Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

AreLib

jeg har 65700kr i price adjust... ::) bestilte 26.8, det dukket opp samtidig som henvisningsrabbat ble lagt til en uke etter..
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

arthur_ols

Sitat fra: Tesley på onsdag 08. november 2017, klokken 20:44
Aha, samme her. Har kontaktet Tesla Drammen. De har sendt det videre til Nederland.

Regner med å miste min justering.
Gi en lyd når du/dere vet mer om prisjusteringen og hvorfor. Kommer det frem hva som justeres? Kanskje vi andre også kan få justert/redusert 8)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

CaZpaH

Har liten tro på at bilene fra Tarago går på Baltic Breeze. Grunnen er at Baltic Breeze har bare en "touch and go" i Zeebrugge. Den ankom i natt og skal dra i dag. Mens Auto Energy er på vei fra Polen til Zeebrugge nå og blir stående i Zeebrugge noen dager før den skal videre til Drammen.

Ser for meg det tar tid å fylle båten med biler. Og der holder jeg en knapp på Auto Energy. (Er ikke for å være pessimistisk, men mer å stikke fingeren i jorda).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Teslianer

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 09. november 2017, klokken 08:28
Har liten tro på at bilene fra Tarago går på Baltic Breeze. Grunnen er at Baltic Breeze har bare en "touch and go" i Zeebrugge. Den ankom i natt og skal dra i dag. Mens Auto Energy er på vei fra Polen til Zeebrugge nå og blir stående i Zeebrugge noen dager før den skal videre til Drammen.

Ser for meg det tar tid å fylle båten med biler. Og der holder jeg en knapp på Auto Energy. (Er ikke for å være pessimistisk, men mer å stikke fingeren i jorda).
Dessverre ser det mer og mer ut som om du har rett i det. Om noen kommer med Balitc Breeze så blir det nok ikke veldig mange. Kanskje de få av Tarago-bilene som allerede får treff hos UECC kan ha en sjanse, men for oss andre er nok Auto Energy halmstrået vi må klamre oss til...

Ser for øvrig at nettsiden til UECC er nede på morgenkvisten, og jeg må nok selv ta deler av ansvaret for massive forespørsler dit siste uka :(
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

BrandNew

#454
Søkte litt i de forskjellige trådene her og ser at det i snitt tar ca 3 dager fra man får "TERMINAL RECIEVED" til man får neste som er "VESSEL LOADED".

Skjønner godt at det er lett å miste håpet, men vi må være faste i troen karer.

Dere har nok rett i at ikke alle som kom med Tarago får plass på Baltic B. Jeg holder en knapp på plass for de som har fått treff.

Nå er forresten sidene til UECC oppe og går igjen. Ingen forandringer for min del.

leafolainen

Noen som skal ha levering i Stavanger/Bergen og som hadde bil på Tarago som har vært i kontakt med Delivery i det siste? Er det bekreftet at disse bilene skal gå med Fjordline fra Hirtshals (eller i hvert fall utenom UECC og Drammen)?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Radon

Eg ringte inventory nå nettopp. De svarte på første ring! Eg blei nesten litt satt ut  ;D

De sa at bilen min X 75D 7seter (inventory bil bokka 31.10 Vin74xxx) var på vei fra San Francisco til Zeebrugge nå! Han estimerte utlevering i midten av desember :)

Noen som vet hvilken båt den er med da? Og typisk reiseforløp til norge/stavanger? Så eg kan følgen ferden dens :)

CaZpaH

Sitat fra: BrandNew på torsdag 09. november 2017, klokken 09:11
Søkte litt i de forskjellige trådene her og ser at det i snitt tar ca 3 dager fra man får "TERMINAL RECIEVED" til man får neste som er "VESSEL LOADED".

Skjønner godt at det er lett å miste håpet, men vi må være faste i troen karer.

Dere har nok rett i at ikke alle som kom med Tarago får plass på Baltic B. Jeg holder en knapp på plass for de som har fått treff.

Nå er forresten sidene til UECC oppe og går igjen. Ingen forandringer for min del.

Handler ikke om å ikke være fast i troen, men mer å være realistisk i forhold til hva som er fysisk mulig :-p La og merke til at Baltic Breeze transporterte Agrikulturelle redskaper da den var på vei fra England til Zeebrugge :-p Men kan godt være at det skal lastes av i Zeebrugge.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Doro

Sitat fra: Radon på torsdag 09. november 2017, klokken 09:35
Eg ringte inventory nå nettopp. De svarte på første ring! Eg blei nesten litt satt ut  ;D

De sa at bilen min X 75D 7seter (inventory bil bokka 31.10 Vin74xxx) var på vei fra San Francisco til Zeebrugge nå! Han estimerte utlevering i midten av desember :)

Noen som vet hvilken båt den er med da? Og typisk reiseforløp til norge/stavanger? Så eg kan følgen ferden dens :)

Hvilken status og leveringstidspunkt har du på My Tesla? Min har omtrent samme VIN som deg og jeg har status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA / desember-januar levering".

Noen som kan bekrefte at de sender bilene direkte fra San Francisco nå?

oleredv

Sitat fra: leafolainen på torsdag 09. november 2017, klokken 09:19
Noen som skal ha levering i Stavanger/Bergen og som hadde bil på Tarago som har vært i kontakt med Delivery i det siste? Er det bekreftet at disse bilene skal gå med Fjordline fra Hirtshals (eller i hvert fall utenom UECC og Drammen)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spurte delivery om dette for ei veke sidan. Fekk ikkje svar på det, einaste dei sa var at bilen står i Zeebrugge og forventa levering innan 2-4 veker. MyTesla reflekterer ikkje den vidare transporten frå Belgia til Norge så det er vanskelig å vite vegen vidare, men eg har i allefall ingen treff på UECC endå. Har utlevering i Bergen med estimat 19.11 - 03.12 i MyTesla.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Radon

Sitat fra: troso på torsdag 09. november 2017, klokken 10:19
Sitat fra: Radon på torsdag 09. november 2017, klokken 09:35
Eg ringte inventory nå nettopp. De svarte på første ring! Eg blei nesten litt satt ut  ;D

De sa at bilen min X 75D 7seter (inventory bil bokka 31.10 Vin74xxx) var på vei fra San Francisco til Zeebrugge nå! Han estimerte utlevering i midten av desember :)

Noen som vet hvilken båt den er med da? Og typisk reiseforløp til norge/stavanger? Så eg kan følgen ferden dens :)

Hvilken status og leveringstidspunkt har du på My Tesla? Min har omtrent samme VIN som deg og jeg har status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA / desember-januar levering".

Noen som kan bekrefte at de sender bilene direkte fra San Francisco nå?

Eg har inventory bil så det er ingen leveringsstatus på My Tesla. Det eneste eg har fått var ein mail "Veien mot levering: Gjennomgang" 03.11 med status "BILSTATUS: Underveis".

Somni

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 09. november 2017, klokken 08:28
Har liten tro på at bilene fra Tarago går på Baltic Breeze. Grunnen er at Baltic Breeze har bare en "touch and go" i Zeebrugge. Den ankom i natt og skal dra i dag. Mens Auto Energy er på vei fra Polen til Zeebrugge nå og blir stående i Zeebrugge noen dager før den skal videre til Drammen.

Ser for meg det tar tid å fylle båten med biler. Og der holder jeg en knapp på Auto Energy. (Er ikke for å være pessimistisk, men mer å stikke fingeren i jorda).

Ser ikke at Auto Energy skal til Drammen
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

leafolainen

Sitat fra: oleredv på torsdag 09. november 2017, klokken 10:25
Spurte delivery om dette for ei veke sidan. Fekk ikkje svar på det, einaste dei sa var at bilen står i Zeebrugge og forventa levering innan 2-4 veker. MyTesla reflekterer ikkje den vidare transporten frå Belgia til Norge så det er vanskelig å vite vegen vidare, men eg har i allefall ingen treff på UECC endå. Har utlevering i Bergen med estimat 19.11 - 03.12 i MyTesla.

Ok, takk for svar. Samme leveringsestimat som jeg har.

CaZpaH

Sitat fra: Somni på torsdag 09. november 2017, klokken 10:37
Ser ikke at Auto Energy skal til Drammen

Den kommer opp på web schedule. Mulig PDF schedule er utdatert.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA