Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

SemperFi

Sitat fra: CaZpaH på onsdag 29. november 2017, klokken 11:03
Da dukket bilen min opp på teslastats...

Neste fem timene kommer til å gå sakte nå.

Hvor har du utlevering?
Jeg har fått bekreftet at min var på tur til Brumunddal i går og går kun å venter på tlf. Min er ikke registrert ennå og har fortsatt 2 ukers intervallet 29/11-13/12

CaZpaH

Sitat fra: SemperFi på onsdag 29. november 2017, klokken 12:36
Sitat fra: CaZpaH på onsdag 29. november 2017, klokken 11:03
Da dukket bilen min opp på teslastats...

Neste fem timene kommer til å gå sakte nå.

Hvor har du utlevering?
Jeg har fått bekreftet at min var på tur til Brumunddal i går og går kun å venter på tlf. Min er ikke registrert ennå og har fortsatt 2 ukers intervallet 29/11-13/12

Utlevering i Trondheim. Bilen kom til Drammen 13. November.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

DagfinnN

Hentet S100D hos Tesla Ålesund i dag kl. 10. Kjapp og grei overlevering. Bilen sto klar med velkomsthilsen. Jeg har jo hatt S85D før, så ikke noe spesielt å sette seg inn i. Gikk over lakken, men fant intet å usette.
Overtrekk til FOB var de tomme for, klarer fint å bestille egne selv og orker ikke å hisse meg opp for 2x98 kroner. Alle kabler var med samt slepekrok. På den gamle var denne gjemt i frunk. Her ligger den løs bak.
Ser ikke ut til at jeg har fått adaptive lykter. Etter min mening er nytteverdien marginalt og veldig overhypet. Ikke noe jeg vil klage på - tror jeg.
Bilen var ladet til 85% og viste 431 km. Det ca 10 km mer enn når vår S85D var 100%. Deilig.
AP2 kalibrerte seg i løpet av turen, men er ennå noe bak AP1. Legger seg blant annet litt for nær gulstripen etter min smak. Håper og tror at dette kommer som et skudd i løpet av 2018. Skiltlesing mangler fortsatt.
De nye ultrahvite setene er hvite ja. Men veldig behagelig overflate og føles gode å sitte i. Alltid litt uvant med nye seter i begynnelsen. Har fått med de ny baksetene. De er fine.
Frunken virker litt trangere. Noen som har fakta?
Håper på bra bilturvær i helga!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

MeTesla

Gratulerer med ny bil DagfinnN!

Merker du noe forskjell på akselrasjonen sammenliknet med 85D?

petteroe

I dag fikk jeg også endelig telefonen!

Reservasjon bekreftet 19/9, utlevering 7/12. Ikke så verst synes jeg.
X75D Midnight Silver med alt av tilvalg

DagfinnN

Innbiller meg at den er raskere - men er kanskje bare innbilling.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:25
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:39
Jeg er ganske sjalu på dere som får avtalt utlevering.
Tesla Forus ringte meg på torsdag ettermiddag og sa at bilen mest sannsynlig skulle være klar tirsdag/onsdag denne uka, og jeg skulle få mer info på fredag mtp. betaling og andre detaljer. Hørte ingenting fra de på fredag. Forsøkte å ringe og kveste ut noe info uten hell. Ringte igjen i går formiddag og ettermiddag uten å få ut noe mere info, ringte igjen i formiddag hvor jeg endelig fikk tak i noen i Stavanger, men han visste ikke så mye og skulle "ned på gulvet" og sjekke hvordan det stod til med bilen min og ringe meg tilbake. Og jeg venter fortsatt på svar...
Mindre gøy å drive klappjakt på folk i den butikken i flere dager for å få svar på hva som skjer. Jeg vil heller ha et "kjedelig svar" enn å ikke få vite noe. Jeg skal nå tross alt legge igjen et 7-sifret beløp hos de... >:(
Det hjelper å sutre litt. Etter å ha prøvd å ringe Delivery i en halvtime fra 14:45 til 15:15, så ringte de meg mens jeg satt på vent på de. Og da blir det henting av bilen på Forus på torsdag klokka 10 :laugh: :+1:
De klarte til og med å registrere bilen nå i dag, sånn at jeg får bestilt meg brikke og ordnet de personlige skiltene i morgen.
Milde moses, jeg blir matt i lakken. Ny telefon fra Tesla 10:30 i dag. Ingen utlevering av bilen i morgen, for de klarte ikke få den ferdig. Stakkars mannen i andre enden fikk noen salige gloser fra meg. Så etter å ha brukt over en time på å omorganisere kalenderen for torsdag og fredag, så blir det nå da utlevering fredag 9:30 istedenfor. ???

Det jeg ble mest oppgitt over er at jeg sa at jeg måtte få ringe han tilbake etter å ha forsøkt å ordne kalenderen min, og jeg ba om å få et direktenummer til han. Fikk bare beskjed om å ringe vanlige nummeret til delivery, vente en evighet på å få snakke med noen og så be om å bli satt over til han. Tok meg 25 minutter å komme gjennom... :-1-:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

oleredv



Sitat fra: oleredv på tirsdag 21. november 2017, klokken 16:15


Fekk den etterlengta telefonen i dag! Henting er avtalt kl 1200 30.11 på Kokstad :)

Så kom den frykta telefonen om at det blei funne feil med bilen vår under klargjering. Utifrå informasjonen tyda det på lakkting, men har fått lite detaljar. Uvisst når bilen blir klar.

Blei noken saftige gloser sidan eg har lina opp reise og masse andre ting knytta til dette. Fekk heldigvis tilbud om lånebil frå Tesla fram til bilen blir klar, håpar det ikkje blir for lenge til....
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

leafolainen

Jeg har avtalt fullfinansiering av bilen (som skal hentes i morgen) og fikk i dag lånepapirene som var satt opp med 100% av verdien pluss omkostninger på lånet. Jeg hadde i utgangspunktet trodd at depositumet skulle være trukket fra. Hvordan gjør de dette, utbetaler depositumet til konto/kort?

oleredv

Sitat fra: leafolainen på onsdag 29. november 2017, klokken 20:44
Jeg har avtalt fullfinansiering av bilen (som skal hentes i morgen) og fikk i dag lånepapirene som var satt opp med 100% av verdien pluss omkostninger på lånet. Jeg hadde i utgangspunktet trodd at depositumet skulle være trukket fra. Hvordan gjør de dette, utbetaler depositumet til konto/kort?
Depositum blir betalt tilbake, men det tar visstnok veeeldig lang tid. Skal bruke samme løysing sjøl, så spent på kor lang tid det tar.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Hrc

Har noen fått 1-ukesintervall på Tesla-kontoen etter UECC båten som ankom Drammen med biler på mandag?

leafolainen

Sitat fra: oleredv på onsdag 29. november 2017, klokken 20:52
Depositum blir betalt tilbake, men det tar visstnok veeeldig lang tid. Skal bruke samme løysing sjøl, så spent på kor lang tid det tar.
[/quote]
Takk for svar. Kjipt med bilen din. Ble ganske bekymret et øyeblikk når de ringte i kveld jeg også, men det var bare for å si at lånepapirene var klare til signering.

sfinxern

Sitat fra: Hrc på onsdag 29. november 2017, klokken 21:25
Har noen fått 1-ukesintervall på Tesla-kontoen etter UECC båten som ankom Drammen med biler på mandag?

Nei, ingen. Står fortsatt 14-dagers estimat og at bilen er på vei fra Europa på min Tesla-konto selv om jeg skal få utlevert bilen på mandag.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Sitat fra: leafolainen på onsdag 29. november 2017, klokken 21:28
Sitat fra: oleredv på onsdag 29. november 2017, klokken 20:52
Depositum blir betalt tilbake, men det tar visstnok veeeldig lang tid. Skal bruke samme løysing sjøl, så spent på kor lang tid det tar.
Takk for svar. Kjipt med bilen din. Ble ganske bekymret et øyeblikk når de ringte i kveld jeg også, men det var bare for å si at lånepapirene var klare til signering.

Jeg snakket med DNB og de sa at det var Tesla som initierte prosessen med signering av lån. Jeg kunne gjerne tenkt meg å signert elektronisk i forkant av utlevering, men det betinger at bilen først blir registrert. Så da gjør de sikkert dette først.

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Hrc

Sitat fra: sfinxern på onsdag 29. november 2017, klokken 21:31
Nei, ingen. Står fortsatt 14-dagers estimat og at bilen er på vei fra Europa på min Tesla-konto selv om jeg skal få utlevert bilen på mandag.

Flott, da er det fortsatt håp om utlevering neste uke for meg også :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA