Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvem har oljen?

Startet av Rav4_EV, tirsdag 18. september 2007, klokken 10:00

« forrige - neste »

Rav4_EV

Når man ser hvilke regimer som sitter på resten av verdens oljeressurser er det vel også en god grunn til og kjøre elbil.

http://www.blog.thesietch.org/wp-content/uploads/2007/09/map01_1024.jpg

Arnem
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Et par tegninger av Muhammed, så mister vi tilgangen til det lille som er igjen. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Med dagens oljepris er bildet et helt annet enn det kartet viser. Store mengder olje kan produseres fra mindre felt, fra oljesand og skifer i Canada og Venezuela, og syntetisk fra kull.. Oljeprisen i dag er nær $80/fat, produksjonsprisen på reservene som er nevnt ligger rundt 40$, mens de reservene som er vist i kartet ligger langt lavere. Fra noen få $ til ca 20$.

Så miljøvern er et mye viktigere argument for å bruke mindre olje, enn mengden av olje og hvor den befinner seg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA