Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU Kontroll avvik.

Startet av RoundTrip, onsdag 30. august 2017, klokken 10:48

« forrige - neste »

RoundTrip

Hei.

Nettop vært på EU kontroll og fikk følgende melding:

Du har fått mangel på forskjell i bremsekraft.
64% avvik på parkbrems, dårlig venstre.

Kan noen forklare meg hva dette er og hvor mye det evt vil koste ca å få fikset?
Er det bare parkbrems som er problemet her? Slakk wire?

Lurer i samme slengen på hvor jeg kan få tak i viskerblad til vindusvisker bak på nettet. Ingen lokale butikker har noe som passer..
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

bob-bob

Sitat fra: RoundTrip på onsdag 30. august 2017, klokken 10:48
Hei.

Nettop vært på EU kontroll og fikk følgende melding:

Du har fått mangel på forskjell i bremsekraft.
64% avvik på parkbrems, dårlig venstre.

Kan noen forklare meg hva dette er og hvor mye det evt vil koste ca å få fikset?
Er det bare parkbrems som er problemet her? Slakk wire?

Lurer i samme slengen på hvor jeg kan få tak i viskerblad til vindusvisker bak på nettet. Ingen lokale butikker har noe som passer..

Parkeringsbrems er lik håndbrekk... eller på Leaf av nyere type : fotbrekk pedal til venstre på gulv førerside.
Det kan være feil på bremseklosser (egen klosser for parkeringsbrems på hver side bak ) eller på vaier o.l.
Evnt justering. Ofte rust , hvis de er sjelden i bruk. Slike ting sjekkes / smøres opp på normal årlig service som de fleste har .

Vindusviskere fant jeg da med en gang på nett... også bak :
https://www.bildelerstore.co.no/reservedeler/viskerblad/nissan/leaf/leaf-2010/650

Artikkelnr: SKWIB-0940014   koster ca 60 kroner + frakt. Ikke veldig dyrt....

Sele

Tenker vi sier bremseband på fotbrekk ;)

bob-bob

Sitat fra: Sele på onsdag 30. august 2017, klokken 14:40
Tenker vi sier bremseband på fotbrekk ;)
Nå sitter vel ikke bremsebåndene på pedalen inni bilen akkurat... ? Dessuten er første gen leaf levert med elektrisk parkeringbrems type "håndbrekk" mellom forsetene. Min forklaring var ment for å forklare hva som skjer hvor.

Men "bremseband" ( Bremsebånd på bokmål) holder sikkert bra nok for deg og meg.  ;D

Sele

Når du skriver at det er egne klosser for parkeringsbrems så synes jeg at jeg måtte si som sant er at det er bremseband/bånd. Men antar du forstod det men måte bare..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA