Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:01
Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 20:39
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:57
Kan man ikke overføre depositumet til en inventory-bil?

Bra forslag Jeronan og Model S.

Men hvor finner dere disse Inventory-bilene? På tesla.com ligger det bare en X P90D.

Sjekk her http://www.itanywhere.no/inventory.php

Usikker på hvor alle disse bilene befinner seg per dags dato. Det kan sikkert noen andre svare bedre på enn meg  :)


De er på vei til landet. Mest sannsynlig på båt over sammen as we speak.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

geear

Sitat fra: steam på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:05
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:01
Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 20:39
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:57
Kan man ikke overføre depositumet til en inventory-bil?

Bra forslag Jeronan og Model S.

Men hvor finner dere disse Inventory-bilene? På tesla.com ligger det bare en X P90D.

Sjekk her http://www.itanywhere.no/inventory.php

Usikker på hvor alle disse bilene befinner seg per dags dato. Det kan sikkert noen andre svare bedre på enn meg  :)


De er på vei til landet. Mest sannsynlig på båt over sammen as we speak.
VET du det? I forhold til VIN så ligger de høyt og min med mye lavere VIN er ikke på båt enda, akkurat ferdig produsert. De siste månedene har det vært ganske god overensstemmelse med VIN og når bilene dukker opp for levering..

Jeronan

Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:24
Sitat fra: steam på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:05
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:01
Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 20:39
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:57
Kan man ikke overføre depositumet til en inventory-bil?

Bra forslag Jeronan og Model S.

Men hvor finner dere disse Inventory-bilene? På tesla.com ligger det bare en X P90D.

Sjekk her http://www.itanywhere.no/inventory.php

Usikker på hvor alle disse bilene befinner seg per dags dato. Det kan sikkert noen andre svare bedre på enn meg  :)


De er på vei til landet. Mest sannsynlig på båt over sammen as we speak.
VET du det? I forhold til VIN så ligger de høyt og min med mye lavere VIN er ikke på båt enda, akkurat ferdig produsert. De siste månedene har det vært ganske god overensstemmelse med VIN og når bilene dukker opp for levering..

They are standing in Baltimore still, but will soon be shipped. Expected in Drammen mid November and ready for delivery End November/Early December.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Sitat fra: gr på onsdag 11. oktober 2017, klokken 21:59
Frustrerende at dere som har bestilt tre uker etter meg har biler på båt og så videre allerede.  ::)

Men i løpet av dagen har min oppdatert seg til "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."

Endelig.
Og der fikk jeg "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."

På mandag sa delivery at bilen ville være ferdig produsert i løpet av uka, i går fikk jeg at den var i transit og nå har den endret seg til Tilburg. Skjønner jo at noe ikke stemmer, men er det i det de er booket inn på havna i USA eller på båt eller når er det den statusen kommer?

TeslaModelX

Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:19
Sitat fra: gr på onsdag 11. oktober 2017, klokken 21:59
Frustrerende at dere som har bestilt tre uker etter meg har biler på båt og så videre allerede.  ::)

Men i løpet av dagen har min oppdatert seg til "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."

Endelig.
Og der fikk jeg "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."

På mandag sa delivery at bilen ville være ferdig produsert i løpet av uka, i går fikk jeg at den var i transit og nå har den endret seg til Tilburg. Skjønner jo at noe ikke stemmer, men er det i det de er booket inn på havna i USA eller på båt eller når er det den statusen kommer?

Snakket med DS i går. Har samme status som deg (fikk den for rundt 2 uker siden) og min bil var ikke engang kommet til havnen (skulle snart bli fraktet med tog).
Så de statusene er dessverre ikke til å stole på.

Allram

Min ble flyttet fra desember/januar 2018 til november - tidlig desember i går kveld.

Nå står det at bilen er lastet på båt og på vei til Europa.
Regner med at det da menes at den går med Tarago fra Baltimore til Zeebrugge den 22/10. Fremme i Zeebrugge 2/11.
Så ~2uker før den er i Norge, ca levering i starten av Desember muligens?   :D
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

smurf

Har status på levering sen okt- november. Men MyTesla sier at bilen er på vei til havn i USA... Jeg får ta status med en neve salt når det gjelder nøyaktigheten på status...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

TeslaModelX

Noen som vet hva som er neste båt fra Baltimore?

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev


haheide


Bestillt      17/8      RN1130729 Leveranse november
Bekreftet      22/8      Estimert leveranse Sen november - desember
Tildelt VIN      23/8      
Produksjons Start   3/10- 4/10   Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.
Produksjons Ferdig   15/10      Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. November - tidlig desember
In transit      ?
Sluttmontering      17/10      Din Tesla har ankommet Tilburg fabrikken for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Dette kan ikke stemme ? Transit fra Freemont til Tilburg Nederland 2 dager.
Hvis produksjon var ferdig 15/10 - hvor lenge er den i transitt til Tilburg ?
Er det sannsynlig at det hele Mytesla status er på jordet og at den faktisk er i Nederland når den "skal" leveres om 1,5 måned ?`
Hva er mest sannsynlig her ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

oleredv

Sitat fra: haheide på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 08:45

Bestillt      17/8      RN1130729 Leveranse november
Bekreftet      22/8      Estimert leveranse Sen november - desember
Tildelt VIN      23/8      
Produksjons Start   3/10- 4/10   Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.
Produksjons Ferdig   15/10      Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. November - tidlig desember
In transit      ?
Sluttmontering      17/10      Din Tesla har ankommet Tilburg fabrikken for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Dette kan ikke stemme ? Transit fra Freemont til Tilburg Nederland 2 dager.
Hvis produksjon var ferdig 15/10 - hvor lenge er den i transitt til Tilburg ?
Er det sannsynlig at det hele Mytesla status er på jordet og at den faktisk er i Nederland når den "skal" leveres om 1,5 måned ?`
Hva er mest sannsynlig her ?
Tilburg-statusen er ein bug og betyr at bilen står og ventar på båt på kaia i USA.Bilar som skal til Norge er ikkje innom der for sluttmontering.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

haheide

"Bilar som skal til Norge er ikkje innom der for sluttmontering."

Betyr det at de sendes direkte til Drammen ?
Har lest at de sendes via Nederland/Belgia for "europifisering" før de videresendes med båt til Drammen
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

oleredv

Sitat fra: haheide på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 09:26
"Bilar som skal til Norge er ikkje innom der for sluttmontering."

Betyr det at de sendes direkte til Drammen ?
Har lest at de sendes via Nederland/Belgia for "europifisering" før de videresendes med båt til Drammen
Går ingen direktebåt frå USA til Drammen, dei blir lasta om i Zeebrugge. Men sluttmontering i Tilburg blir kun gjort for bilar som skal til EU.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Jeronan

#164
Sitat fra: haheide på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 09:26
"Bilar som skal til Norge er ikkje innom der for sluttmontering."

Betyr det at de sendes direkte til Drammen ?
Har lest at de sendes via Nederland/Belgia for "europifisering" før de videresendes med båt til Drammen

All Transatlantic car transport ships from Baltimore arrive at Zeebrugge, Belgium.
They get a quick technical check at a Tesla facility and then forwarded to UECC for transport to Drammen.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA