Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kartoppdatering og Softwareoppdatering

Startet av stefn92, torsdag 31. august 2017, klokken 10:01

« forrige - neste »

stefn92

Hei.

Jeg har en E-golf 2016 modell som ble levert rundt oktober i 2015. Denne ble kjøpt brukt i fjor sommer, men jeg har ikke utført noen form for softwareoppdateringer eller kartoppdateringer. Har dere noen tips til hvordan dette gjøres, og hvor jeg finner oppdateringene?


oggy007

Dette er vell noe mann kan gå til forhandler og be de om å ordne eller er jeg helt på jordet nå? Hvis en har med et SD kort såklart.

Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Radiobil1

Hvor  mange steder sitter det software som bør oppdateres?

Er det flere steder enn infotainment og kart?

Har en 2018 mod, og både Sw og kart er fra ca juli 2017. Burde ha skjedd noe siden det.
Finnes ikke et eneste norsk firma man kan velge som hurtigladerfirma, for man kan visst sortere på de man har kundeforhold hos, evt de som man vet er billigst.

Radiobil1

For de golfene som er solgt i 2020, hva slags SW versjon og kartversjon ligger inne i de?
Noen som gidder å sjekke?

Radiobil1

#5

Når jeg spurte kundemottaker om software oppdateringer for bilen, så ble han tom i blikket.
Han ringte en annen kar og ingen lyspære ble tent ila samtalen.
Så det temaet strandet.

Når jeg spurte om oppdaterte kart, så gjentok historien seg, han ringte. Men nå begynte han og smile ila samtalen. Det tok jeg som et godt tegn.
Betalte 300 kr for SD kort med siste kartene. Dyttet det inn i slot 1 i handskerommet, og den spurte om den skulle starte oppdatering fra SD kortet.
Funka bra.

Vet ikke ennå om det er store endringer, men regner med nye veier er lagt inn. Fortsatt ikke mulig å velge ulike utseende kart, og vet ennå ikke om jeg har fått inn norske ladestasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA