prisen du har avtalt. Har du fått det? Om prisen på sluttfaktura er høyere enn avtalen du inngikk må du klage!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sven erik

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. september 2017, klokken 12:34
Du har krav på en faktura pålydende den prisen du har avtalt. Har du fått det? Om prisen på sluttfaktura er høyere enn avtalen du inngikk må du klage!

den siste er på det vi avtalte men  forige faktura var på lavere beløp  og komfigurasjonen på bilen er på lavere beløp

leifarneb

Da har du ingenting å klage på - annet enn at du kan være irritert at du ikke fikk rabatten du håpet på alikevel.

Så: dersom prisen er som det var avtalt ved kjøpsinngåelse, og du ikke har skriftlige bekreftelser om noe annet (feks iform av ny kjøpekontrakt) så må du leve med prisen du egentlig skulle ha betalt (den opprinnelige).

Jeg er forresten i akkurat samme situasjon selv, speccen på mytesla har gått ned 65´i pris. Jeg tror det er en feil, men håper på det beste.

LAB

sven erik

Sitat fra: leifarneb på onsdag 13. september 2017, klokken 13:10
Da har du ingenting å klage på - annet enn at du kan være irritert at du ikke fikk rabatten du håpet på alikevel.

Så: dersom prisen er som det var avtalt ved kjøpsinngåelse, og du ikke har skriftlige bekreftelser om noe annet (feks iform av ny kjøpekontrakt) så må du leve med prisen du egentlig skulle ha betalt (den opprinnelige).

Jeg er forresten i akkurat samme situasjon selv, speccen på mytesla har gått ned 65´i pris. Jeg tror det er en feil, men håper på det beste.

LAB


men det er noe med det når en har fått en regning på det lavere beløpet  da er det som om de har sent kontrakt på nytt beløp har 3 advokater som ser på dette

geear

Sitat fra: leifarneb på onsdag 13. september 2017, klokken 13:10
Da har du ingenting å klage på - annet enn at du kan være irritert at du ikke fikk rabatten du håpet på alikevel.

Så: dersom prisen er som det var avtalt ved kjøpsinngåelse, og du ikke har skriftlige bekreftelser om noe annet (feks iform av ny kjøpekontrakt) så må du leve med prisen du egentlig skulle ha betalt (den opprinnelige).

Jeg er forresten i akkurat samme situasjon selv, speccen på mytesla har gått ned 65´i pris. Jeg tror det er en feil, men håper på det beste.

LAB
Jeg er ikke helt enig i dette. Det er åpenbart at prisen en har i konfiguratoren på bestillingstidspunktet er avtaleprisen, men problemet er at Tesla forespeiler kunden noe annet underveis. Både når det gjelder leveringstider og priser. Hvorfor skal det være slik at kunden skal ignorere alt dette? Det er bare vissvass og villedende fra Tesla. Akkurat som sluttdatoene på rentekampanjene som gjør at det hagler inn med bestillinger dagen før - og så stopper de det allikevel ikke.

snd

#9
@sven erik, hva med å betale den billigste fakturaen og se hva som skjer? Jeg antar det er billigere for Tesla å selge bilen til deg enn å beholde den selv.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Bushy

Jeg personlig syntes vi har noe å klage over værtfall. Her får man 2x rabatt som er hyggelig det. Dette er jo også noe som hjelper på å ikke avbestille bilen. Da prisdifferansen blir for stor i forhold til nybil med ønsket utstyr. Og tesla Norge kan jo ikke si hva som er riktig pris... da prisen hopper opp igjen på siste regning syntes ikke jeg det er greit iallefall. Da er man gjerne drittlei ventingen og gidder ikke å vente enda en periode. Føles som spekulasjon
S75D sept. 17

Øyvind.h

Rentekampanjen er en solid rabatt i seg selv. Uten å ha regnet nøyaktig på verdien over 10 år tipper jeg den vel oppveier valutaendringen. Men usikker på om Sven Erik har hoppet på den?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. september 2017, klokken 14:00
Rentekampanjen er en solid rabatt i seg selv. Uten å ha regnet nøyaktig på verdien over 10 år tipper jeg den vel oppveier valutaendringen. Men usikker på om Sven Erik har hoppet på den?
Rentekampanjen er hyggelig, men en helt frittstående sak som dette er helt uavhengig av. Det er misvisende og villedende det de driver med.

Øyvind.h

Sitat fra: gr på onsdag 13. september 2017, klokken 14:18
Rentekampanjen er hyggelig, men en helt frittstående sak som dette er helt uavhengig av. Det er misvisende og villedende det de driver med.
Ja det er uryddig at en pris endrer seg ned og opp mellom inngått avtale og utlevering av bil.
Spørsmålet er om man har et juridisk krav på bakgrunn av den uryddige adferden når avtalt pris og sluttfaktura er lik.

Jeg trakk frem rentekampanjen fordi mange mener rabattlinjene kom pga valutaendringer. Da er det viktig å huske på at man allerede har fått en solid rabatt om man valgte finansieringsløsningen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gordon Retriever

#14
Hva sven erik mener er selvsagt viktig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA