Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading pågår skilt lagt ut i nettbutikken vår

Startet av elektrolux, tirsdag 05. september 2017, klokken 12:25

« forrige - neste »

elektrolux

Siden Stavanger kummune påbyr oss å parkere utenfor forthau i stedet for anlagt P plass inntil husvegg ble vi bekymret for fotgjengerenes sin sikkerhet.

Med bakgrunn i oljen og HMS kulturen der fikk vi ideen til et fareskilt.

Siden vi antakelig ikke er alene om slik gatelading fikk vi produsert opp noen ekstra slike skilt som lett plasseres over ladekabelen.

Løp og kjøp!

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

svingen

ser jo helt loko ut,hadde jeg sykklet der hadde jeg blitt rimlig iritert og sette opp slike "feller"
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Dampmaskin

Ser jo ut som blomsterpotta og sykkelen er strategisk plassert for å sperre fortauet best mulig, så det er jo ikke sikkert at man hadde hatt så veldig lyst til å sykle forbi der uansett.

elektrolux

Saken har selvfølgelig en bakgrunn, og den er at vi hadde hage ut forbi der markeringen er fram til 1958.

Den ble fjernet for å kunne parkere med kommunen sin velsignelse. Lenger oppi gata har de beholdt hagen, og samme på motsatt side av gata.

Vi har parkert der i 59 år og har både hevd og skriftlig bekreftelse fra kommunen til Stavanger parkering, men plutselig er det ingen som husker noe eller finner dette skrivet.

Dermed er det uenighet om hvor forthauet egentlig slutter. Alt er kommunal eiendom, og naboen langer opp får aldri bygge på denne delen av tomten, men han får bruke den fritt. Vi får derimot i følge kommunen som tok seg tid til et besøk i dag hverken lov å parkere sykler, pynte med potteplanter, eller sette ut bås på kommunal eiendom. Nå er vi redde for at renovasjonsavdelingen ikke vil ta med båset siden de krever at vi setter det ut for at de skal tømme det.

Med så mange restriksjoner lurer vi på om vi får lov å sette oss på forthauet slik mange her gjør for å nyte solen, eller grille noen pølser. Måtte be jentungen om å ikke stå sille mens hu ventet på meg, i tilfelle det er ulovlig. Dermed gikk hu fram og tilbake, noe som må være lovlig bruk. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

her blir jo hele fortauet sperret  var jo da bedre før   jeg fikk ikke parkere å lade i gaten selv om jeg ville grave ned kabel og sette opp stolpe

elektrolux

Helt enig. Enda verre blir det når vi skal parkere MC.

Før stod selvfølgelig de også inntil hus innenfor oppmerkingen, men etter flere bøter setter vi de nå på gata (som er smalere enn fortauet) og midt mellom bilene slik at vi ikke sperrer bilen inne.

Desverre er det en fartshump midt i så sykkelen kommer ganske langt ut i veibanen for å ikke velte
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

her burde det være et kart på va som er deres eiendom å ikke  jeg fant ut  at jeg eide hele fortauet  hos oss men parkering var på andre siden av gaten  og fortauet er litt smalt  men etter jeg kjøpte nytt hus for å få ladet har jeg  ting stående på min eiendom  å jeg kommer til og fjerne fortau  fra min eiendom   for jeg vil ha andre ting der  når jeg ikke får lade får ikke komunen bruke min eiendom

geear

Det må gå an å gjøre opp dette i rettsvesenet og bli ferdig med det i stedet for å leve slik? Tror ikke noen i kommunen går hjem og sover dårlig fordi du henger opp skilt og setter potteplanter i veien. Det går nok mest utover deg og dere som bor der.

elektrolux

#9
Det har du nok rett i. Men ved henvendelser til kommunen blir jeg kun sendt i en evig runddans der hver etat sender ut en haug med paragrafer.

Venter egentlig på å bli anmeldt for å pynte med potteplanter, eller parkere sykkel på forthau eller lade elbilen men tror kommunen forstår at da må også alle andre behandles likt.

Sender nesten daglig henvendelser til kommunen om lignende parkering. Her er utenfor selveste kommunehuset der det forthausparkeres både sykler og MC. Har bedt om å se tillatelsen på denne parkeringen. Kanskje de har en løsning på dette vi også kan benytte.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#10
Kopierte et av skrivene fra Stavanger kommune på mitt forthau, og sendte det til dem, bare med endret adresse på problemforthauet:

"Skulle forhåndsstemme og gikk i den anledningen forbi bygget deres i Olav Kyrresgate 23.

På forthauet utenfor denne adressen oppdaget vi både gigantiske potter med planter, og tilrettelagt sykkelparkering der både sykler, mopeder og MC stod parkert.

Vi ønsker derfor å gjøre dere oppmerksomme på følgende:

Definisjon av fortau: Anlegg for gående som er skilt fra kjørebanen med kantstein.
Arealet utenfor Olav Kyrresgata 23 er per definisjon et fortau og dere må derfor forholde dere til trafikkreglene.

Stavanger kommune har så vidt jeg kjenner til ingen myndighet til å gi seg selv dispensasjon fra trafikkreglene.

I tillegg til at dere ikke har lov til å parkere på fortau har dere i henhold til veglova og
politivedtektene i Stavanger heller ikke lov til å plassere gjenstander på fortauet, som for eksempel blomsterurner og sykkelstativ.

Vi foreslår at Park og vei tar en befaring i utenfor Olav Kyrres gate 23 for å bekrefte mine observasjoner.

Vi ber dere om at dere, forholder dere til veglova og politivedtektene, og fjerner disse
gjenstandene fra fortauet umiddelbart.

Skulle dere mot formodning ha tillatelse til å benytte dette forthauet til slik hensetting av planter, sykler og tunge kjøretøy ønsker vi innsikt i denne tillatelsen.

Med hilsen Robort Kristensen"


Skulle det vise seg at kommunen har gitt seg selv dispensasjon vil dette øke våre muligheter slik jeg ser det.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA