Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med Tribe forsikring?

Startet av ModelS_Oslo88, onsdag 06. september 2017, klokken 13:17

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Holder på med å hente inn forsikringstilbud fra forskjelle selskaper og det har så langt vært ganske stor forskjell i pris. Har fått et veldig bra tilbud fra Tribe forsikring som jeg har skjønte satser på elbil markedet, har noen her inn erfaring med Tribe forsikring på Tesla'er?

Takk på forhånd!  :)

tossa

Har selv valgt å forsikre bilen som snart kommer hos Tribe, ikke mye erfaring ennå utenom god service.
Synes også modellen deres om å kjøre vennerabatt er interessant, at man får bedre pris desto flere "venner" man er samlet i en gruppe.

- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: tossa på onsdag 06. september 2017, klokken 13:35
Har selv valgt å forsikre bilen som snart kommer hos Tribe, ikke mye erfaring ennå utenom god service.
Synes også modellen deres om å kjøre vennerabatt er interessant, at man får bedre pris desto flere "venner" man er samlet i en gruppe.

Takk for svar! Ja synes de har vært veldig lett å forholde seg til, og tilbudet ligger hele 6k under DNB (som var nest best)  :o

tossa

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 06. september 2017, klokken 13:36
Takk for svar! Ja synes de har vært veldig lett å forholde seg til, og tilbudet ligger hele 6k under DNB (som var nest best)  :o

Hehe, ift. pris har DNB fremstått som svært dyre for meg når jeg skulle fosikre min forrige bil, husker ikke nøyaktig men priseksemplene under er ikke langt fra tilbudene jeg fikk. (kasko med kun 40% bonus, uten leiebil)

BMW i3 94Ah fully charged 16 000km
DNB: 18 000,-
Gjensidige: 8 000,-
- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

alex_s

Fikk bra tilbud fra på Model S 75 2017 fra Frende Forsikring, ble 9384,- per år.
Tesla Model S75 - Oktober 2017

ModelS_Oslo88

#5
Sitat fra: tossa på onsdag 06. september 2017, klokken 13:58
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 06. september 2017, klokken 13:36
Takk for svar! Ja synes de har vært veldig lett å forholde seg til, og tilbudet ligger hele 6k under DNB (som var nest best)  :o

Hehe, ift. pris har DNB fremstått som svært dyre for meg når jeg skulle fosikre min forrige bil, husker ikke nøyaktig men priseksemplene under er ikke langt fra tilbudene jeg fikk. (kasko med kun 40% bonus, uten leiebil)

BMW i3 94Ah fully charged 16 000km
DNB: 18 000,-
Gjensidige: 8 000,-

Ja for min del så er det

DNB: 15.500 (etter SAGA rabatt) 60% bonus med kaskopluss
Tribe : 9.600 med 70% bonus og samme dekning som DNB samt tilleggsdekninger for elbil (lader osv.)

Eneste forskjell er jo at DNB dekker parkeringsskader uten egenandel, noe som Tribe ikke gjør. Men vanskelig å forsvare 6k i årspris likevel ::)

Da tenker jeg at valget blir jo ganske enkelt :)



Gordon Retriever

Greit at Tribe sier klart fra at skader fra smågnagere ikke dekkes.

SitatDette dekkes ikke:
[...]
Skader som skyldes frost, insekter eller gnagere.

Dette er noe jeg forstår gjelder flere selskaper, men som ofte ikke kommuniseres like tydelig.

Her er derimot noen som fikk nytt interiør dekket av forsikring: Link.

Og noen som fikk dekket kondemnering av en 3 måneder gammel eGolf: Link

mthoring

Tok en sjekk i mine egne forsikringsdokumenter og ser at Gjensidige har unntak for "Skader på batteri alene". Nå gjelder dette dokumentet riktignok for dieselbil, men hvis tilsvarende unntak gjelder for de som har Teslaforsikring i Gjensidige, og slår nedi veien slik at kun batteri blir ødelagt, så kan de jo virke som man kan måtte koste reparasjon selv?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

prophan

Sitat fra: mthoring på torsdag 07. september 2017, klokken 20:05
Tok en sjekk i mine egne forsikringsdokumenter og ser at Gjensidige har unntak for "Skader på batteri alene". Nå gjelder dette dokumentet riktignok for dieselbil, men hvis tilsvarende unntak gjelder for de som har Teslaforsikring i Gjensidige, og slår nedi veien slik at kun batteri blir ødelagt, så kan de jo virke som man kan måtte koste reparasjon selv?
Har også forsikring i gjensidige. Stemmer dette med batteriskade?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Luring

Eg fekk tilbud hos Tribe; 5% under det tilbud eg måtte frå fra andre.
Men de matchet ikkje kundeutbytte fra Gjensidige (som i snitt er høgare enn 5%).
Så eg valgte Gjensidige; 40000 km/år for 8500,- for ein X75.

Vhagar

Mitt tilbud derfra var langt over øvrige tilbud hvertfall. Men hva med økonomien deres? Tåler de noen utbetalinger før prisene må stige voldsomt eller de må legge ned?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

alda

Sitat fra: Vhagar på mandag 22. januar 2018, klokken 22:55
Mitt tilbud derfra var langt over øvrige tilbud hvertfall. Men hva med økonomien deres? Tåler de noen utbetalinger før prisene må stige voldsomt eller de må legge ned?
Good point, man vil ju inte var med om ett nytt Tide... :o :o :o Hade avtale med TOCN, fick många kunder på det, men selskapet var inte stort nog att tackla ökade utbetalningar på skador (bland annat rutebytte där det var en väldigt gunstig avtale tror jag) - resultat: kraftig ökning i premie....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Alexxx

Sitat fra: Luring på mandag 22. januar 2018, klokken 22:49
Eg fekk tilbud hos Tribe; 5% under det tilbud eg måtte frå fra andre.
Men de matchet ikkje kundeutbytte fra Gjensidige (som i snitt er høgare enn 5%).
Så eg valgte Gjensidige; 40000 km/år for 8500,- for ein X75.

Har du andre forsikringer der, får du noen form for rabatt? Syns at 8500 for en X75 er veldig bra.

Øyvind.h

Sitat fra: Luring på mandag 22. januar 2018, klokken 22:49
Eg fekk tilbud hos Tribe; 5% under det tilbud eg måtte frå fra andre.
Men de matchet ikkje kundeutbytte fra Gjensidige (som i snitt er høgare enn 5%).
Så eg valgte Gjensidige; 40000 km/år for 8500,- for ein X75.

Samme problem her. Tribe slo av 5%, men det hjelper lite når Gjensidige gir 10-15% utbytte (før skatt).

Jeg bytter antakelig til Tribe når jeg har flere bekjente som er kunde der. Dvs vi samkjører bytte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Luring

Sitat fra: Alexxx på tirsdag 23. januar 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Luring på mandag 22. januar 2018, klokken 22:49
Eg fekk tilbud hos Tribe; 5% under det tilbud eg måtte frå fra andre.
Men de matchet ikkje kundeutbytte fra Gjensidige (som i snitt er høgare enn 5%).
Så eg valgte Gjensidige; 40000 km/år for 8500,- for ein X75.

Har du andre forsikringer der, får du noen form for rabatt? Syns at 8500 for en X75 er veldig bra.

Har alle forsikringer der. Max bonus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA