Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot følger med og er aktivert

Startet av nimrooz, mandag 04. september 2017, klokken 18:01

« forrige - neste »

MyMuffin

"All new Tesla bought in the UAE from now on will comes with the feature activated, whilst existing owners can expect it to be pushed out to their vehicles via a software update."

Bought in where? UAE?

Skjønte ikke helt dette jeg...
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Tesley

United Arab Emirates.

Eller Emiratene som vi ofte sier i Norge.
S75D - bekreftet 20. august

Zett

UAE er de forente arabiske emirater, så dette er ikke relevant for oss.

Artikkelen er dårlig skrevet og uten kilder. Jeg ville funnet andre kilder før jeg prøvde å tolke den. Det kan like gjerne være standard Autopilot som er tilgjengelig i UAE nå, som at det er full self driving.

Megawatt

Det er i hvert fall ingenting på Tesla sitt designroom for Emiratene som tyder på at dette er inkludert. Enhanced autopilot må velges som tillegg akkurat som her. Likeså med Full self driving.

nimrooz

Hadde tippet de mente EAP,  men video osv later til å være FSD...
Hvis de hadde sluppet FSD der, så er det jo faktisk sånn halvveis relevant...
AP2, rød multicoat.
TESLA Owners Club Norway - signature medlem

Tesley

Slik jeg leser artikkelen så er det FSD de snakker om. Hvis det er tilfelle så er det en meget stor nyhet for selvkjørende Teslaer, også her i landet.

Men synes kilden er lite troverdig, og jeg finner ingen andre tilsvarende saker av nyere dato på verdensveven.
S75D - bekreftet 20. august

daktari

Tipper journalisten har bitt på Teslas uryddige markedsføring.  Tesla har kanskje ikke blitt solgt der nede før nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amoss

Sitat fra: daktari på mandag 04. september 2017, klokken 21:01
Tipper journalisten har bitt på Teslas uryddige markedsføring.  Tesla har kanskje ikke blitt solgt der nede før nå?

Salget i UAE ble nylig åpnet ja. Selv om artikkelen hinter tydelig om at vi her snakker om FSD så tipper jeg det strengt talt er snakk om at det er vanlig autopilot som er enabled.
Sitat
"What's Autopilot?" we hear you exclaim. Well, if you have to ask you were probably lying about owning a Tesla, but it's cool, allow us to explain.

Hadde vært greit å vente med å forklare til man hadde forstått det selv? ;)
Model S 85D

ChrML

#9
Jeg tolket artikkelen som at de må kjøpe FSD, men at den nå blir aktivert i UAE. Men tar det med en klype salt til noen andre kilder evt bekrefter dette da artikkelen er preget av mye dårlig journalistikk... Kan godt hende forfatteren blander EAP og FSD.

Om det skulle være sant er det forsåvidt et fint sted å begynne. Lover og regler er tilpasset autonomitet og det er ikke så mange Tesla i Emiratene enda, så enklere å starte testingen der.

ChrML

I følge Tesla Motors Club er dette aktivering av EAP og lukeparkering tilsvarende det vi har. Dette har ikke UAE hatt før nå i versjon 2017.32.

Altså bare litt klønete journalistikk og ikke noe nytt :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA