Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når starter salget av model 3?

Startet av Bushy, søndag 27. august 2017, klokken 21:37

« forrige - neste »

Bushy

Som topic sier. Når starter dette salget egentlig? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg men...
Var jo høytidig utlevering av første bilene og greier for en stund siden. Men det er jo ingenting som er klart enda...? Ikke noe konfigurasjon. Ikke pris... ingen info enda?
S75D sept. 17

Counterpointer

Salget her i Norge starter neste år. Midt i året kanskje. Levering til nåværende Tesla eiere på slutten av året.

Bare å smøre seg .......

Amoss

Sitat fra: Bushy på søndag 27. august 2017, klokken 21:37
Som topic sier. Når starter dette salget egentlig? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg men...
Var jo høytidig utlevering av første bilene og greier for en stund siden. Men det er jo ingenting som er klart enda...? Ikke noe konfigurasjon. Ikke pris... ingen info enda?

Først må du kanskje definere hva du legger i "egentlig"?  Salget har startet, du viser jo selv til utleveringen av de 30 første bilene solgt til betalende kunder.

Den første tiden selges kun biler til ansatte - og venner av ansatte? - i Tesla og SpaceX. Vi er nå i denne delen av prosessen.
Så vil det selges biler til eksisterende Tesla-eiere med reservasjon i California - rundt oktober? Kanskje november?
Så vil det selges biler til nye Tesla kunder i California.
Parallelt med dette vil samme prosess gjentas for stadig nye regioner i USA. F.eks. kan kanskje ansatte i midtvesten få kjøpe samtidig med eiere på prærien og nye kunder på vestkysten?

Siden du henviser til at prisene ikke er klare, så mener du kanskje når de begynner å selge biler til kunder i Norge? Prisene for USA er klare og offentlig tilgjengelig. Produksjon og levering av biler "internasjonalt" skjer i andre halvdel av 2018. Prisene vil nok være klare noe før dette, så kan være vi får mulighet til å konfigurere alt i slutten av mai/juni neste år? Eller litt senere.

Elon har sagt at Norge vil være først ute - formodentligvis etter Canada og Mexico. Håper de klarer de første Norske leveransene i August neste år, men det KAN være litt optimistisk.
Model S 85D

Bushy

Tydelig så må jeg lese bedre på us siden. For jeg tenkte på uansett i verden. Har ikke klart å finne noe bestillingside på us heller. Eneste som står er det vanlige 35k for en type model 3
S75D sept. 17

Amoss

#4
Sitat fra: Bushy på søndag 27. august 2017, klokken 22:39
Tydelig så må jeg lese bedre på us siden. For jeg tenkte på uansett i verden. Har ikke klart å finne noe bestillingside på us heller. Eneste som står er det vanlige 35k for en type model 3

Bestillingssiden er så langt kun åpnet for ansatte (så langt jeg vet), men det er spred mange bilder av denne, så vi vet hvordan den ser ut.

Her er pressekit'et Tesla slapp for akkurat en måned siden:
https://www.tesla.com/no_NO/presskit?redirect=no
Der finner du alle priser på alt utstyr som er tilgjengelig for bestilling pr. i dag (og litt til). Men altså kun i USD og kun for USA markedet.

STANDARD EQUIPMENT Price - $35,000
Long Range Battery - $9,000
Premium Upgrades Package - $5,000
Enhanced Autopilot - $5,000
Full Self-Driving Capability - $3,000 (requires Enhanced Autopilot)

Paint
    Solid Black: Standard
    Midnight Silver Metallic: $1,000
    Deep Blue Metallic: $1,000
    Silver Metallic: $1,000
    Pearl White Multi-Coat: $1,000
    Red Multi-Coat: $1,000

Hjul
    18" Aero: Standard
    19" Sport: $1,500

Model S 85D

Bushy

S75D sept. 17

Rolf Marius

Har ingen vurdert tanken på å kontakte noen av de som allerede har fått sin M3 i USA? Legge på noen dollar å kjøpe direkte av dem  ;D

Så slipper vi vente år og dag liksom  :P
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

Øggen

Ligge en ute for 150.000$ no. Billig det mtp at bilen da e uten garanti, umulig å lade på SC osv...
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MrBacardi

Sitat fra: Øggen på søndag 15. oktober 2017, klokken 15:09
Ligge en ute for 150.000$ no. Billig det mtp at bilen da e uten garanti, umulig å lade på SC osv...

Den blir sikkert kjapt plukket opp av BMW, Audi, eller Mercedes, etc. En av de tidlige X-ene ble jo kjøpt av Audi og endte opp i Ingolstadt
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA