Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes EQ teaser

Startet av ..., onsdag 06. september 2017, klokken 19:22

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: turfsurf på mandag 18. september 2017, klokken 18:28
3 barn + 2 voksne er det vel kun Tesla som klarer bra av elbilene. EQC, iPace og e-tron får vel 2.5 seter på andre rad, og ingen på 3dje.
Med 2,5 mener du at det ikke er 3 plasser til voksne?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

turfsurf

At det ikke er 3 plasser til noen. Det midterste setet er smalere og som oftest bare en flat plate sammenlignet med de to ytterste. I tillegg er disse bilene rett og slett for smale. De aller fleste personbiler utenom MPVer og noen få SUVer (f.eks Model X) er slik.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

Ref seteplass bak:

Var og kikket på Tesla model X (kjøpte nesten) da sa selgeren på Rud i Bærum at sitteputen på midten (gjelder 5 og 7 seter utgave) på andre rad er noe smalere enn de på sidene. Legg merke til at jeg sier sitte puten og ikke setet da det ikke tre separate seter lenger. Det er nærmest en benk nå med 2+1 løsning eller kanskje det skulle være sagt 1,75+1. Det er det som kalles oppgradering fra Telsa, men er mye kritisert. Det er ikke mulighet for de på andre rad å justere seteryggen helt innviduelt da to henger sammen som en.

Derfor vurderte vi en 6 seter, men benplassen på 3. rad ble rett og slett for liten!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jin1987

#18
for håpe at at det blir 5 sitteplasser


jin1987

#19
Har lest at bilen skal koste rundt 60000euro til 80000euro, kan dette betyr 60000euro for 70 kwh batteripakke og 80000euro for 110kwh batteripakke?

Opptil 500 km rekkevidde
Når det gjelder generasjons EQ, suges to elektriske motorer på for- og bakakslene inn på et batteri integrert i kjøretøyets gulv mellom akslene. Kraften til stasjonen er skalerbar og står og faller med demonteringstrinnet. Opptil 300 kW og 700 Nm er tilgjengelig, rekkevidden er opptil 500 km. Det modulære litiumionbatteriet kommer fra Daimler-datterselskapet Deutsche Accumotive og har en modellspesifikk totalkapasitet på mer enn 70 kWh - men maksimum er mulig opp til 110 kWh. Med 110 kWh vil Mercedes overstige den nå sterkeste Tesla. SHIER-modellen går til passende produkter på Amazon.de! har en kapasitet på 90 kWh med det kraftigste batteriet. Mercedes-batteriet skal veie 700 kg, hele bilen inkluderer batteri 2.400 kg. E-SUV skal lanseres innen 2020. Den elektriske allhjulsdriften i generasjonen EQ med en akselvariabel dreiemomentfordeling er ment å garantere ikke bare kjøresikkerhet, men også kjøredynamikk. 100 km / t bør nås på 5 sekunder.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA