Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Adjusted Price reduction

Startet av leifarneb, lørdag 02. september 2017, klokken 15:30

« forrige - neste »

leifarneb

Hei,

Bestilte en X75D forrige helg. Totalpris med alt utstyr etter referral var 815k.

Idag, inne på mytesla.com, under "view spec" ser jeg at prisen har gått ned med 65 700,- Det står "Adjusted Price reduction". Totalpris blir altså ca 750k.

Er dette bare et blaff/feil eller stemmer dette?

vh
Leif Arne

Helge Alm

#1
Sitat fra: leifarneb på lørdag 02. september 2017, klokken 15:30
Hei. Bestilte en X75D forrige helg. Totalpris med alt utstyr etter referral var 815k
Idag, inne på mytesla.com, under "view spec" ser jeg at prisen har gått ned med 65 700,- Det står "Adjusted Price reduction". Totalpris blir altså ca 750k.Er dette bare et blaff/feil eller stemmer dette? vhLeif Arne

Det stemmer nok. 4 august ble grunnprisen satt ned med 31.250,- (iht det jeg fant ut, men fikk selv 31.050 i "showroom discount"). Så justerte de prisene natt til 31 august pga. svakere dollarkurs med samme sum, dvs. jeg har fått 31.050,- i "adjusted price reduction". Og svekkes dollaren mer før vi får utlevert bilene og Tesla reduserer prisene, så får vi ytterligere en prisreduksjon.

leifarneb

Sitat fra: Helge Alm på lørdag 02. september 2017, klokken 16:45
Sitat fra: leifarneb på lørdag 02. september 2017, klokken 15:30
Hei. Bestilte en X75D forrige helg. Totalpris med alt utstyr etter referral var 815k
Idag, inne på mytesla.com, under "view spec" ser jeg at prisen har gått ned med 65 700,- Det står "Adjusted Price reduction". Totalpris blir altså ca 750k.Er dette bare et blaff/feil eller stemmer dette? vhLeif Arne

Det stemmer nok. 4 august ble grunnprisen satt ned med 31.250,- (iht det jeg fant ut, men fikk selv 31.050 i "showroom discount"). Så justerte de prisene natt til 31 august pga. svakere dollarkurs med samme sum, dvs. jeg har fått 31.050,- i "adjusted price reduction". Og svekkes dollaren mer før vi får utlevert bilene og Tesla reduserer prisene, så får vi ytterligere en prisreduksjon.

Ja det hadde jo vært helt fantastisk om det stemte... men synes det er rart da prisen om jeg designer en ny bil i priskalkulatoren fortsatt er 815k..... tror nesten dette må være en feil

mecanica vergara

Hvilke utstyr har du på bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

leifarneb

Sitat fra: mecanica vergara på lørdag 02. september 2017, klokken 16:51
Hvilke utstyr har du på bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Premium, Autopilot, 7 seter, metallic lakk, skinn/premium svart interiør

Viking800

Sitat fra: leifarneb på lørdag 02. september 2017, klokken 16:49
Sitat fra: Helge Alm på lørdag 02. september 2017, klokken 16:45
Sitat fra: leifarneb på lørdag 02. september 2017, klokken 15:30
Hei. Bestilte en X75D forrige helg. Totalpris med alt utstyr etter referral var 815k
Idag, inne på mytesla.com, under "view spec" ser jeg at prisen har gått ned med 65 700,- Det står "Adjusted Price reduction". Totalpris blir altså ca 750k.Er dette bare et blaff/feil eller stemmer dette? vhLeif Arne

Det stemmer nok. 4 august ble grunnprisen satt ned med 31.250,- (iht det jeg fant ut, men fikk selv 31.050 i "showroom discount"). Så justerte de prisene natt til 31 august pga. svakere dollarkurs med samme sum, dvs. jeg har fått 31.050,- i "adjusted price reduction". Og svekkes dollaren mer før vi får utlevert bilene og Tesla reduserer prisene, så får vi ytterligere en prisreduksjon.

Ja det hadde jo vært helt fantastisk om det stemte... men synes det er rart da prisen om jeg designer en ny bil i priskalkulatoren fortsatt er 815k..... tror nesten dette må være en feil

Ja har tenkt det samme; kan noen bekrefte at bilene fortiden faktisk er billigere enn det som vises i nybilkonfiguratoren?

spirrevipp

Det er nok en feil, prisen du ser i konfiguratoren er nok den riktige.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

...

Sjekket akkurat min egen view spec, står ingenting om adjusted price reduction der..  hadde vært gull om det kom en da :D

leifarneb

Sitat fra: nix på lørdag 02. september 2017, klokken 19:02
Sjekket akkurat min egen view spec, står ingenting om adjusted price reduction der..  hadde vært gull om det kom en da :D

Hvilken leveringstid står din oppført med?

Freeze

114000 kr ned her fra bestilling til nå. Ventes 26.sept. 860' totalt nå.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Helge Alm på lørdag 02. september 2017, klokken 16:45
Sitat fra: leifarneb på lørdag 02. september 2017, klokken 15:30
Hei. Bestilte en X75D forrige helg. Totalpris med alt utstyr etter referral var 815k
Idag, inne på mytesla.com, under "view spec" ser jeg at prisen har gått ned med 65 700,- Det står "Adjusted Price reduction". Totalpris blir altså ca 750k.Er dette bare et blaff/feil eller stemmer dette? vhLeif Arne

Det stemmer nok. 4 august ble grunnprisen satt ned med 31.250,- (iht det jeg fant ut, men fikk selv 31.050 i "showroom discount"). Så justerte de prisene natt til 31 august pga. svakere dollarkurs med samme sum, dvs. jeg har fått 31.050,- i "adjusted price reduction". Og svekkes dollaren mer før vi får utlevert bilene og Tesla reduserer prisene, så får vi ytterligere en prisreduksjon.

Hæ? Har det kommet en valutejustering?! Har du fått det bekreftet fra Tesla? Ser ikke noe forskjell i konfiguratoen eller Inventory biler, my tesla view spec osvosv...

spirrevipp

Sitat fra: Helge Alm på lørdag 02. september 2017, klokken 16:45
Det stemmer nok. 4 august ble grunnprisen satt ned med 31.250,- (iht det jeg fant ut, men fikk selv 31.050 i "showroom discount"). Så justerte de prisene natt til 31 august pga. svakere dollarkurs med samme sum, dvs. jeg har fått 31.050,- i "adjusted price reduction". Og svekkes dollaren mer før vi får utlevert bilene og Tesla reduserer prisene, så får vi ytterligere en prisreduksjon.

Jeg tror du kan stryke en av disse, er nok bare Tesla som kløner det til med hvilken kode prisjusteringen har havnet på. Ligger dobbelt hos deg siden de ikke har vært konsekvente med bruk av "showrooom" discount" vs "adjusted price reduction".
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Mc_Herreington

jeg bestilte en inventory ( ny ) x100 før prisnedgangen forrige uke. Prisen på min inventory var da ca 30k under da vanlig pris ( gammel pakkeløsning uten tåkelys mm ). Ser i mytesla at prisen min nå er faktisk litt over vanlig pris. Kan jeg forvente å få den rabatten jeg signerte på og prisreduksjonen forrige uke ?
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 02. september 2017, klokken 21:03
jeg bestilte en inventory ( ny ) x100 før prisnedgangen forrige uke. Prisen på min inventory var da ca 30k under da vanlig pris ( gammel pakkeløsning uten tåkelys mm ). Ser i mytesla at prisen min nå er faktisk litt over vanlig pris. Kan jeg forvente å få den rabatten jeg signerte på og prisreduksjonen forrige uke ?

Hei! Har du fått final invoice? Prisnedgangen fra forrige uke bør nok komme deg til gode iom at du ikke har tatt levering på bilen...

nivve

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 02. september 2017, klokken 21:03
jeg bestilte en inventory ( ny ) x100 før prisnedgangen forrige uke. Prisen på min inventory var da ca 30k under da vanlig pris ( gammel pakkeløsning uten tåkelys mm ). Ser i mytesla at prisen min nå er faktisk litt over vanlig pris. Kan jeg forvente å få den rabatten jeg signerte på og prisreduksjonen forrige uke ?

Jeg ringte selv og spurte om dette. Du får minst like lav pris som da du signerte, så lenge du ikke har 'dobbel' discount slik som noen i denne tråden. De bilene er feilpriset, og Tesla kan redde seg inn på forbeholdet om feil pris i kontrakten (under "Spesielle omstendigheter").

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA