Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første elbil. Hjelp til å velge?

Startet av spruddel, lørdag 09. september 2017, klokken 07:15

« forrige - neste »

Viking800

Ah. Så den lader i grunn greit mtp. hjemmelading da!

automat

Sitat fra: Viking800 på fredag 15. september 2017, klokken 19:51
Ah. Så den lader i grunn greit mtp. hjemmelading da!
Hvis man har 400V, og nok strøm inn i huset.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Finnøy (Arne Johan Larsen)

..
3 - Brukt Soul og vente på Hyundai Kona
Finne meg en Soul til underkant av 200.000. Er dette bedre valg enn Leaf? Vet den har dårlig forbruk på motorvei, men vi har ikke problem med å måtte hurtiglade litt på de få langturene vi har i året. Vil vel ha forholdsvis høyt forbruk da mesteparten av kjøringen er i 70-90-soner.
...
[/quote]
Opp til 90 km/t har Soul i praksis samme energiforbruk som Leaf. Ved fart over 90 km/t har Leaf lavere forbruk. I krevende topografi (bratte bakker) er Soul mer energieffektiv. Om du vil trives best med Leaf eller Soul finner du ut ved å prøve begge. Vår familie liker Soul mye bedre (hadde vår første elbil & Leaf over 100.000km), naboen vår liker Leaf bedre.

Pigeonbay

Sitat fra: Viking800 på fredag 15. september 2017, klokken 19:39
Sitat fra: oveduesund på fredag 15. september 2017, klokken 19:17
Viss ikkje hurtiglading er eit krav så kan jo B-klassen være eit alternativ. Bra med bagasjeplass og det meste andre ein trenger.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Hvor "seint" lades en B-klasse?
På ladestasjoner meiner eg at eg fekk ca 40% på ein time. Så lenge du ikkje skal kjøre Norge rundt og ikkje har noko imot å ta ein spisepause i ny og ne så kjem du overraskende langt.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


elektrolux

Et lite insider tips:

Kjøp en rimelig og nett første elbil. Kona vil uansett beslaglegge den.

Deretter kan du kjøpe den DU har lyst på.  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Og da har jeg skrevet "kontrakt" på en Huyndai Kona med levering en gang utpå høsten neste år med enten det ene eller det andre batteriet og til en mulig pris av 350', men kan avbestille bilen inntil to måneder før levering uten kostnad og uten å ha betalt noe depositum.

Kan noen liste opp de landene i verden utenom Norge hvor man gjør slikt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA