Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er i3 bilen for meg?

Startet av thompy, lørdag 26. august 2017, klokken 17:01

« forrige - neste »

Agmuns

Så veldig dårlig utstyrt er den da ikke, og den er ikke så dårlig priset for de som ikke får rabatt ved nybilkjøp. Det er jo også selgers marked på elbiler, så brukte er uforskammet dyre.

Burger

Kjøpte en ny i3 i går. Vi droppet soltak. Rekkevidde om  sommeren er lengre og stengt soltak slipper ut varme når det er vinter og kort rekkevidde.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Sitat fra: Egil Fonn på søndag 12. november 2017, klokken 11:37
Jeg ville også valgt ny FC framfor denne. Soltak er veldig kjekt i sommervarmen. Vipp det opp i bakkant og det er lite vindsus. Soltaket reduserer bruk av AC.
Bare synd at bilen da bygges uten karbonfiber i tak. Vet ikke hvilket materiale de da benytter. Synd om taket er gjennomrustet når resten av bilen er fri for rust  ;)

Egil Fonn

Taket er karbonfiber og plast bortsett fra selve takluken som er av glass og metall. Varmetap pga takluke er minimalt om gardinene under luken lukkes.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Initium

Hadde bestillt ny på flekken om jeg ikke måtte vente over 3mnd med å få den.
Så lenge har jeg ikke tålmodighet til å vente. Kommer til å velge en av de 2-3 som privatselges, som BMW-Norge solgte biler tror jeg...

jkirkebo

Sitat fra: Initium på søndag 12. november 2017, klokken 15:50
Hadde bestillt ny på flekken om jeg ikke måtte vente over 3mnd med å få den.
Så lenge har jeg ikke tålmodighet til å vente. Kommer til å velge en av de 2-3 som privatselges, som BMW-Norge solgte biler tror jeg...

Ja, kan man ikke vente 3 mnd. så kan man nok aldri forvente å kunne kjøpe bil etter egne ønsker og spesifikasjoner. Selv synes jeg alt under 6 mnd. er svært raskt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LFC

Vurderer å bytte ut Leafen fra 2013 i en i3s. S modellen er knalltøff i rød med sort panser og tak. Den er mye finere i fronten også i forhold til den vanlige.
Kanskje ikke verdens smarteste investering batterimessig med tanke på rekkevidde men det kun den elbilen i markedet som får det til å rykke i kjøpslysten.
Har konfigurert meg frem til en bil til 370.000,- med det utstyret jeg har lyst på, men er det noen som har erfaring med hvor mye rabatt man kan forvente å få på et nybilkjøp?
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Initium

Da er avtale om I3 2017 FC inngått !

Overtagelse innen 1-2 uker... ;D

Trond.m

#113
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 12. november 2017, klokken 15:45
Taket er karbonfiber og plast bortsett fra selve takluken som er av glass og metall. Varmetap pga takluke er minimalt om gardinene under luken lukkes.
Det trodde jeg også tidligere, men jeg har snakket med folk i bransjen som har vært på fabrikken. Jeg undret med tidligere om hvorfor taket er sortlakkert når det er soltak. Det så står nå dokumentert i prislisten:

"403 Elektrisk soltak (medfører bortfall av CFRP tak)"

Toalmar

Sitat fra: Initium på søndag 12. november 2017, klokken 18:58
Da er avtale om I3 2017 FC inngått !

Overtagelse innen 1-2 uker... ;D
Da venter vi i spenning på å få høre mer om den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Initium

Bilen har iaf denne utstyrslista:
Føler det dekker det meste, og litt ekstra vi egentlig ikke trenger også..... :o
674 Harman Kardon Høytallersystem
6NS Bluetooth Professional
ZIW World pakke 94aH
430 Lettmetallfelger 20 " sommer
ZIT Teknikkpakke
403 Elektrisk Soltak
322 Comfort Access
ZIL Lounge pakke
428 19" vinterhjul Turbineke
8LZ Norsk ladekabel
4U6 Hurtiglading DC 50 kW
Hurtiglading AC 3 Fas 11 kw
6AN Concierge Services
6AM Real Time Traffic Information
5AT Driving Assistant Plus
420 Solbeskyttende ruter
7KZ Bmw interiørdesign suite
423 Velourmatter
4EA Interiøroverflate fine-wood oak dark mat
7S9 ConnectedDrive Services Package
6AK ConnectedDrive Services

Trond.m

Etter at VW satte opp innstegsprisen på e-Golf til 326.700, så framstår i3 nå som et rimelig alternativ. Da i3 ble lansert i 2013 var vel forholdet motsatt. Charge edition med vinterhjul koster ca 30.000 mindre enn en ribbet e-Golf. Salgsmodellen for i3 med lav (fast) kommisjon til forhandleren gir mye bil for pengene   :)

Initium


Sungrazer

#118
Sitat fra: TM på søndag 12. november 2017, klokken 20:06
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 12. november 2017, klokken 15:45
Taket er karbonfiber og plast bortsett fra selve takluken som er av glass og metall. Varmetap pga takluke er minimalt om gardinene under luken lukkes.
Det trodde jeg også tidligere, men jeg har snakket med folk i bransjen som har vært på fabrikken. Jeg undret med tidligere om hvorfor taket er sortlakkert når det er soltak. Det så står nå dokumentert i prislisten:

"403 Elektrisk soltak (medfører bortfall av CFRP tak)"

Huh?! Gjelder det nyere modeller? Min April 2015 har definitivt soltak og CFRP tak. Ikke sortlakkert. Dette må gjelde andre modeller fra BMW.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Trond.m

Og hvilken modell skulle det være ??. Mener bestemt at karbonfiber strukturen var synlig på taket på min 60Ah utgave uten takluke. I 94Ah utgaven med takluke var det helt annerledes. Mulig at dette har blitt endret i senere utgaver. Velger å stole på hva BMW selv oppgir,  at det medfører bortfall av CFRP tak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA