Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Final Invoice (ekstra pris justering)

Startet av kh86, tirsdag 22. august 2017, klokken 12:20

« forrige - neste »

eivind79

Har fått final invoice med ca 72000 i avslag på en egendesignet X90D, utlevering siste halvdel av september.
Mtp at bilen gikk i produksjon før endringene kom i juli er jeg usikker på om kjøpet er så bra som det virka når vi signerte i sommer...

olabt

Sitat fra: eivind79 på onsdag 30. august 2017, klokken 10:57
Har fått final invoice med ca 72000 i avslag på en egendesignet X90D, utlevering siste halvdel av september.
Mtp at bilen gikk i produksjon før endringene kom i juli er jeg usikker på om kjøpet er så bra som det virka når vi signerte i sommer...

jaja. det er vel bedre enn 72000 i avslag på Inventory som jeg har hvertfall. Men ja.. er jo ikke så attraktivt pris lenger. (relativt til andre tesla alternativ)
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

spirrevipp

#17
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvor "final" er denne "final invoice"? Noen som har opplevd at den er blitt korrigert etter at den først er produsert?

Edit: Tenker på korrigering av pris.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 09. september 2017, klokken 18:34
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvor "final" er denne "final invoice"? Noen som har opplevd at den er blitt korrigert etter at den først er produsert?

Også interessert i å høre om dette.. fikk final invoice 31/8 med forventet leveringsdato 28/9

cirys1

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 18:35
Også interessert i å høre om dette.. fikk final invoice 31/8 med forventet leveringsdato 28/9
Hva er final invoice? Faktura?
Får man den en måned før?? Jeg har fått endret levering mange ganger, bestilte i slutten av mai..  ???

ModelS_Oslo88

Sitat fra: cirys1 på lørdag 09. september 2017, klokken 20:08
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 18:35
Også interessert i å høre om dette.. fikk final invoice 31/8 med forventet leveringsdato 28/9
Hva er final invoice? Faktura?
Får man den en måned før?? Jeg har fått endret levering mange ganger, bestilte i slutten av mai..  ???

Kan ha noe med at min var Inventory? Du bestilte i slutten av mai og har fortsatt ikke fått bilen?!?!?!?  :o

cirys1

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 20:53
Kan ha noe med at min var Inventory? Du bestilte i slutten av mai og har fortsatt ikke fått bilen?!?!?!?  :o
Stemmer det, skal sies at jeg har byttet ifra 75 til inventory 90, dette skulle ikke ha noen verdens ting på leveringstid i.følge selger. Hadde først i begynnelsen av august, så slutten begynnelsen av sept. nå i slutten av sept. Har fremdeles ikke hørt noe som helst og mytesla har ikke oppdatert seg siden jeg byttet bil.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: cirys1 på lørdag 09. september 2017, klokken 21:16
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 20:53
Kan ha noe med at min var Inventory? Du bestilte i slutten av mai og har fortsatt ikke fått bilen?!?!?!?  :o
Stemmer det, skal sies at jeg har byttet ifra 75 til inventory 90, dette skulle ikke ha noen verdens ting på leveringstid i.følge selger. Hadde først i begynnelsen av august, så slutten begynnelsen av sept. nå i slutten av sept. Har fremdeles ikke hørt noe som helst og mytesla har ikke oppdatert seg siden jeg byttet bil.

Yikes, får jo satse på at de får ut fingeren og du får bilen ila sept da..  ::)

Dlikse

Jeg fikk final invoice, kreditnota dagen etter og ny final invoice med lavere pris på en demo inventory.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Dlikse på lørdag 09. september 2017, klokken 23:29
Jeg fikk final invoice, kreditnota dagen etter og ny final invoice med lavere pris på en demo inventory.

Når skjedde dette?? Har du nylig kjøpt en demobil? Hvor mye avslag fikk du i prisen, og vet du hvorfor?

Nemlig i samme situasjon.

Dlikse

Kjøpte 30 aug, levert 7 sept. Fikk vel final inn den 5 og korrigert den 6.
Fikk ikke vite hvorfor rabatten økte nei. Selger kunne heller ikke forklare det når jeg var å hentet. Fikk vel nesten 180k i rabatt. Var en x100d.

ModelS_Oslo88

#26
Sitat fra: Dlikse på søndag 10. september 2017, klokken 10:14
Kjøpte 30 aug, levert 7 sept. Fikk vel final inn den 5 og korrigert den 6.
Fikk ikke vite hvorfor rabatten økte nei. Selger kunne heller ikke forklare det når jeg var å hentet. Fikk vel nesten 180k i rabatt. Var en x100d.

Oki, takk for info. Men rabatten økte vel ikke med 180k??? Hva var forskjellen mellom opprinnelig rabatt som du fikk når du kjøpte den og rabatt på siste final invoice?  :)

mecanica vergara

Sitat fra: Dlikse på søndag 10. september 2017, klokken 10:14
Kjøpte 30 aug, levert 7 sept. Fikk vel final inn den 5 og korrigert den 6.
Fikk ikke vite hvorfor rabatten økte nei. Selger kunne heller ikke forklare det når jeg var å hentet. Fikk vel nesten 180k i rabatt. Var en x100d.
Hvilke totalpris. Og hvilke utstyr har du på bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Dlikse

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på søndag 10. september 2017, klokken 10:22
Sitat fra: Dlikse på søndag 10. september 2017, klokken 10:14
Kjøpte 30 aug, levert 7 sept. Fikk vel final inn den 5 og korrigert den 6.
Fikk ikke vite hvorfor rabatten økte nei. Selger kunne heller ikke forklare det når jeg var å hentet. Fikk vel nesten 180k i rabatt. Var en x100d.


Oki, takk for info. Men rabatten økte vel ikke med 180k??? Hva var forskjellen mellom opprinnelig rabatt som du fikk når du kjøpte den og rabatt på siste final invoice?  :)

Rabatten økte med 17k :)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Dlikse på søndag 10. september 2017, klokken 13:35
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på søndag 10. september 2017, klokken 10:22
Sitat fra: Dlikse på søndag 10. september 2017, klokken 10:14
Kjøpte 30 aug, levert 7 sept. Fikk vel final inn den 5 og korrigert den 6.
Fikk ikke vite hvorfor rabatten økte nei. Selger kunne heller ikke forklare det når jeg var å hentet. Fikk vel nesten 180k i rabatt. Var en x100d.


Oki, takk for info. Men rabatten økte vel ikke med 180k??? Hva var forskjellen mellom opprinnelig rabatt som du fikk når du kjøpte den og rabatt på siste final invoice?  :)

Rabatten økte med 17k :)

Flott, da satser jeg på at jeg får litt ekstra rabatt jeg også :D Var ekstra rabatten reflektert i MyTesla før du hentet ut bilen eller kun i siste Final invoice? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA