Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tibber

Startet av HenryJac, lørdag 02. september 2017, klokken 20:43

« forrige - neste »

HenryJac

Har sett mye snakk om Otovo her inne. Tibber tilbyr det samme, men 10.000kWh istedenfor 5.000 som Otovo gjør. Begge tilbyr 100øre år kan selge overskuddet for.

Er det noen her inne som har Tibber Og kan gi litt tilbakemelding? Samme med Otovo.

Har akkurat fått paneler på taket og vurderer flere forskjellige, men disse 2 virker interessante.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

jkirkebo

Sitat fra: HenryJac på lørdag 02. september 2017, klokken 20:43
Har sett mye snakk om Otovo her inne. Tibber tilbyr det samme, men 10.000kWh istedenfor 5.000 som Otovo gjør. Begge tilbyr 100øre år kan selge overskuddet for.

Er det noen her inne som har Tibber Og kan gi litt tilbakemelding? Samme med Otovo.

Har akkurat fått paneler på taket og vurderer flere forskjellige, men disse 2 virker interessante.

Jeg er også interessert i dette. Eksporterer 8000kWh i året så om jeg kan få 70 øre/kWh ekstra for de siste 3000kWh tjener jeg over 2000,- ekstra pr. år. Har Otovo nå, det har fungert bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ToreB

Jeg har vært Tibber kunde ca 4 uker nå, og det funker bra. Må utvide solcelleanlegget slik at jeg får mer eksport :-)
Model S85 - mai 2014 Sølvgrå Metallic
Model 3 - reservert
e-Golf - 2014 Sort

4,4kW solcelleanlegg på huset

offpist

Funker strøkent.
Her er strømregningen min siste mnd.. 100m2 enebolig over 2 etasjer med 8.8kw solcelle anlegg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

flux

#4
Ser ut som Tibber nå også har begrensing på 5000 kWt.

https://norge.tibber.com/terms/

geear

#5
Mener det er lenge siden de endret til 5000kWh.. iallfall første halvdel 2018?

Har forøvrig vervekode til Tibber hvis noen er gira på å prøve. Er selv kjempefornøyd og har ingen betenkeligheter med å anbefale Tibber.

Har fått åpna HAN-porten på AMS nå, så tenkte å få bestilt meg en Tibber Pulse og testa real time-rapportering. Noen som har fått allerede?

Burger

#6
Har tibber pulse og det hjelper meg å se hvordan forskjellige tiltak og hvor kaotisk strømtrekket er i en bolig. Det fine er at jeg kan sammeligne to dager med -10 grader med og uten vedfyring og regne på om det lønner seg.
Detaljert graf har man ikke mer enn i 10 minutter, men man får kodeksempel til å programere på https://api.tibber.com/ og https://developer.tibber.com/explorer så kan man lage en egen sak som tar vare på data.

Har i tillegg lagt til 2x Mills varmeovnskontakter, Sensibo varmepumpestyring og får montert varmegulv om 1 1/2 uke på 50m2 samt byttet termostat på to andre varmegulv som blir styrt med zwave plus via en futurehome hub som også skal inn i Tibber.

Det fine er at så lenge jeg og Tibber er venner så har jeg en app som styrer alt av varme og strømtrekk i stedet for tre forskjellige apper. Ikke sett på mulighetene til Futurehome til å få inn Mills og Sensibo, men lagt inn zwave plus vannlekasjealarm

Edit: la inn link til api explorer.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

geear

Jeg har Z-wave styring på hele huset ellers, så hadde vært topp om det gikk an å samkjøre det. Prøvde med en slik leser for mekanisk måler tidligere, men ga det opp, HAN-porten er mer interessant nå med AMS..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA