Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere fra Peugeot iOn

Startet av oggaman, mandag 14. august 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

Stjerneglis

Så synd siden jeg vurderte disse til våren foran på i-Mieven... Har hatt Toyo (155) på forhjulene 2 vintre nå og er godt fornøyd egentlig.

Har du noen spesielle anbefalinger til nye sommerdekk tomrh?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

tomrh

#16
Både pwb og jeg kan vel gå gode for Pirelli Cinturato P1 Verde, de sitter virkelig som et skudd! Hadde disse på alle 4-hjul med 155 + 175, men bruker merkbart mer strøm som nye. (pwb, hvordan er de nå etter x tusen km?) Angrer at jeg byttet bakdekka med Toyo NanoEnergy2 i 185. A i rulle veier ikke opp for svak sidevegg, elendig våtgrep og svampete kjørefølelse.

Ellers har jeg faktisk begynt å vurdere helårsdekk som sommerdekk (vår, sommer, høst), siden vår mjau har piggdekk og det ofte er snøfall og glatt her i mellomsesongen mens pigg ikke er lov. Skal i så fall kjøre Toyo Snowprox S943 i 155 foran (de du har, jeg har dem fra før) og Vredestein Quatrac 5 bak i 175.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

pwb

Sitat fra: tomrh på onsdag 06. september 2017, klokken 23:36
Både pwb og jeg kan vel gå gode for Pirelli Cinturato P1 Verde, de sitter virkelig som et skudd! Hadde disse på alle 4-hjul med 155 + 175, men bruker merkbart mer strøm som nye. (pwb, hvordan er de nå etter x tusen km?)

Rekkevidden økte litt etter noen tusen km innkjøring, økte vel med rundt 6-7km. Men tar rekkevidde tapet med ett smil når jeg ser hvor godt og ikke minst TRYGT den ligger på veien i forhold til før. Har vel ikke fått innslag av at antiskrensen slår inn ved vindkast og merker heller ikke at bilen plutselig flytter seg 0,5 meter sidelengs når det blåser. Kan også legge til at hastigheten i svinger trygt kan økes med 15-20 km. Har før bare ledd av påstander om at dekk kan ha så mye å si, men ser jo nå at det faktisk er mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA