Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen lader ikke

Startet av antos, lørdag 26. august 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: samohT på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 21:47
Jeg opplevde denne feilen og dro ned til bilforhandleren istedefor å ringe bmw veihjelp. Det resulterte i flere turer mellom hjemmet og bilforhandleren for å hente og levere leiebil. Neste gang noe oppstår ringer jeg veihjelpen og får de til å ta med leiebil.
Jeg er såpass kjip at jeg vil ha alt ordnet opp uten utgifter når jeg først har garanti.

Men da kan du oppleve stygge merker og riper på felgene etter at bilen er kjoret fast på plan. Ikke mange surrekroker å finne.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Bare vær tidlig ute med å påpeke dette. Gjerne mens de kjører bilen opp på lasteplanet, så bør de ta hensyn til det. Ta bilder før lasting, under lasting og etter, hvis mulig.
Samt klag hvis det blir merker. De ordner opp. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Sitat fra: JorgenM på mandag 09. oktober 2017, klokken 18:21
Jeg har samme problemet nå. Laderen låser seg ikke og bilen tar ikke lading... Verksted i morra.

JorgenM, har du funnet ut noe om ladeproblemene dine, eller står bilen på verkstedet enda?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Står på verksted ja. Tror de er litt underbemannet pga høstferie denne uka så rekner ikke med å høre noe før neste uke. Jeg er ikke avhengig av bilen heller så tenker ikke mase før det drøyer veldig lenge :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Fikk telefon idag om at bilen er ferdig, tok litt tid pga venting på deler. Spurte ikke hva som var galt, men det var i alle fall en garantisak. Henter den i morra, blir godt å få den hjem igjen nå etter 13 dager borte :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Såpass nysgjerrig hadde jeg vært etter å ha ventet nesten 14 dager at jeg hadde spurt om hva som var galt ;D
Noen ganger kan det jo være at man selv gjør noe(eller helst kona da), som f.eks kan ha fremprovosert en feil, som igjen gjør at man kanskje bør legge om (u)vanene for å hindre at feil skjer igjen ::)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Klykken

Da hadde det vel ikke vært en garantisak, hvis det var selvforskyldt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Det finnes vel drøssevis av eksempler på at løsninger bilfabrikanter velger ikke alltid er 100% gjennomtenkte ???
Hvis ungene(eller kona) f.eks drar i ladepistolen hver morra før man har låst opp bilen, og man til slutt får problemer med utløsermekanismen, så kan denne f.eks ryke "før tiden".
Nå har jo i3 hatt noen utfordringer her, så BMW har jo tatt det på garantien, men er man 100% sikker på at den ikke hadde røket senere om man ikke hadde vært litt mer forsiktig? Eller hadde røket i det hele tatt?
Selvfølgelig burde jo mekanismen kanskje ha vært mer robust, men dette var bare et eksempel ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

#23
Var den motoren til låsing av laderen som ble skiftet ja.

Stemmer nok at ungene mine av og til er litt for ivrige etter å koble fra/til laderne på bilene våre ja. Ble strengere på det for 2 uker siden :)


La forøvrig merke til at det er Charge Now lader hos bmw-forhandleren på Verdal. I følge bmw.no er ikke dette tilgjengelig i Norge, så det er kanskje bare en ladestasjon de har fått tilsendt fra sentralt hold...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Steinsvik

Hei. Hvor er nødløsningen i bakdøren som gjør at jeg kan løse løste ut ladekabelen manuelt og få kjørt bilen på verksted?

Klykken

Les her: https://elbilforum.no/index.php?topic=31535.0
Ellers finner du info i instruksjonsboka som er i idrive.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ElectroJuice

Et youtube klipp her som viser nødutløsning både av luken og ladekabelen.
https://www.youtube.com/watch?v=1lIO8D3vruc
(På mandarin men du trenger ikke forstå hva som sies)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA