Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

DagfinnN

Min bil kom til landet 13. nov. Opprinnelig avtalt levering i dag 24. men et eller annet kom i veien. Fikk tlf. i dag om at bilen nå er kommet til Digerneset. Kunne ha hentet mandags morgen, men både mandag og tirsdag kommer jeg ikke fra jobben - så det blir onsdag.
Akkurat nå føles det dumt å ha en krevende jobb - men på den annen side er det den som gjør at jeg kan kjøpe en slik bil :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arve

Fikk TELEFONEN i dag. Bilen kommer til Bergen i neste uke. Utlevering var mulig 11/12, men jeg måtte utsette til 13/12.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Jonathan90

Nå nærmer det seg med stormskritt for våres levering her i Stavanger.
Noen som vet når på døgnet delivery ringer?
*Blir stor julegave i år* :D

sjokomelk

Sitat fra: Jonathan90 på fredag 24. november 2017, klokken 18:24
Nå nærmer det seg med stormskritt for våres levering her i Stavanger.
Noen som vet når på døgnet delivery ringer?
*Blir stor julegave i år* :D
Både "gr" og jeg har fått telefoner. gr henter sin i morgen.

Jeg fikk telefon i går ettermiddag som sa at bilen ikke ville være klar før over helgen, og at jeg skulle få mer beskjed på mail og telefon i dag. Men klokka 15 hadde jeg ikke hørt noe som helst, så jeg ringte til Delivery. Og da sier han jeg snakker med at bilen blir 2-3 uker forsinket pga. skifte av noen sensorer...??!! Har bedt de om å finne han jeg snakket med i går og få kontakt med han, for her er det noe som ikke stemmer et sted.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ChrML

Sitat fra: arthur_ols på fredag 24. november 2017, klokken 17:09
Da tipper jeg det har skjedd noe med bilen din som må fikses, lakk herdes. Kjedelig når det tar sånn tid. Har du ringt Drammen for å høre hvir ca de ligger i løypa?

Ang gummimatter er det litt snodig at dette ikke er med i bilen. Jeg visste ikke at dette måtte kjøpes i tillegg inntill noen uker siden. De kunne jo bare skrudd opp prisen på bilen med 3000? Tror summen gjør noe særlig forskjell, men når den kommer i tillegg til å alt ha bestilt en bil for en haug med penger, så virker vel utgiften større.
Ikke enig. Hadde ikke tenkt å kjøpe gummimatter til min, og da vil jeg gjerne slippe å betale 3000 for det.

geear

Sitat fra: arthur_ols på fredag 24. november 2017, klokken 14:10
Endelig... ble oppringt av en hyggelig kar fra Tesla Drammen. Utlevering fredag 1. des. JIHAAAAA! Var med på Grand Sapphire, så det må vel bety at båten alt er i Norge hvis de skal klargjøre den på en uke?
Nei, det trenger nok ikke bety det. Min X kom til landet onsdag morgen kl. 06:00 med MS Bergensfjord (kom til Zeebrugge onsdag for en uke siden, gikk fra Zeebrugge søndag kveld), og jeg har utlevering i morgen. Altså utlevering tre døgn etter den satte hjulene på norsk landjord for første gang. :-)

De ringte torsdag ettermiddag.

geear

Sitat fra: sjokomelk på fredag 24. november 2017, klokken 18:44
Både "gr" og jeg har fått telefoner. gr henter sin i morgen.

Jeg fikk telefon i går ettermiddag som sa at bilen ikke ville være klar før over helgen, og at jeg skulle få mer beskjed på mail og telefon i dag. Men klokka 15 hadde jeg ikke hørt noe som helst, så jeg ringte til Delivery. Og da sier han jeg snakker med at bilen blir 2-3 uker forsinket pga. skifte av noen sensorer...??!! Har bedt de om å finne han jeg snakket med i går og få kontakt med han, for her er det noe som ikke stemmer et sted.
Oida, så kjedelig! Mulig de ikke hadde fått gått over din bil da utlevering ble avtalt, og at de har oppdaget feil etterpå? Var i møte i Tananger torsdag morgen også, og da stod fortsatt den blå med 22" igjen i lukket område på kaien sammen med ca. 15 andre. Tipper rundt 25 hadde blitt hentet. En kollega var inne med sin Model S på torsdag og sa det var helt texas, de hadde aldri hatt så mange nybiler inne samtidig før, og hadde nok rett og slett ikke plass til alle. Forstod det som at de hadde lånt parkeringsplasser hos naboen også. De booker ikke verkstedstimer før godt uti januar heller. Får håpe det ordner seg for deg så fort som mulig.

Håper også overleveringen i morgen blir bedre enn prosessen så langt.

Jærbuen

Kjører forbi Tesla Stavanger ( egentlig Sandnes ) hver dag på vei hjem fra jobb. Aldri sett så mye Tesla utenfor der noen gang, som nå i disse dager.....må være særdeles høy aktivitet.

Men spørs om de girer ned litt nå når det ikke blir noen Tesla-skatt fra 2018
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

oleredv

Sitat fra: Jærbuen på fredag 24. november 2017, klokken 22:57
Kjører forbi Tesla Stavanger ( egentlig Sandnes ) hver dag på vei hjem fra jobb. Aldri sett så mye Tesla utenfor der noen gang, som nå i disse dager.....må være særdeles høy aktivitet.

Men spørs om de girer ned litt nå når det ikke blir noen Tesla-skatt fra 2018
Ingen grunn til å gire ned. Kvartalet er fremdeles slutt 31.12, og det er dei talla som betyr noke for Tesla sentralt.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

arthur_ols

Sitat fra: gr på fredag 24. november 2017, klokken 21:31
Sitat fra: arthur_ols på fredag 24. november 2017, klokken 14:10
Endelig... ble oppringt av en hyggelig kar fra Tesla Drammen. Utlevering fredag 1. des. JIHAAAAA! Var med på Grand Sapphire, så det må vel bety at båten alt er i Norge hvis de skal klargjøre den på en uke?
Nei, det trenger nok ikke bety det. Min X kom til landet onsdag morgen kl. 06:00 med MS Bergensfjord (kom til Zeebrugge onsdag for en uke siden, gikk fra Zeebrugge søndag kveld), og jeg har utlevering i morgen. Altså utlevering tre døgn etter den satte hjulene på norsk landjord for første gang. :-)

De ringte torsdag ettermiddag.
Fett! Ringte de altså torsdag etter bilen ankom zeebrugge? Tør de det? Tenker om det hadde skjedd noe på veien oppover nord, forsinkelser, skader ol. Vel, de tar vel sjansen og det pleier sikkert å gå fint.
Hygg deg med super bil i morgen. Ser vi begge har ventet en stund (09.08), så dette blir nok helt supert! Lykke til!
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Nei, de ringte i går. Altså kun 1,5 døgn før utlevering, og det er i tillegg tre dager før første estimerte utleveringsdato i 14-dagersintervallet. Så det har nok gått unormalt kjapt fra den kom i land i Zeebrugge. På toppen av det hele var Grand Sapphire et par døgn forsinket inn til Zeebrugge.

Ventetiden har vært lang, så nå er det bare å håpe at det lever opp til forventningene. Har kun kjørt Tesla i maks ti minutter til nå, en runde på kanskje 5-6 kilometer i rushet på Forus... ;D

Spent på hvordan den takler svingete veier i forhold til X5en med active steering og adaptive drive.

Hodetelefoner

Du blir skuffet. Bilene har ikke kjøreegenskaper. Men de går fort rett frem, oppdaterer seg selv. Kjører selv (ap1 er dessverre mye mye bedre enn ap2 enda, men det er det slutt på snart). Og koster en brøkdel i drivstoff og vedlikehold :)

RazAquato

Sitat fra: ilLegaL på fredag 24. november 2017, klokken 16:26
Min bil har vært i Norge siden 13.11, enda ikke fått telefon...
Jeg fikk final invoice 9.11 som sier estimert utlevering i Drammen 28.11, men delivery har bekreftet at det blir Røyken uten å kunne si noe dato...
Mytesla sier 22.11 - 29.11, dette begynner å bli frustrerende!

Når kan jeg egentlig begynne å kreve kompensasjon/lånebil?
Hvis biler som ikke er i Norge en gang får avtalt utlevering før min...

Jeg er i akkurat samme båt som deg, men med 15.11.17 på final invoice.
Ringte de den 17.11 for status.

Han jeg pratet med sa at de hadde over 500biler i kø, og jeg ville bli oppringt ila 1-2 uker.

Ser på teslastats at det blir registrert ca 35-40biler i snitt om dagen, så regner virkelig med å bli oppringt neste uke.

Men vet nøyaktig hvordan du har det, venter telefon hver dag og er ekstra kjipt å vite at bilen er i Norge

arthur_ols

Sitat fra: RazAquato på lørdag 25. november 2017, klokken 07:57
Sitat fra: ilLegaL på fredag 24. november 2017, klokken 16:26
Min bil har vært i Norge siden 13.11, enda ikke fått telefon...
Jeg fikk final invoice 9.11 som sier estimert utlevering i Drammen 28.11, men delivery har bekreftet at det blir Røyken uten å kunne si noe dato...
Mytesla sier 22.11 - 29.11, dette begynner å bli frustrerende!

Når kan jeg egentlig begynne å kreve kompensasjon/lånebil?
Hvis biler som ikke er i Norge en gang får avtalt utlevering før min...

Jeg er i akkurat samme båt som deg, men med 15.11.17 på final invoice.
Ringte de den 17.11 for status.

Han jeg pratet med sa at de hadde over 500biler i kø, og jeg ville bli oppringt ila 1-2 uker.

Ser på teslastats at det blir registrert ca 35-40biler i snitt om dagen, så regner virkelig med å bli oppringt neste uke.

Men vet nøyaktig hvordan du har det, venter telefon hver dag og er ekstra kjipt å vite at bilen er i Norge

Det skjønner jeg er frustrerende. Nå bekreftet dere biler?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Sitat fra: KristofferH på lørdag 25. november 2017, klokken 02:26
Du blir skuffet. Bilene har ikke kjøreegenskaper. Men de går fort rett frem, oppdaterer seg selv. Kjører selv (ap1 er dessverre mye mye bedre enn ap2 enda, men det er det slutt på snart). Og koster en brøkdel i drivstoff og vedlikehold :)
Omtrent som ventet i så fall, men skal nok overleve det. Overlevde med XC90 en periode også, etter svingete partier til hytta følte jeg nesten jeg måtte sjekke om dørhåndtakene hadde riper fra asfalten.  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA