Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt X60?

Startet av Kåress, onsdag 30. august 2017, klokken 12:42

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#15
Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 14:31Du får ikke 7 fullverdige seter i X. De to lengst bak er kun for barn.
Nei. På Model S er setene beregnet til 15-36 kg og 98-136 cm. På Model X kan man benytte setene selv om man er en feit fyr på 120 kg.

Om setene er *komfortable* for voksne er ett annet spørsmål. Beinplassen kan være en utfordring.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 14:33
Espen: Ja hver sin smak men når man begynner å komme i overgangsalderen så fryser man litt her og der. Da er det veldig godt med setevarme  ;D
Setevarme foran er standard. Hvor ofte sitter du i baksetet?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

chimay1969

Ah tenkte ikke på det. Men kanskje litt synd på andre i bilen da...

Du kan ikke sitt lengst bak i 28 mil hvis du er over 190cm (tenker du bør maks være 150cm). I 6-setersvarianten funker det dog sikkert.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 14:48Ah tenkte ikke på det. Men kanskje litt synd på andre i bilen da...
De er kanskje ikke i overgangsalderen. ;) Personlig har jeg tilnærmet aldri brukt setevarmere. Det har i så fall vært når jeg har satt meg inn i iskald bil, og så har jeg slått de av etter maks 5 minutter. (Jeg kan ikke huske sist gang.)

Når det gjelder plassen på tredje rad, så vil jeg anbefale prøvesitting. Det er ganske individuelt hva som er komfortabelt og hva som ikke er komfortabelt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 14:48
Ah tenkte ikke på det. Men kanskje litt synd på andre i bilen da...

Du kan ikke sitt lengst bak i 28 mil hvis du er over 190cm (tenker du bør maks være 150cm). I 6-setersvarianten funker det dog sikkert.
Tredje seterad er jo den samme om det er 6 eller 7-seter..? Kun forskjell på 2. seterad.

THE

Bedre benplass på tredje rad i 6 seteren pga. mangel på midtsetet på andre rad.

Guttungen på 160 cm bestemte seg raskt for at tredje rad var "kongeplassen" i alle fall. Kunne sitte passe henslengt og strekke beina helt ut.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: THE på onsdag 30. august 2017, klokken 16:08
Bedre benplass på tredje rad i 6 seteren pga. mangel på midtsetet på andre rad.

Guttungen på 160 cm bestemte seg raskt for at tredje rad var "kongeplassen" i alle fall. Kunne sitte passe henslengt og strekke beina helt ut.

Jepp, selv jeg på 188cm sitter meget komfortabelt på 3.rad. God takhøyde er det også der. Tar man med seg et par puter kan man strekke seg skikkelig ut og få en god sovestilling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kåress

#22
Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 14:31
To ting til:

Du får ikke 7 fullverdige seter i X. De to lengst bak er kun for barn.

Den andre tingen er at skal du frakte ski til hytta så er det mye enklere med Model S. Xen har ingen bra løsninger. Selv har jeg et stativ fra Fabbri. Den løsningen er ikke noe å hurre over. Kvalitetsmessig lavt.
Nå vet jeg ikke med løsninger for takboks, men hat sett flere X'er på fjellet med boks på hengerfestet. Pent? Nei.. Praktisk? Ja.
Når det gjelder bakerste seterad i X kontra S kan de vel ikke akkurat sammenlignes? Jeg har selv testet  baksetene i X og med 190cm var det ikke akkurat romslig, men det gikk så skulle tro det er greit for barna våre.

Det blir 6 seters variant på oss i tilfelle.



Argumentet for å droppe Premium er jeg enig i. Man vil vel forvarme bilen uansett? Har dieselforvarmer nå og bruker sjelden/aldri setevarme. Kanskje med årene? ;) Vi får gå litt i tenkeboksen på om valget faller på ny eller brukt.
2018 Renault Zoe Z.E 40 - BOSE edition

chimay1969

Mulig jeg hørtes negativ ut men det er jeg ikke. Model X er en kongebil. Angrer kun en ting at jeg siste dagen før bestillingen ble låst, at jeg bytte fra titanium til midnight silver. Ikke at midnight silver er feil men titanium var superlekker og den går ikke å velge lenger...

1000kwh

Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 21:42
Mulig jeg hørtes negativ ut men det er jeg ikke. Model X er en kongebil. Angrer kun en ting at jeg siste dagen før bestillingen ble låst, at jeg bytte fra titanium til midnight silver. Ikke at midnight silver er feil men titanium var superlekker og den går ikke å velge lenger...
Så du Almås sin Model S på Side om side?;)

chimay1969


chimay1969



1000kwh

Sitat fra: chimay1969 på onsdag 30. august 2017, klokken 21:56
Nei var den titanium?
Ja, jeg mener den var det. Tenkte det var en meget stilig farge :D

caose89

Hvordan kan du ha behov for 6 seter når du har vurdert en i3? :D fikk ikke det til å stemme helt

Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA