Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Annenhåndsverdi på en Leaf

Startet av RuneW, fredag 08. april 2011, klokken 23:51

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: iOnas på mandag 12. desember 2011, klokken 15:58
Er teksten nettopp endret, eller er det denne formuleringen som har vært brukt hele tiden? Jeg synes ihvertfall at dette kan indikere at restverdien ikke nødvendigvis vil være så lav som enkelte argumenterer for.

Den var identisk 10.11.2012 når jeg mailet norway@nissan-services.eu om nettopp dette punktet.
Og nei, jeg har ikke fått svar... (ikke bil heller)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RogerB

Man må handle bil etter bruken man har, men for meg med så mange bommer på min veg så var dette et MEGET enkelt regnestykke.
Jeg bestemte meg for å handle den første elbilen som så ut og hadde komfort som en vanlig bil.

Med 55000kr spart pr år har bilen i sin helhet betalt seg selv etter 5 år, og jeg ser den langt i fra verdigløs etter 5 år, jeg tror det var Lease Plan som hadde satt utkjøps verdien til 115000 etter 5 år.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Griffel

Sitat fra: Mortenmann på mandag 12. desember 2011, klokken 15:27

Det bekymrer meg litt at det finnes journalister som skriver slike artikler. Det finnes tydeligvis mange som har negative holdninger mot el-biler. Ikke bra, med tanke på at veldig mange fler enn oss må kjøre grønt i løpet av noen få år  -  skal Norge innfri sine CO2 forpliktelser.

Antagelig har journalisten elbil og ønsker å få beholde fordelene så lenge som mulig, noen annen hensik kan vel ikke slike overskrifter ha. 8)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Aspiranten

Det kan også være ett bestillingsverk fra lobbyistene på vegne av oljenæringen. Det står mye på spill i Norge når vi har så sterke elbilinsentiver.

Sjekk ut dokumentaren "The Big Fix". Skremmende hvordan BP opptrer i USA  :o
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA