Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

Kubiskisk

#840
Fikk final invoice omtrent samtidig med at bilen nådde Zeebrügge for halvannen uke siden, ikke hørt noe etter det. Står 8.12 som utleveringsdato på den. Ikke hørt noe fra Tesla i form av mail eller telefon. Har et 14-dagersintevall som status nå, 5-19.12.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

CaZpaH

Ikke sant. Tror final invoice er en svært dårlig indikator på noe som helst. Bilen min ankom Drammen 13. November og jeg ringte og etterspurte final invoice. Den anslår utlevering 22. Desember :-p
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

leafolainen

Har avtalt levering til uken, men har ikke fått final invoice enda. Fikk 7-dagers intervall når bilen kom til Norge.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: krokus på søndag 26. november 2017, klokken 17:55
Når er det man får ny estimert levering fra to uker til én uke, og eventuelt Final Invoice? Er det på et fast tidspunkt som f.eks når bilen er på båt til til Drammen?
Min ankom Zeebrugge 19. november og har fortsatt forventet levering 3-17. desember uten Final Invoice.

Noen med input på dette?
Fikk 14-dagers tre dager etter bilen hadde gått fra Baltimore. Fikk aldri en-ukes intervall, ble oppringt 1,5 dag før utlevering og final invoice fikk jeg dagen før utlevering. Mulig final invoice og 1-ukers er brukbare indikasjoner for biler som går den vanlige veien (UECC til Drammen), men iallfall ikke for vestlandsbiler.

sfinxern

Jeg fikk også 14-dagers intervall og status om at bilen var på vei til Europa rett etter at den dro fra Baltimore. Når den ankom Zeebrugge fikk jeg ny status om at bilen var ankommet Europa i tillegg til at jeg fikk final invoice med estimert levering 6. desember. Fortsatt 14-dagers intervaller.

Bilen min var med Grand Sapphire og er mest sannsynlig med Baltic Breeze som er på vei mot Drammen nå. Så får vi se om jeg får 7-dagers intervall i morgen tidlig når den ankommer Drammen.

Har også utlevering i Drammen iht. final invoice, men det er jo ikke sikkert det blir Drammen likevel. Brumunddal er nærmere meg, men ikke med mye. Så blir litt hipp som happ om jeg drar til Drammen eller Brumunddal. Får vel bilen raskere (antakelig) hvis jeg tar utlevering i Drammen.

Får se om jeg får telefon en av de første dagene i uken som kommer :+1:. Enn så lenge så har hvert fall status fra Tesla-kontoen min vært spot on.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

loiphin

#845
sfinxern, all of what you described happen to me too. So fingers crossed our cars are on Baltic Breeze. The only difference in my ordering was that I confirmed my order on the 29.09.17 and estimated delivery is 5th Dec and in Røyken. Lets hope they are a bit more organised than from what I have read in September.

If I were you, I would choose Brumunddal if there is no difference in delivery time. I think you would probably have a better experience collecting the car. But I would always take the quickest option first :)
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

sfinxern

Ja, jeg håper jo inderlig at bilene er med Baltic Breeze, men ingen garanti for det selvfølgelig. Vi får krysse fingrene og se om status endrer seg i morgen :).

Men det blir en hektisk utleveringsperiode igjen for Tesla Norge, så vi får uansett ta med lykt og lupe ved overlevering. Jammen meg mye biler som skal ut nå! Puh!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

arthur_ols

Jeg har levering 1.12. Var med Grand sapphire. Fikk Final invoice når den ankom zeebrugge 15.nov med estimering 7.12. Litt tombola dette altså :o

gr: fornøyd med bilen? Gikk «fødselen» fint? Var den velskapt?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

jokke

Bilen vår kom også med Grand Sapphire. Final invoice sier utlevering 27/11, altså i dag.
Da må delivery ringe snart  :)

sfinxern

#849
Det som har noe å si er hvilke båt bilene er med etter Grand Sapphire ankom Zeebrugge ;).

F.eks de som har levering i Drammen og omegn og som hadde bilene ombord på Grand Sapphire, der kommer nok bilene først i dag med Baltic Breeze. Vestlandet (og Sørlandet?) har nok fått sendt en god del biler allerede som går en annen rute.

Edit:
Forøvrig så skulle egentlig Auto Energy gå til Drammen fra Zeebrugge lørdag 25. november. Men denne dro først søndag 26. november og er nå på vei mot Malmø. Altså runden rundt hele Danmark. Så denne går nok ikke heller til Drammen, men til Finland. Det tyder på at det er svært mange norske Teslaer ombord på Baltic Breeze denne gangen :o!

Neste båt, Arabian Breeze, som skal gå fra Zeebrugge til Drammen er da lørdag 2. desember. Denne skal da helt sikkert innom Bremerhaven før den skal til Drammen. Så det betyr at den er tidligst i Drammen onsdag neste uke, da er vi på 6. desember allerede. Kan være at mange har biler her også, men da blir det fort et par ukers leveringsforsinkelser.

Og deretter er vel Morning Cindy som gikk direkte fra San Francisco like om hjørnet med et gedigent lass også :laugh:!

Delivery skal få kjørt seg før jul ja haha  :laugh: :laugh:!!!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

geear

#850
Sitat fra: arthur_ols på søndag 26. november 2017, klokken 23:58
Jeg har levering 1.12. Var med Grand sapphire. Fikk Final invoice når den ankom zeebrugge 15.nov med estimering 7.12. Litt tombola dette altså :o

gr: fornøyd med bilen? Gikk «fødselen» fint? Var den velskapt?
Jada, kjekt dette, men har ikke kjørt så mye, autopiloten aktiverte seg først til jobb i dag. Skulle gjerne frest til hytta eller på langtur med en gang, men med en skokk med unger så er det lite rom for slikt.   ::) ;D

Skrev om utleveringen her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,36811.msg636621.html#msg636621 :)

Crazor

Sitat fra: krokus på søndag 26. november 2017, klokken 17:55
Når er det man får ny estimert levering fra to uker til én uke, og eventuelt Final Invoice? Er det på et fast tidspunkt som f.eks når bilen er på båt til til Drammen?
Min ankom Zeebrugge 19. november og har fortsatt forventet levering 3-17. desember uten Final Invoice.

Noen med input på dette?
Jeg har nøyaktig samme data som deg, forventet levering 3-17 desember og venter på final invoice....
Tesla modell X, 7-seter, 2017

RazAquato

#852
[Best. 08.08, bekreftet 12.08. - Bil kom til drammen 13.nov, final invoice sier 15.nov, ukesintervall sier 22-29.nov, utlevering drammen, VIN: 2161xx]

Ringte delivery 15.nov og fikk da beskjed om at joda, bilen har kommet til drammen havn, og jeg ville nok bli oppringt innen 1-2 uker, så det var bare å glede seg
Siden har det vært tyst, så ringte delivery igjen nå, og fikk da beskjed "jeg vil anta at du får bilen i løpet av desember"   >:( wtf? 
"vi må jo ta bilene i den rekkefølgen de kom til havna"
"nuvel.. jeg vet at det har kommet mange biler etter 13.nov som allerede har blitt utlevert, så du må komme med en bedre unnskyldning"
"Ja nei jeg ser at du har utlevering på Røyken..."
"ehh..nei? jeg har utlevering på drammen?"

Fikk så forklart at en del biler blir omdirigert til ulevering på Røyken.
..Greit nok, men som jeg forklarte, hadde håpet på drammen, da planen var å kjøre rett ut på E6 og bort til dekkhallen for skifte til vinterhjul.

"men da får jeg vel i så tilfelle ta med hjulene til Røyken, så dere får skiftet om før utlevering da?"
"Ja er de med Tesla originalfelg da?"
"nei?"
"Nei da kan vi ikke bytte for deg på grunn av garanti osv"  :o

...er glad sønnen min ikke var i nærheten, for jeg fikk vridd ut av meg noen gloser, hvorpå jeg til slutt fikk beskjed at "ja vi må jo finne en løsning", uten hverken bekreftelse på at de gidder skifte hjul for meg eller når jeg kan forvente å få bilen utlevert.

kjenner jeg er "lettere irritert" nå. *grmbl grmbl*


edit: fikk forøvrig beskjed om at estimatene på mytesla (14-dagers og ukesintervall) bare var å se bort i fra "det er estimater for land som kanskje leverer ut 10 biler daglig, ikke sånn som i norge" 

CaZpaH

Sitat fra: Crazor på mandag 27. november 2017, klokken 09:46
Sitat fra: krokus på søndag 26. november 2017, klokken 17:55
Når er det man får ny estimert levering fra to uker til én uke, og eventuelt Final Invoice? Er det på et fast tidspunkt som f.eks når bilen er på båt til til Drammen?
Min ankom Zeebrugge 19. november og har fortsatt forventet levering 3-17. desember uten Final Invoice.

Noen med input på dette?
Jeg har nøyaktig samme data som deg, forventet levering 3-17 desember og venter på final invoice....

Jeg har 7-dagers intervall 23.-30. november. Mens final invoice sier estimert leveringsdato: 22. desember.

Bilen kom med baltic breeze og var i Drammen 13. november.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Hvis det er en form for trøst, så glemmer en utrolig fort den kjedelige ventetiden og alle de frustrerende beskjedene og pesimistiske tankene, når man har fått bilen... ;) nå ligger ikke avgiften heller og lurer lenger, så da blir betydningen iallfall mindre enn før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA