Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Medlemsfordelene trenger litt(mye) oppmerksomhet.  (Lest 6852 ganger)

Arrre

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Medlemsfordelene trenger litt(mye) oppmerksomhet.
« på: Mandag 28. August 2017, klokken 21:37 »
Jeg har sjekket : https://www.tocn.no/medlemsfordeler-dekkmann/
her er det lusne 4% å hente hvis man altså allerede betaler NAF.

så jeg sjekket: https://www.tocn.no/medlemsfordeler-nofuel/
her er det 200kr i rabatt for 6-meters kabelen, som man likevel kan kjøpe mye billigere andre steder.

Det er på tide å jobbe med noen solide fordeler, slik at nykommere kan vurdere medlamskap som attraktivt.

Breezec

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Medlemsfordelene trenger litt(mye) oppmerksomhet.
« Svar #1 på: Mandag 28. August 2017, klokken 21:48 »
35% rabatt på Tesla Wall Charger og Chademo-adapter er temmelig solide fordeler. Det er nok ikke tid til å jobbe så mye med andre tilbud før alle disse er utlevert.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

VigdisA

• Hero Member
    • Vis profil
    • Teslaklubben
« Svar #2 på: Mandag 28. August 2017, klokken 23:05 »
Om man trenger bilpleiemidler er det 10%. Prosenten på BE førerkort for model x eiere er også god. Selvfølgelig mer på gang, men TTT - og nå er det mye praktisk ift ladere og adapter.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

• Hero Member
    • Vis profil
    • Teslaklubben
« Svar #3 på: Mandag 28. August 2017, klokken 23:36 »
En ting til  - Medlemskontigenten har også sponset et utvalg ladere på steder de kommersielle ikke så nytten av å sette opp ladere.
Spesielt i Nord-Norge, med også i Sverige, på Røros på på Stryn. https://www.tocn.no/2015/09/hvor-finner-man-ladefondsladere/

Fremover antar jeg det heller blir påfyll med CHAdeMO-adaptere siden det har kommet så mange destinasjonsladere det siste året.
https://www.tocn.no/chademoutlan/
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Mandag 28. August 2017, klokken 23:47 »
35% rabatt på Tesla Wall Charger og Chademo-adapter er temmelig solide fordeler. Det er nok ikke tid til å jobbe så mye med andre tilbud før alle disse er utlevert.
Meldte meg inn mange måneder før jeg får bil, utelukkende for å bestille dette i tide, og nå ser det ut som det ryker allikevel.

West

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: Tirsdag 29. August 2017, klokken 00:09 »
Meldte meg inn mange måneder før jeg får bil, utelukkende for å bestille dette i tide, og nå ser det ut som det ryker allikevel.

Jeg også meldte meg inn pga dette....
X75D mottatt 30.09.17.

THE

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Tirsdag 29. August 2017, klokken 12:47 »
Jeg også meldte meg inn pga dette....

Jeg også, men spørs om jeg ikke må høre om Tesla har liggende noen Chademo-adapter til fullpris i stedet.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Arrre

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: Onsdag 30. August 2017, klokken 09:51 »
Ja, nettopp den største medlemsfordelene har fordampet, og uansett frister ikke en deal som ikke lenger finnes nye medlemmer.

samotholt

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Lørdag 02. ſeptember 2017, klokken 23:42 »
En ting til  - Medlemskontigenten har også sponset et utvalg ladere på steder de kommersielle ikke så nytten av å sette opp ladere.
Spesielt i Nord-Norge, med også i Sverige, på Røros på på Stryn. https://www.tocn.no/2015/09/hvor-finner-man-ladefondsladere/

Fremover antar jeg det heller blir påfyll med CHAdeMO-adaptere siden det har kommet så mange destinasjonsladere det siste året.

CHAdeMO-adaptere kan man kjøpe seg. Destionasjonsladere er dog ikke noe man kan ha med seg. Anbefaler derfor å heller sørge for flere slike...
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

aness

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Mandag 04. ſeptember 2017, klokken 20:46 »

CHAdeMO-adaptere kan man kjøpe seg. Destionasjonsladere er dog ikke noe man kan ha med seg. Anbefaler derfor å heller sørge for flere slike...

Jeg skulle også gjerne hatt flere 22kW-ladere rundt omkring, og gjerne noen i syd-norge også.

Jeg kunne f.eks tenkt meg en øverst i Sirdalen slik at det er mulig å kjøre Brokke-Suleskard når den veien er åpen.
Og en liten bunke i Øst-Finnmark, såvidt jeg kan se av ladekartene finnes det fint lite å koble seg til øst for Karasjokk.

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: Mandag 04. ſeptember 2017, klokken 21:09 »

Jeg kunne f.eks tenkt meg en øverst i Sirdalen slik at det er mulig å kjøre Brokke-Suleskard når den veien er åpen.

??
Hva bil er det du kjører siden du trenger det? X60?

Kjører Stavanger - Åmot uten problemer på en lading via Suleskar/Brokke med S85
VW ID4, reservert
Model Y, LR, AWD, Midnight Silver metallic. Reservert
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019
Hyundai Kona levert februar 2019 (og solgt februar 2019)
Audi E-tron 55 Quattro * 2, reservert februar 2018 og juni 2018. Ikke tatt ut
Jaguar i-Pace, reservert mai 2018. Ikke tatt ut
Hyundai Kona, reservert oktober 2017
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #11 på: Tirsdag 05. ſeptember 2017, klokken 14:59 »

??
Hva bil er det du kjører siden du trenger det? X60?

Kjører Stavanger - Åmot uten problemer på en lading via Suleskar/Brokke med S85
De færreste som kjører dette strekket skal via Åmot. Burde vært mulig å kjøre raskeste vei Oslo - Stavanger uten type 2 eller Chademo-lading. Tesla har elendig dekning for de tettest befolkede områdene i Rogaland.

SuC Bygland burde vært lagt lenger nord (Rysstad/Valle), OG SuC i Vinje/Åmot burde vært lagt på Høydalsmo eller lenger sør, da hadde begge disse dekket trafikken mellom Stavanger og Oslo i tillegg til det de gjør i dag. Virker nesten ikke som de som har planlagt nettverket har visst om at dette er den korteste traséen for veldig mange mennesker hele sommerhalvåret.

Luring

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #12 på: Mandag 30. Oktober 2017, klokken 06:27 »

Kva er status på dette?
Trudde det skulle være et møte med Telsa rundt 20 oktober for å avtale ein eventuell runde 2 på iallefall Wall Charger?
Nye medlemmer kan dei drømme om dette ?

Kubiskisk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: ſøndag 03. Desember 2017, klokken 02:31 »

Kva er status på dette?
Trudde det skulle være et møte med Telsa rundt 20 oktober for å avtale ein eventuell runde 2 på iallefall Wall Charger?
Nye medlemmer kan dei drømme om dette ?

Lurer også på det samme, men det er kanskje ingen fra TOCN her?
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX