Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken lader hadde dere valgt?

Startet av 50%NoFuel, lørdag 26. august 2017, klokken 17:27

« forrige - neste »

50%NoFuel

Hvilken lader hadde dere valgt hjemme, ved. feks 32a, 3 fas, 220v anlegg? TWC eller en annen?
Fremtiden er elektrisk

krister461


Muffinman

Dessverre er den knappen rimelig ubrukelig om du har mer enn en Tesla. Eller om naboen også har.

geear

#3
Hva betyr knapp for ladeluke?

Skal handle veggboks for å lade e-Golf og Model X selv, og det står vel i praksis mellom TWC og Ecolite fra ladespesialisten.no. TWC er billigere, men Ecolite fremstår veldig fleksibel med tanke på muligheter for lastdeling og fysisk bryter for justering av ladestyrke, og ikke minst at det også er mulig å lade type 1 på grunn av at den ikke har fast kabel.

Charge Amps Halo har også fanget litt interesse, liker godt schuko-stikket i bunn som da kan brukes til å lade elbil nummer 2 via ladekladd, men den er dyrere.

Rolf Gjerdsjø

Jeg har tatt valget, og endt opp med en Schneider EV-link 7,4 kW. Da er jeg sikret nesten uansett elbil i årene fremover, men den er nok samtidig over-engineered for å stå i en isolert varm garasje. Fikk uansett så god pris på den at jeg gikk for den i stedet for Salto.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA