Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen lader ikke

Startet av antos, lørdag 26. august 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

antos

Har problemer med ladingen på vår nyinnkjøpte i3. Skulle trekke ut ladekabelen fra bilen i morges, men den ville ikke rikke seg. Satt bom fast uansett hva jeg gjorde. Fant til slutt nødløsningen i bakdøren, hvor jeg løste ut ladekabelen manuelt. Nå vil ikke bilen ta til seg lading, får bare feilmelding i displayet "Unable to charge", og kabelen vil ikke låse seg i støpselet på bilen. Noen som har opplevd dette?

Autowinder

Det er mye synsing og meninger rundt dette, men til syvende og sist er det nok en tur til forhandler for sjekk som er greia for å sjekke at alt er som det skal.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Ingen tvil om hva jeg ville gjort. Oppsøkt forhandler så fort som mulig. Dette fikser dem for det kjapt. Hadde antagelig prøvd meg innom en hurtiglader for å se om det var samme feil der å


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Caravelle

Dette er en vanlig og kjent feil på i3, motorlås er defekt og må byttes.
Når nødløsning benyttes trekkes låsebolt manuelt ut og låsemotor må byttes.
Får ikke lader tilbakemelding om at ladekabel er fastlåst umuliggjøres lading.

Har opplevd dette selv, låsemotor ble byttet hos Bavaria på "drop in" uten noe ventetid.
1/2 times jobb på merkeverksted, og delen er med stor sannsynlighet lagervare.

JorgenM

Hadde akkurat samme problem for 2-3 uker siden. Stuck lader og når jeg endelig fikk den løs nektet bilen å ta lading. Men etter et par timer ladet den igjen og siden har alt vært normalt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

antos

Takk for tilbakemeldinger. Blir uansett en tur innom forhandler i morgen tidlig.
Noen som vet hvordan lysene under dørhåndtakene aktiveres?

Mr.Zero

Sitat fra: antos på søndag 27. august 2017, klokken 18:03
Takk for tilbakemeldinger. Blir uansett en tur innom forhandler i morgen tidlig.
Noen som vet hvordan lysene under dørhåndtakene aktiveres?

De aktiveres når du låser opp bilen.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

antos

Får ikke frem noe lys i dørhåndtakene når jeg låser opp bilen. Må noe stilles inn i menyen? (Velkomstbelysning er aktivert)

Ingeniøren

Sitat fra: antos på mandag 28. august 2017, klokken 17:25
Får ikke frem noe lys i dørhåndtakene når jeg låser opp bilen. Må noe stilles inn i menyen? (Velkomstbelysning er aktivert)
Prøv en annen stilling på lysbryteren. Min står i midtstilling normalt og dørhåndtakene har lys.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Mener min lysbryter står på auto og har lys i dørhåndtak. Skal sjekkes etterpå


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SveinJ

Lysbryter i auto gir lys i utvendige lys.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

antos

Lysbryteren står i auto men ingen lys i dørhåndtak. Testet de andre bryterposisjonene men ikke noe lys da heller.. (Hovedlys og baklys slår seg på)

Jorgensen

Sitat fra: antos på mandag 28. august 2017, klokken 21:28
Lysbryteren står i auto men ingen lys i dørhåndtak. Testet de andre bryterposisjonene men ikke noe lys da heller.. (Hovedlys og baklys slår seg på)
Ikke alle i3 har med lys i dørhåndtak, mener å huske at dette var en del av en av de pakkene jeg kunne bestille ekstra når jeg kjøpte bilen.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

JorgenM

antos: hadde du bilen på verksted?

Jeg har samme problemet nå. Laderen låser seg ikke og bilen tar ikke lading... Verksted i morra.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

samohT

Jeg opplevde denne feilen og dro ned til bilforhandleren istedefor å ringe bmw veihjelp. Det resulterte i flere turer mellom hjemmet og bilforhandleren for å hente og levere leiebil. Neste gang noe oppstår ringer jeg veihjelpen og får de til å ta med leiebil.
Jeg er såpass kjip at jeg vil ha alt ordnet opp uten utgifter når jeg først har garanti.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA