Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Adjusted Price reduction

Startet av leifarneb, lørdag 02. september 2017, klokken 15:30

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: Zzyzx på tirsdag 05. september 2017, klokken 10:30
Med vinterdekk?
Vinterdekk holder jeg utenfor både for Inventory og egen-konfigurert bil.

ModelS_Oslo88

Ser den du mener, ser ut til å være en bra del. Liker også fargekombinasjonen :)

olabt

Sitat fra: nie på tirsdag 05. september 2017, klokken 11:45
Sitat fra: Zzyzx på tirsdag 05. september 2017, klokken 10:30
Med vinterdekk?
Vinterdekk holder jeg utenfor både for Inventory og egen-konfigurert bil.

Hadde hvertfall sjekket med selger først om inventory 75 du ser på har oppdatert akselerasjon.. fikk ikke helt grep på det, men konsensus ble vel at det også var hardware involvert i den oppgraderingen.
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

spirrevipp

Sitat fra: troso på tirsdag 05. september 2017, klokken 07:44
Er det virkelig slik at prisen i konfiguratoren ikke lenger stemmer og at man etter bestilling får en reduksjon på kr 48550?

Det tviler jeg meget sterkt på.

Sitat fra: Cashback4u på tirsdag 05. september 2017, klokken 08:42
Er bekreftet av selger i butikk at det ligger inne!

Ligger inne ja, men er den korrekt? Tror det er stor sjanse for at du blir skuffet hvis du tar denne for god fisk...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

supaplex

I slutten av august bestilte en kollega og jeg en Model X75D med en ukes mellrom. Han benyttet min vervekode og jeg en annens. Jeg har fått prisreduksjon, mens han har ikke fått det. Vi har bestilt den samme bilen. Eneste forskjellen er at han har bestilt fem seter og jeg har bestilt syv seter.
Han har naturligvis begynte å stresse litt med dette med prisreduksjon.
Bør vi kontakte Tesla?

En annen ting som er merkelig er at han har fått gratis superlading, noe som var forventet ettersom jeg vervet ham, mens jeg ikke har fått det. Alt stemmer for så vidt med min vervekode. Det vil si, det står at jeg har fått 8000 NOK i avslag.

Ringte Tesla og de sa for et par uker siden at alt var riktig men at det kan ta en uke før spesifikasjonene oppdateres. Nå har det gått snart tre uker siden og jeg har fortsatt ikke gratis superlading.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

smurf

#35
Hos meg har det stått Gratis superlading og 8000 i rabatt hele tiden.

Du nevner 5 seter og 7 seter. Gikk ikke prisen ned på 7 seter, men 5 seter har holdt seg uendret (vært inkludert)?

Når det gjelder prisreduksjoner så sa Teslaselger at hvis det blir reduksjon før bilen var levert så fikk man disse. Tesla er ikke tjent med at folk ikke tar imot bilen men heller bestiller ny fordi prisen har gått ned. Ville spekket opp bilen på Tesla sine sider når det nærmer seg levering og sjekket hva 'ny pris' blir så du vet om Final invoice er slik den burde.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

Prisen på 7-seter gikk ned i slutten av juli eller iallfall før min bestilling 7. august, så om han har bestilt i slutten av august er det merkelig med prisjustering. Jeg har heller ikke fått prisjustering på min 7-seter.

Breezec

Ikke jeg heller på min bestilt 09. august.
2022 Model 3 Performance

supaplex

Føler at systemet til Tesla er veldig rotete.
Prisjustering på syvseter hadde allerede kommet da vi bestilte dette.
Trodde prisjusteringen hadde kommet som følge av at dollaren hadde gått ned.

spirrevipp

Sitat fra: supaplex på fredag 08. september 2017, klokken 08:29
Jeg har fått prisreduksjon, mens han har ikke fått det.
(Snip)
En annen ting som er merkelig er at han har fått gratis superlading, noe som var forventet ettersom jeg vervet ham, mens jeg ikke har fått det.

Selvsagt litt stressende at det ikke har dukket opp i MyTesla, men der er det så mye surr at du ikke kan stole på det allikevel... Du vil få prisreduksjonen.

Superlading var borte hos meg og helt til bilen kom i produksjon, så dukket den opp underveis. Da falt Hifi & vinterpakke ut, og de dukket opp igjen når bilen var ferdig produsert.

Prisreduksjonen er dukket opp hos meg, men reduksjon for første justering ligger dobbelt... I praksis så har aldri min MyTesla vært korrekt.  :o :laugh:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Seaberg

Har X 75D i bestilling og under view spec står det ikke: "Fri superlading", men har fått 8000 i rabbat. Sendte Mail til deliveryNO og fikk Mail om at alt er i orden og de viste ikke hvorfor Fri superlading ikke vises.
Har 2 kompiser som bestilt X et par uker tidligere og hos dem står det fri superlading og forklaring nederst at den gjelder kun så lenge man eier bilen
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

mecanica vergara

Når folk kastet ut hvor mye de har fått i justert pris er det veldig relevant hva prisen er i forhold til om du spekker en bil i dag. Det virker som at mange er skuffet når ikke de får samme avslaget. Jeg tror det blir mye unødig frustrasjon siden folk ikke informerer hva utgangspunktet var da de bestilte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

morpheos

X90D med:
- 6 seter
- Pearl white
- Karbonfiber
- Oppgradert AP
- Premium oppgraderingspakke
- Vinterpakke
- Premium lyd
- Hengerfeste
- 19" vinterdekk (piggfrie)

Totalt før noen justeringer:
- NOK 1 012 300

Etter endringene i pakkene i sommer, så fikk jeg en justering (Showroom discount)  på 64.250. I begynnelsen av august fikk jeg mail fra selger, om at den totale rabatten nå var på 87.800, og jeg valgte da å legge på FSD på bestillingen.

Ny pris:
- NOK 949 200 (1 012 300 - 87 800 + 25 700)

I forrige uke (?) eller noe sånt oppdaterte design specen seg, og nå har jeg to rabattlinjer:

Prisjustering (64 250)
Adjusted Price Reduction (87 800)

Prisen er nå 885 950. Jeg tviler litt på at jeg får begge rabattene, men er uansett fornøyd om jeg bare får den på 87 800.






Mc_Herreington

#43
X100 med følgende utstyr:

Perlehvit
5-seter
Stoffseter
AP2
Hengerfeste
Vinterpakke
20" piggfri


Nypris ved signering 940k
Nypris i dag 902k
Min pris ved signering 903k
Min pris på final invoice 913k

Regner med jeg får pris som ved signering.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

sven erik

en får ikke begge rabattene selv om en har  fått  endelig regning på dette engang

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA