Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Silver Metallic ... yay or nay [fargevalg]

Startet av Frisco, fredag 01. september 2017, klokken 09:00

« forrige - neste »

Frisco

Sitat fra: Red_Harvest på fredag 01. september 2017, klokken 11:03
Til syvende og sist handler det om smak og image, og hva man ønsker å uttrykke. (f.eks: konservativ, progressiv, osv)

Jeg gir meg her i denne diskusjonen :)
La oss heller kalle det for debatt.

Masse bra input her, og jeg holder forstatt fast ved lys silver. Plastidip innspillet er notert. Tenker jeg durer dette på det ene hjulsettet og ser hva jeg synes, er jo easy-fix å fjerne om jeg skulle ombestemme meg.

Når det gjelder konturer og linjer er jo det hovedgrunnen til at jeg gikk for X og ikke S, og evt oppmerksomhet setter jeg bare pris på  8)
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

spirrevipp

Jeg bestilte Silver Metallic selv. Synes midnight silver og blå er penere når de står side om side, men silver er litt lettere å holde presentabel.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

Har gått for noe så vågalt som hvit/hvit. Spent på hvordan den blir å holde ren, men gir også motivasjon for å vaske bilen og holde den ren innvendig.

Merker at det har gått mye bedre med TMS-en jeg har nå enn med forrige bil, så det beveger seg i riktig retning. Vurderer lakkering av felger (har standard 20"). Sorte 22" ser bra ut, men velger heller litt mer praktisk anlagte felgstørrelser.

rokv

Bestilte sort/sort nå, og sorte 22 uorginale felger.. med chromedelete blir det det nærmeste du kommer batmobil på norske veier nå tror jeg 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


turfsurf

Har hvit X selv, og rattet rundt i en sort X med 22 tommere som lånebil. Møkk etter regnvær vises mye bedre  på sort enn på hvit. I tillegg vises swirls mye bedre. Og så har jeg hørt flere detailere si at den hvite lakken er den sterkeste på Tesla. Men sølv er nok den aller beste for vedlikehold. 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

...

Jeg bestilte sølv metallic etter litt frem og tilbake mellom hvit og midnight - helt til jeg så en sølvfarget X i butikken :) Den henger liksom sammen med alle detaljene på bilen i motsetning til de andre fargene.

krl

Sølv metallic ser veldig bra ut. Og man unngår at veistøv skitner den til så raskt.

Kombinasjonen sort skinn,  detaljer i mørkt tre og lyst tak + sølv metallic er mest helhetlig slik jeg ser det.

Imidlertid synd at skinn ikke er skinn lengre men plast-skinn...

Øyvind.h

#22
Endte med sølv her også. Etter to midnight silver ble det ved en tilfeldighet sølv. Veldig fornøyd! Ser ren og shiny ut uke etter uke. Lettere å holde pen enn den grå. Og ekstremt enkel sammenlignet med sort. X kler sort, men det er tragisk utfordrende å holde en sort X pen.

Etter at jeg fikk på 22" felger tenker jeg "fy f*** jeg digger denne bilen!" når jeg går forbi på vei for å lufte hunden hver kveld :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. september 2017, klokken 18:06
Endte med sølv her også. Etter to midnight silver ble det ved en tilfeldighet sølv. Veldig fornøyd! Ser ren og shiny ut uke etter uke. Lettere å holde pen enn den grå. Og ekstremt enkel sammenlignet med sort. X kler sort, men det er tragisk utfordrende å holde en sort X pen.

Etter at jeg fikk på 22" felger tenker jeg "fy f*** jeg digger denne bilen!" når jeg går forbi på vei for å lufte hunden hver kveld :)

Amen! Perfekt fargekombinasjon  :+1:

leifarneb

Da TMX strengt tatt ligner på en litt futuristisk begravelsesbil, fant jeg ut at den så litt mindre begravelsesbil ut, i en lys farge. Jeg endte derfor med sølvgrå, en farge jeg tror er grei å selge og tåelig tidløs. Den gir meg mindre dårlig samvittighet for å ha brukt så mye penger på en ganske stygg bil også.

Tenker at jeg enten skal kjøpe svarte felger eller mørkegrå - men er ikke helt sikker på type å størrelse enda....


Red_Harvest

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. september 2017, klokken 18:06
Endte med sølv her også. Etter to midnight silver ble det ved en tilfeldighet sølv. Veldig fornøyd! Ser ren og shiny ut uke etter uke. Lettere å holde pen enn den grå. Og ekstremt enkel sammenlignet med sort. X kler sort, men det er tragisk utfordrende å holde en sort X pen.

Etter at jeg fikk på 22" felger tenker jeg "fy f*** jeg digger denne bilen!" når jeg går forbi på vei for å lufte hunden hver kveld :)

He he.. artig! Ser veldig bra ut.

Har du flere bilder som viser hele bilen? Eventuelt noen andre som har sølv med 20" sorte felger?

msater

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. september 2017, klokken 18:06
Etter at jeg fikk på 22" felger tenker jeg "fy f*** jeg digger denne bilen!" når jeg går forbi på vei for å lufte hunden hver kveld :)
Er det Tesla Onyx eller noe annet?
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

Øyvind.h

#27
Sitat fra: Red_Harvest på fredag 01. september 2017, klokken 19:11
Har du flere bilder som viser hele bilen? Eventuelt noen andre som har sølv med 20" sorte felger?
Her er et par bilder. Tatt på sparket nå :)

Sitat fra: msater på fredag 01. september 2017, klokken 19:20
Er det Tesla Onyx eller noe annet?
Nei dette er turbinfelger solgt av Dekk24. Tror kanskje det er Vossen replika?

Onyx-felgene synes jeg er hinsides dyre, spesielt ift. hva jeg har opplevd av kvalitet på Teslas felger så langt. I den prisklassen ville jeg valgt noe annet enn Onyx.

Disse koster 20k med Landsail dekk. Landsail-dekkene sitter bra, har fått meget gode skussmål av folk på forumet som har testet dem (og forsåvidt også i dekktest) og jeg er veldig fornøyd selv. Støyer ikke mer enn de originale 20" dekkene, og forbruket virker omtrent uendret. Men de er litt stivere. Totalt sett bedre tilbakemeldinger på denne pakken enn Teslas originale. Men skal høre med en som nå har erfaring med begge settene!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Frisco

Takk til alle svarene her inne. Var litt usikker, men etter tilbakemelding og ikke minst bildene med sølv på sorte felger bekreftet jeg nettop bestillingen min.   

... kjører øko-Rolf på rims og tar en runde sort Plastidip i 1. omgang
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Frisco på fredag 01. september 2017, klokken 22:09
Takk til alle svarene her inne. Var litt usikker, men etter tilbakemelding og ikke minst bildene med sølv på sorte felger bekreftet jeg nettop bestillingen min.   

... kjører øko-Rolf på rims og tar en runde sort Plastidip i 1. omgang

Spennende! Gratulerer! :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA