Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chademo hurtiglading i Rogaland

Startet av Baltor, onsdag 30. mars 2011, klokken 23:04

« forrige - neste »

xzornixz

Er det andre enn meg som ikke får til å lade i Luravika? Endte opp med å lade på Ålgårds Auto (mange takk forresten:-) så er ikke noe gæærnt med bilen min..

Ponten

Ja, me hadde og problem med lading der i slutten av sist veke.
Stavanger
I-miev ny 15/4-2011

Baltor

Dette bør dere varsle Lyse om, jeg har sendt mail akkurat nå.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Baltor

Sitat fra: Baltor på onsdag 17. august 2011, klokken 14:04
Dette bør dere varsle Lyse om, jeg har sendt mail akkurat nå.

Den skal være iorden igjen nå :)

Mail fra Magnar Bolme i Lyse Neo i dag:
"Skilt med feilmeldingsnr blir satt opp i løpet av kort tid. Nummeret er 51908817"
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Kjelli

Hadde selv krøll med denne laderen for en tid siden. Det virket som softwaren "hang" på den. Det hjalp å slå inn nødstoppen, den våknet igjen da.


xzornixz

Er det noen som vet nøyaktig hvor laderen på Randaberg står? Og så voldsomt off-map geografisk, men tenkte jeg kunne nevne at Gol Auto har en hurtiglader, ringte til de og spurte da jeg skal kjøre Haugesund-Dokka-Oslo med lille trille neste onsdag! :-)

Baltor

Ja, den ble åpnet i dag tidlig av ordfører i Randaberg, Tone Tvedt Nybø og leder for transportkomiteen på Stortinget, Knut Arild Hareide. Mange prominente gjester og pressefolk tilstede.

Jeg var der sammen med flere andre fra Rogaland Elbilforening. 

Denne hurtigladeren er bare et par steinkast fra E39, rett innenfor grensa til Randaberg, Adressen er  Randabergveien 304, bak Sport 1.
Dermed er alle de  4 hurtigladerne åpnet og offisielle. Gratulerer til Lyse Neo ;D

Veien skal legges om slik at det etterhvert blir en mer direkte avkjøring fra E39 og inn, så denne plasseringen er veldig bra.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

edyrli

Alt snakket om hurtiglading fikk meg til å tenke. Kan det være at når byggingen av hurtigladere tar av så vil det gå utover de som fortsatt trenger å lade med vanlig 16A stikk?
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

jkirkebo

Sitat fra: edyrli på tirsdag 30. august 2011, klokken 12:00
Alt snakket om hurtiglading fikk meg til å tenke. Kan det være at når byggingen av hurtigladere tar av så vil det gå utover de som fortsatt trenger å lade med vanlig 16A stikk?

Nei, det tror jeg ikke. De har forskjellig bruksområde og dermed forskjellige plasseringer. 16A-stikk passer på parkeringsplasser der man står en stund, mens hurtigladerne nok vil bli plassert i hovedsak andre steder. F.eks den som skal komme på Statoil Minnesund, ingen gidder vel stoppe der i 4 timer for å lade på 16A. Og en CHAdeMO-lader gir til gjengjeld ingen mening på langtidsparkeringen på Gardermoen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Baltor

Sitat fra: edyrli på tirsdag 30. august 2011, klokken 12:00
Alt snakket om hurtiglading fikk meg til å tenke. Kan det være at når byggingen av hurtigladere tar av så vil det gå utover de som fortsatt trenger å lade med vanlig 16A stikk?
Kan også legge til at de 3 (som snart skal bli til 7) hurtigladerne Lyse har innstallert i Rogaland alle sammen har selskap av 2 eller flere vanlige ladestolper. Dette er bra, hvis hurtigladeren er opptatt kan du lade vanlig mens du venter, og vi som har gamle biler kan også bruke plassene.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Baltor

VIKTIG INFO OM JÆRHAGEN!
Denne hurtigladeren blir koblet ned i ca 10 dager
Hurtigladeren på Jærhagen er i dag flyttet til Høg-Jæren Energipark. Her vil den bli benyttet under åpningen og er viktig for å vise satsingen vi har på elbiler i Rogaland.

Det vil bli satt opp en ny hurtiglader på Jærhagen i løpet av neste uke. Jærhagen er dermed uten lader i ca 10 dager, den gjenåpnes senest 20 september. Vi beklager dette for alle elbilister som får utfordringer, men håper dere ser viktigheten av å ha en lader på Høg-Jæren.


Informasjonen over kommer fra Lyse og er sendt til Rogaland Elbilforening. Vi minner om at alle medlemmer er invitert til åpningen førstkommende lørdag klokka 13, det kommer oppdatert info på mail i dag eller imorgen.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

edyrli

Finnes det standard ladestikk på jærhagen? Jeg sirkulerte runt i parkeringshuset uten å finne. Hvis det kun er hurtiglading så kan jeg sende en oppdatering til Nobil om dette.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Baltor

Ladestolpene er ute sammen med hurtigladeren, du kan se bilde av dem på ladestasjoner.no. Bildene av hurtigladeren og standardstolper er fra samme sted, kameraet perker bare i 2 retninger.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

edyrli

Mange takk for oppklaringen  :)
Antok selvsakt at alt hørte til hurtigladeren!
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Obba

Sitat fra: Baltor på onsdag 07. september 2011, klokken 13:11
Kan også legge til at de 3 (som snart skal bli til 7) hurtigladerne Lyse har innstallert i Rogaland
Er det sagt noe om hvor og eventuelt når disse 7 stasjonene skal settes opp?

Hadde vært fint om det var mulig å kjøre til for eksempel Sirdal med Elbil :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA