Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rabatt ved kjøp i butikk?

Startet av leifarneb, lørdag 26. august 2017, klokken 19:52

« forrige - neste »

leifarneb

Hei,

Jeg er fært nære å bestille en TMX 75D. Forstår jeg får 8000,- i rabatt ved bruk av referral kode.

Men så til spørsmålet: gis det rabatter av selgere ved kjøp/bestilling i butikk som med andre bilmerker?

Hvis ja: noen triks?

LAB

msater

Svaret er enkelt og greit nei. Man slipper den pruteprosessen, prisen er lik for alle.
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

Hyperstress

Men om du bestiller ny inventory så er/blir det nok rabattert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

leifarneb

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 26. august 2017, klokken 20:09
Men om du bestiller ny inventory så er/blir det nok rabattert.

Hva sånn ca kan jeg forvente i rabatt hvis jeg kjøper en inventory bil da?

Nasatech

Sitat fra: leifarneb på lørdag 26. august 2017, klokken 21:02
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 26. august 2017, klokken 20:09
Men om du bestiller ny inventory så er/blir det nok rabattert.

Hva sånn ca kan jeg forvente i rabatt hvis jeg kjøper en inventory bil da?

Kommer an på inventory. Alt fra 10 til 100 tusen er det jeg har sett.

Øggen

Riktig nok i USA, men av en eller anna grunn gis det no 30000$ rabatt på P100 biler.  :o
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

snd

Ikke se helt blindt på hvor mye rabatt du får på inventorybilene. Det kan hende at rabatten er regnet ut fra før første eller andre prisnedgang. Sammenlign alltid med sluttprisen på nykonfig/design studio inkl. dokumentavgift og vrakpant
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

mecanica vergara

Hva har folk betalt for sine inventory biler?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

rsomby

Har min 3 tesla på vei til utlevering nå og min erfaring er at de er villige til å strekke seg for et salg. Jeg fikk ca 40.000 i rabatt +referral på min forrige fordi jeg ikke ville legge inn bestillingen med en gang og tesla var ganske klar for å pynte på kvartalstallene på utleverte biler. Jeg har også fått 0.25% kampanjerente på 100D på vei nå, fordi jeg vurderte å gå fra bestillingen, hovedsakling pga endringer i spec fra bestilling. Hver gang har jeg hatt god dialog med selger hos tesla som er hyggelig og imøtekommende.

Hyperstress

Men det er bruktbil, så det blir jo egentlig ikke rabatt, men heller bruktbilpris, som alltid vil være lavere enn nybilpris.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

spirrevipp

Det er forskjell på inventory (nye biler som aldri har vært registrert) og demobiler (har vært registrert og kjørt av mange) så for å å unngå begrepsforvirring så er det nok bedre å bruke demobil. Men det betyr ikke at du ikke har gjort et greit kjøp.  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

geear

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 04. september 2017, klokken 08:23
Sitat fra: spirrevipp på mandag 04. september 2017, klokken 07:04
Det er forskjell på inventory (nye biler som aldri har vært registrert) og demobiler (har vært registrert og kjørt av mange) så for å å unngå begrepsforvirring så er det nok bedre å bruke demobil. Men det betyr ikke at du ikke har gjort et greit kjøp.  :+1:

Ja naturligvis, men begge går under navnet Inventory hos Tesla. Enig at det er en forskjell, men var derfor jeg skrev over av selv en helt ny inventory bil fikk 100k i avslag. Det er da ganske sjelden, opplever som regel Inventory prisene som ganske like bestillingsprisene. Ser ut som man må bare være heldig og følge litt med. Kan også tenkes at det er lettere for tesla å gi store avslag på de dyreste modellene der de har høyere marginer.
De siste demobilene som ble solgt ut lå merket som CPO i teslainventory.com, mens de nye lå merket som inventory. Jeg ville jo også heller kjøpt en bruktbil fra en enkelt privatperson enn en demobil som har gått med hundrevis av førere. Det er sikkert et greit kjøp, men overhodet ikke sammenlignbart med nykonfigurert eller ny inventory i mine øyne. Husk når du skal selge videre så må du også opplyse om at den har vært brukt i næringsvirksomhet, som for de fleste er negativt. Pleier være eget valg for det i bruktbilkontrakter.

Hyperstress

Har en heller ikke 5 års reklamasjonsrett på demobilene? Det er i så fall er stor catch!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Red_Harvest

Eneste forskjellen ved videresalg av en opprinnelig demobil er at man må huke av på kontrakten at kjøretøyet er blitt brukt i næringsvirksomhet.

Hyperstress

Jeg tenker ikke på garanti, men på reklamasjon. Den er på 2 år i stedet for 5 år dersom bilen er solgt til næringsdrivende. Men nå har neppe tesla solgt bilen til seg selv, og det ville jo være litt søkt om de skulle avvise reklamasjoner med henvisning til at bilen ble brukt i næring av dem selv før de solgte den til deg. Så vil tro at salget til deg er det som er tellende, og at da forbrukerkjøpsloven med 5 år gjelder.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA